PolandDances - nowy impresariat polskiego tańca za granicą

PolandDances - Instytut Muzyki i Tańca

27 maja Instytut Muzyki i Tańca we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza otwierają nabór zgłoszeń w formule open call do nowego projektu, którego celem jest promocja polskiego tańca za granicą poprzez stronę polanddances.pl.

PolandDances to narzędzie impresariatu, dzięki któremu zagraniczny odbiorca będzie mógł poznać całe spektrum działań tanecznych na polskiej scenie. Dla rodzimych artystów to niepowtarzalna okazja, aby zaprezentować swoje osiągnięcia i działania na arenie międzynarodowej.

Ideą PolandDances jest promocja różnorodnych działań, dlatego do udziału zapraszamy zarówno instytucje, organizacje pozarządowe, jak i grupy nieformalne czy artystów niezależnych.
Aby się zgłosić, wystarczy do 3 lipca 2020 roku wypełnić formularz dostępny na stronie polanddances.pl. Portal skierowany jest do międzynarodowego środowiska menedżerów sztuki tańca, a zatem każdy zgłaszający się twórca będzie mieć możliwość zaprezentowania im swojego dorobku.
Wspólnie tworzymy przestrzeń umożliwiającą realizację projektów międzynarodowych. Jedno miejsce – tysiące możliwości! Wypełnij formularz i wspólnie promujmy polski taniec za granicą!
Zapraszamy na polanddances.pl!

Więcej o projekcie:
Premiera polanddances.pl początkowo była związana z planowanymi na sierpień tego roku międzynarodowymi targami Tanzmesse. Ze względu na pandemię COVID-19 targi odbędą się dopiero w roku 2021 lub 2022, jednak już teraz chcemy wspomóc producentów i artystów ze środowiska polskiego tańca w promowaniu ich działalności. Dla zwiększenia efektywności działań Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Adama Mickiewicza połączyły siły w dążeniu do celu, jakim jest promocja polskiego tańca na arenie międzynarodowej w jego możliwie najpełniejszym zakresie.
Instytut Muzyki i Tańca od 2010 roku wspiera artystów na scenie krajowej i za granicą poprzez koordynację wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy polskimi i międzynarodowymi organizacjami branżowymi, realizację programów rezydencyjnych w zagranicznych instytucjach artystycznych i promocję polskiej sztuki tańca na świecie.
Instytut Adama Mickiewicza zrealizował i realizuje projekty kulturalne w 70 krajach na 5 kontynentach. Poprzez dotychczasowe działania IAM zaprezentował ponad 5000 wydarzeń, które obejrzało blisko 52 miliony widzów. Wszystkie projekty prowadzone przez Instytut sygnowane są flagową marką Culture.pl.

Agata Szymczak
Materiał nadesłany
1 czerwca 2020

Książka tygodnia

Rzecz w teatrze Jana Klaty
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Michalina Lubaszewska

Trailer tygodnia