Bicz na Don Carlosa

23. Bydgoski Festiwal Operowy - "Don Carlos" - reż. Włodzimierz Nurkowski - Opera Nova w Bydgoszczy

Bydgoska inscenizacja "Don Carlosa" Verdiego cechuje się wizualnym rozmachem i reżyserskim sadyzmem Włodzimierza Nurkowskiego, który nie tylko pokazuje biczowanie grzeszników, ale także zmusza odtwórcę głównej roli, by pozostawał na scenie przez cały czterogodzinny spektakl.

Młody, ale już wybijający się ponad przeciętność tenor Łukasz Załęski albo śpiewa swoje arie, albo stoi pod ścianą, albo leży, będąc niemym świadkiem wszystkich wydarzeń dramatu. Słucha, jak jego ojciec Król Filip II konsultuje się z Wielkim Inkwizytorem, co ma zrobić z krnąbrnym i chutliwym potomkiem. Inkwizytor wylicza zalety zgładzenia młodzieńca i następcy tronu. Ojciec się zgadza, choć ma wątpliwości. Inna rzecz, że Filip - w tej roli bas Jacek Greszta - chce w pewnej chwili ciężkim krucyfiksem zabić Inkwizytora. Rzecz kończy się tragicznie, ale inaugurację XXIII Bydgoskiego Festiwalu Operowego trzeba uznać za bardzo udaną.

Bronisław Tumiłowicz
Przegląd
11 maja 2016

Książka tygodnia

Ze szczytów Alp…Dramat i teatr szwajcarski w XX i XXI wieku
Wydawnictwo Uniwerystetu Łódzkiego
Karolina Sidowska, Monika Wąsik

Trailer tygodnia

Kto ukradł jutro?
Olga Ptak
Dlaczego wydałam tę książkę? Bo do ...