Aleksander Kunach

Tenor

Jest absolwentem Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Naukę kontynuował w Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie pod kierunkiem prof. Toma Krause.

Jeszcze podczas studiów zdobył Nagrodę Specjalną na V Międzyuczelnianym Konkursie Pieśni Polskiej w Warszawie, rok później został finalistą Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju, w 2006 r. otrzymał Nagrodę w Konkursie Młodych Twórców zorganizowanym przez Fundację Kultury, a w 2009 r. został laureatem III Nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Mozartowskim w Pradze. Od 2007 r. współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie trzy lata wcześniej zadebiutował jako Eumete w „Il ritorno d'Ulisse in patria" i Lucano w „Koronacji Poppei" Monteverdiego.

Od 2010 r. regularnie gości na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a w 2012 r. nawiązał współpracę z Operą i Filharmonią Podlaską, gdzie wystąpił w roli Damazego w „Strasznym dworze Moniuszki". W repertuarze ma wiele partii operowych, m.in. role: Tamina w „Czarodziejskim flecie" Mozarta, Toma Rakewella w „Żywocie rozpustnika" Strawińskiego, Argiria w „Tankredzie" i hrabiego Almavivy w „Cyruliku sewilskim" Rossiniego. Koncertuje w kraju i za granicą.

Występował z dyrygentami polskimi, takimi jak: Jacek Kaspszyk, Ruben Silva, Bohdan Jarmołowicz, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Mieczysław Dondajewski, Jerzy Salwarowski, Jerzy Swoboda i z dyrygentami zagranicznymi, jak: Paul McCreesh, Paul Goodwin, Reiner Schmidt, Phillip Bonder, Hansjörg Schellenberg, José Maria Flôrencio, Hubert Soudant, Alexander Liebreich, Andrei Yurkevich.

Jest obdarzony lirycznym tenorem. Wykonuje repertuar operowy, oratoryjno-kantatowy oraz pieśni

(-)
Materiał Opery
13 lutego 2018

Książka tygodnia

Słownik biograficzny teatru polskiego, tom III: 1910-2000
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk,
Praca zbiorowa

Trailer tygodnia