Artystka na miarę patronki

Ogólnopolski Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej

Galowym koncertem w Operze Krakowskiej zakończyła się w środę wieczorem czwarta edycja Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej

Imprezę zrodzoną z "poszukiwania piękna, wdzięczności i miłości", jak to pięknie ujął dyrektor miejskiego Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego dr Stanisław Dziedzic, zainicjowała i organizuje Fundacja Pomocy Artystom Polskim "Czardasz" kierowana przez Ewę Wartę-Śmietanę, śpiewaczkę zauroczoną sztuką i postacią Iwony Borowickiej, zmarłej przed 26 laty legendarnej primadonny krakowskiej sceny operetkowej.

W tym roku do dwuetapowego konkursu stanęło 26 uczestników, jury obradujące pod przewodnictwem Wiesława Ochmana do II etapu dopuściło 16 osób. I nagrodę otrzymała Katarzyna Mackiewicz - sopran, absolwentka Konserwatorium w Petersburgu, II nagroda przypadła Ewie Szybilskiej - sopran, absolwentce katowickiej Akademii Muzycznej, III - otrzymała Joanna Trafas - sopran, która ukończyła krakowską uczelnię. Dwa równorzędne wyróżnienia przypadły także obdarzonym głosem sopranowym Jolancie Kowalskiej z Krakowa i wychowance katowickiej uczelni Agnieszce Niewiadomskiej. Były też inne nagrody.

Po raz pierwszy w krakowskim konkursie pojawiła się artystka mająca wszelkie dane, by w przyszłości konkurować z legendą patronki imprezy. Laureatka I nagrody Katarzyna Mackiewicz jest nie tylko wszechstronnie utalentowana i piękna, co nie jest na scenie bez znaczenia. Ma także tę charyzmę, która sprawia, iż wypełnia sobą sceniczną przestrzeń, jest primadonną w najlepszym tego słowa znaczeniu. Tylko, czy Opera Krakowska, podobno współorganizator konkursu, będzie umiała to wykorzystać?

Anna Woźniakowska
Dziennik Polski
22 listopada 2010

Książka tygodnia

Ale musicale! Złote stulecie 1918-2018
Wydawnictwo Marginesy
Daniel Wyszogrodzki

Trailer tygodnia

Faust
Tobias Kratzer
Nowy "Faust" z Opery Paryskiej 29 lis...