Sukces Teatru Śląskiego na festiwalu w Madrycie

37. Festival de Otoño (Festiwal Jesienny) w Madrycie

Na zaproszenie organizatorów 37. edycji Festivalu de Otoño (Festiwalu Jesiennego) zespół Teatru Śląskiego wyjechał do Madrytu, by 20 i 21 listopada w Teatros del Canal zaprezentować jedną z najlepszych swoich produkcji – spektakl wyreżyserowany w ub. roku przez Maję Kleczewską - „Pod presją".

Na Festiwalu Jesiennym można zobaczyć najlepsze, najciekawsze przedstawienia z całego świata. W tegorocznej edycji wystąpią teatry min. z Argentyny, Belgii, Chile, Francji, Izraela, Litwy, Włoch, Szwajcarii, Szwecji, Polski, a także oczywiście z Hiszpanii. Artyści Teatru Śląskiego mogli skonfrontować się z najlepszymi spektaklami tych krajów.

Festiwal jest miejscem otwartym na najciekawsze propozycje teatru dramatycznego, performansu i teatru tańca na świecie. Festiwalowe spektakle są prezentowane na scenach Teatros del Canal, Teatro de la Abadía, Teatro Pradillo, Cuarta Pared, La Casa Encendida, El Pavón Teatro Kamikaze, Réplika Teatro, Corral de Comedias de Alcalá de Henares, Sala exlímite y Museo del Prado.

Na tegoroczny program składa się z 27 teatralnych prezentacji.

Teatr Śląski po raz pierwszy wystąpił na scenie Teatros del Canal, od razu zdobywając uznanie hiszpańskiej krytyki i - co niezwykle miłe, a nie zdarza się co dzień - podbił serca madryckiej publiczności, która podziękowała za znakomity występ owacjami na stojąco.

O Mai Kleczewskiej i jej spektaklu krytycy piszą min.:
- Jej praca, która czerpie z reinterpretacji klasyki, ale nie waha się mieszać z kiczem i kulturą popularną, koncentruje się na poszukiwaniu tożsamości i niezdolności człowieka do znalezienia swojego miejsca na świecie. Powodem, dla którego Kleczewska odwiedza Hiszpanię, jest „Pod presją", gdzie oddaje stan umysłu kobiety zanurzonej w problemach rodzinnych więzi i społecznych konwencji. Wykorzystanie filmu i muzyki towarzyszy imponującej inscenizacji, którą krytycy uznają za „niekwestionowany sukces"
(Vogue)
- „W tym pięknym spektaklu Kleczewska buduje intensywność chwil obcości, ciekawości i zaskoczenia."
(The Theater Times)
- „Spektakl Kleczewskiej jest więc nie tylko przełożeniem na dzisiejsze czasy – i tak aktualnego dziś – filmu, staje się również komentarzem do spraw społecznych. Głosem nienatrętnym, jednak przez swą subtelność jeszcze mocniej te kwestie akcentującym."
(Dziennik Teatralny).

Serdecznie gratulujemy tego wspaniałego sukcesu.

Ryszard Klimczak
Dziennik Teatralny
26 listopada 2019
Portrety
Maja Kleczewska

Książka tygodnia

Jak przejąć kontrolę nad światem nie wychodząc z domu
Wydawnictwo Literackie
Dorota Masłowska

Trailer tygodnia

(F) Paralele
Marek Zimakiewicz
„Paralele”, to inicjatywa Fundacji An...