Balet rosyjski hitem

16. Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej

Aż 76 osób bierze udział w warsztatach baletu rosyjskiego - sala jest zatłoczona. Ćwiczą codziennie przez 1,5 godziny.

- Nie spodziewaliśmy się aż takiej popularności tych warsztatów. Uczestników jest dwa razy więcej niż rok temu - mówi Karolina Staneczek-Pucher, rzecznik Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Ten teatr jest organizatorem warsztatów, na których można nauczyć się około 30 różnych technik tańca. Lekcje są częścią 16. Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej. Warsztaty prowadzą nauczyciele z całego świata. Zajęcia z podstaw baletu rosyjskiego prowadzi Sława Kriczmariow.
- To bardzo dobry nauczyciel - zapewnia Kasia Wieczerzak, jedna z uczestniczek warsztatów. - Ale to nie są łatwe zajęcia.

Sława Krichmariow występował w Rosyjskim Balecie Kameralnym w Moskwie i Rosyjskim Balecie Królewskim. Tańczył też w latach 2000 - 2001 w Śląskim Teatrze Tańca. Teraz jest choreografem m.in. w Moskiewskiej Szkole Baletowej oraz Rosyjskiej Federacji Łyżwiarstwa Figurowego.

Kasia w Warszawie, gdzie mieszka, uczy się tańca butoh. To nietypowa sztuka, nawiązująca do tradycji teatrów japońskich. Trudno o bardziej różne techniki: wirtuozerski balet rosyjski i autystyczny wręcz butoh. - Technika zawsze będzie ważna - tłumaczy fenomen klasycznych warsztatów Kasia.

Monika Pacukiewicz
Polska Dziennik Zachodni
6 lipca 2009

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...