Kamil Polak i Warlikowski w Bayerische Staatsoper

"Kobieta bez cienia" - reż. Krzysztof Warlikowski - Bayerische Staatsoper

Kamil Polak - animator, reżyser i scenarzysta po raz kolejny rozpoczął współpracę z Krzysztofem Warlikowskim, który Bayerische Staatsoper w Monachium reżyseruje "Kobietę bez cienia"Ryszarda Straussa a Kamil Polak przygotowuje autorskie animacje, które stanowić będą integralną część przedstawienia.

Projekt związany jest z 50-tymi obchodami rocznicy odbudowy opery monachijskiej po II wojnie światowej - najważniejszej sceny operowej w Niemczech.

Premiera opery odbędzie się 21 listopada w Bayerische Staatsoper w Monachium i ma być najważniejszym wydarzeniem artystycznym bieżącego roku na tej scenie. Opracowaniem muzycznym zajmuje się Kirill Peterenko, choreografią Claude Bardouil, za scenografię odpowiada Małgorzata Szczęśniak. Spektakl, reżyserowany przez wybitnego polskiego reżysera teatralnego i operowego Krzysztofa Warlikowskiego, powstaje w koprodukcji z Teatro Real z Madrytu. Kamil Polak przygotowuje kilkadziesiąt minut animacji do trzygodzinnej opery. To kolejna współpraca Polaka z Warlikowskim, po "Dybuku", "Opowieściach afrykańskich według Szekspira" i "Kabarecie warszawskim.

Na co dzień Kamil Polak w ramach studia Human Ark razem z Wojtkiem Wawszczykiem tworzy duet reżyserski WAWPOL. To niespotykany zespół dwóch indywidualistów, którzy od lat pracują razem, nie zapominając jednak o własnym, autonomicznym rozwoju. Kamil Polak obecnie przebywa w Monachium, gdzie wraz z całym zespołem uczestniczy w próbach do opery przygotowywanej przez Warlikowskiego. Wawszczyk z kolei rozwija pełnometrażowy film animowany "Diplodok" i tworzy powieść graficzną "Pan Żarówka".

- Współpraca z Krzysztofem Warlikowskim i jego zespołem jest niezwykle inspirująca, to zetknięcie z wyjątkowym rodzajem wrażliwości scenicznej i bezkompromisowym podejściem do sztuki. Inaczej myśli się o animacji w reklamie, czy filmie, a jeszcze inaczej w teatrze, zwłaszcza przy operze, która jest niezwykle plastycznym gatunkiem - mówi Kamil Polak, animator i reżyser.

Kamil Polak (ur. 1980r.) ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. W. Gersona w Warszawie. Studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Animacji i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi. Pierwszy film studencki Kamila Polaka "Narodziny Narodu" (4'; 2001) prezentowany jest w ramach zestawu najlepszych filmów reprezentujących szkołę filmową w Łodzi. Za jedno ze swoich ważniejszych osiągnięć zawodowych Kamil Polak uważa poprowadzenie zespołu grafików i animatorów komputerowych przy tworzeniu filmu animowanego "Piotruś i Wilk", który w 2008 roku zdobył Oscara. Jego autorski film "Świteź" miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu Berlinale 2011 i zdobył ponad 25 nagród na międzynarodowych festiwalach. Od 2010 roku związany ze studiem animacji i postprodukcji Human Ark.

Human Ark to warszawskie studio specjalizujące się w animacji komputerowej i postprodukcji. Poza filmami i serialami animowanymi tworzy animacje oraz najwyższej klasy efekty specjalne na potrzeby filmu i reklamy. Obecnie studio pracuje nad pełnometrażowym filmem "Diplodok" na podstawie komiksów Tadeusza Baranowskiego oraz nad animowanym serialem dla dzieci "Kacperiada" na podstawie opowiadań Grzegorza Kasdepke. Studio wyprodukowało też "Świteź" Kamila Polaka. Inną głośną produkcją, z którą związani są twórcy z Human Ark jest pełnometrażowa animacja Jeż Jerzy z 2011 roku. Więcej na www.human-ark.com

(-)
Material nadesłany
23 października 2013

Książka tygodnia

Nice, cosie i duchy. Eseje o sztuce
Pewne Wydawnictwo
Michał Krawczyk

Trailer tygodnia

"Powrót" - reż. Michał...
Michał Zdunik
Bywa tak, że odwiedzamy dom rodzinny ...