Joanna Krasuska-Motulewicz - mezzosopran

Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku

Ukończyła studia na wydziale wokalnym na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego ad. Jolanty Janucik (2009 r. dyplom z wyróżnieniem).

Swe umiejętności wokalne kształciła uczestnicząc w Mistrzowskich Kursach Wokalnych u prof. Teresy Żylis-Gara, prof. Piotra Kusiewicza, prof. Ryszarda Karczykowskiego, prof. Bogdana Makala, prof. Jadwigi Rappe, prof. Irenny Argustienne oraz prof. Janet Perry.

Finalistka i laureatka IV nagrody oraz nagrody dla najlepszego głosu altowego w Międzynarodowym Konkursie „Cantate-Bach” w Greifswaldzie w Niemczech (2011 r.).

Finalistka i laureatka Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie i interpretację utworu J.S. Bacha podczas Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju (2010 r.).

Stypendystka Marszałka Województwa Podlaskiego (2010 r.).

W grudniu 2011 r. wraz z Orquesta Sinfonica Conjunta pod dyr. Juan García Rodrígue wystąpiła w serii koncertów w Hiszpanii prezentując cykl pieśni „Kindertotenlieder” G. Mahlera.

Od 2011 r. współpracuje jako solistka z zespołem muzyki dawnej „Tempus” oraz „Il Tempo”, z którymi brała udział w 33. Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej oraz koncercie w ramach Letniego Festiwalu Europejskiej Unii Radiowej, który był transmitowany przez PR2 oraz wiele europejskich stacji radiowych.

W 2010 r. rozpoczęła współpracę z Orkiestrą Wojska Polskiego pod kier. mjr A. Czereszewskiego.

Od 2004 r. współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej „La Tempesta” pod kierunkiem Jakuba Burzyńskiego, z którym koncertuje po Polsce i Europie i z którym nagrała serię płyt "Jasnogórska Muzyka Dawna".

Jej działalność artystyczna obejmuje głownie kompozycje oratoryjne i kantatowe. W swoim repertuarze ma ponad 30 partii w dziełach kompozytorów takich jak Pergolesi, Buxtehude ,C. P. E. Bach, J.S. Bach, Żeleński, Groh, Haendel, Haydn, Mozart, Beethoven, Fauré, Dvořák, Moniuszko, Rossini, Verdi, Mahler, Szymanowski, Strawiński.

Jej operowy repertuar obejmuje solowe partie w “Juliuszu Cezarze”, “Sosarme”, “Rinaldo” G.F. Haendla, “Czarodziejskim flecie”, “Łaskawości Tytusa” W.A. Mozarta, „Strasznym Dworze” S. Moniuszki, „Damie Pikowej” P. Czajkowskiego, “Carmen” G. Bizeta, “Samsonie i Dalili” C. Saint-Saensa.

(-)
Materiały OiFP
24 stycznia 2012

Książka tygodnia

Teatr lalek w dawnej Polsce
Fundacja Akademii Teatralnej i Akademia Teatralna
Marek Waszkiel

Trailer tygodnia