Zenon Kowalski

baryton

Naukę śpiewu solowego rozpoczął w 1977r. Studia muzyczne w Warszawskiej Akademii Muzycznej ukończył w 1987 r.

Zadebiutował  na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Germonta w „Trawiacie” G. Verdiego, zaraz potem wystąpił w takich dziełach jak: „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego (partia tytułowa), „Ernani” G. Verdiego (Don Carlos).

Uczestniczył  w kilku konkursach operowych.

Zdobył  II Nagrodę i Nagrodę Ministerstwa Spraw Zagranicznych za najlepsze wykonanie arii polskiej w Konkursie Arii Operowych im. Jana Kiepury w Krynicy w 1986 r. Został laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari w Nowym Sączu. Od 1987 r. jest solistą Teatru Wielkiego w Łodzi. Z tym właśnie teatrem odbył szereg tournees zagranicznych m. in. do: Włoch, Niemiec, Holandii,  Szwajcarii. Wyjeżdża także na indywidualne koncerty 
(Finlandia, Stany Zjednoczone).

Współpracował  bądź współpracuje z Operą Wrocławską, Operą Śląską, Operą Krakowską i Teatrem Wielkim Operą Narodową  w Warszawie, WOSPR-em w Katowicach, Filharmonią Opolską, Olsztyńskim Collegium Musicum, Toruńską Orkiestrą Kameralną. W 1999 r. wziął udział w festiwalu operowym w Wexfort w Irlandii, wystąpił w partii Macieja w operze „Straszny Dwór” St. Moniuszki.

Repertuar operowy:
G. Bizet - „Carmen” (Escamilio )
A. Borodin - „Kniaź Igor” (Kniaź Igor)
P. Czajkowski - „Eugeniusz Oniegin” (Eugeniusz Oniegin)
G. Donizetti - „Łucja z Lammermooru” (Henryk Ashton)
- „Napój miłosny” (Belcore)
Ch. Gounod - „Faust” (Walenty)
P. Mascagni - „Rycerskość wieśniacza” (Alfio)
St. Moniuszko - „Straszny Dwór” (Miecznik, Maciej)
- „Halka” (Janusz)
- „Paria” (Dżares)
W.A. Mozart - „Wesele Figara” (Hrabia)
- „Don Juan” (Don Juan)
C. Orff - „Mądra” (Król)
G. Puccini - „Cyganeria” (Marceli)
- „Madame Butterfly” (Sharples)
- „Tosca” (Scarpia)
G. Verdi - „Aida” (Amonastro)
- „Bal Maskowy” (Renato)
- „Don Carlos” (Posa)
- „Ernani” (Don Carlos)
- „Traviata” (Germont)
- „Trubadur” (Luna)
- „Rigoletto” (Rigoletto)
- “Makbet” (Makbet)
- „Falstaff” (Falstaff)
R. Leoncawallo - „Pajace” (Tonio)
W. Bellini - „Purytanie (Ricardo)
W. Żeleński - „Konrad Wallenrod” (Arcykontur) Obok muzyki operowej posiada bogaty repertuar pieśniarski i oratoryjny.

(-)
Materiały OiFP
7 lutego 2012

Książka tygodnia

Ksiuty z Melpomeną
vis-a-vis
Stefan Wiechecki

Trailer tygodnia

Maskarada – Międzynaro...