"Bracia Karamazow" zwycięzcą Festiwalu
2. Festiwal Scenografów i Kostiumografów VizuArtJury Rzeszowskich Spotkań Teatralnych VizuArt II Festiwalu Scenografów i Kostiumografów postanowiło przyznać nagrodę główną konkursu w wysokości twórcom scenografii spektaklu "Bracia Karamazow" Teatru Provisorium z Lublina.
W dniu 23 listopada 2013 roku obradowało jury Rzeszowskich Spotkań Teatralnych VizuArt Festiwal Scenografów i Kostiumografów, odbywających się w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie w dniach 16-24 listopada 2013 roku, w składzie:
Leszek Mądzik - przewodniczący jury
Ewa Braun
Jarosław Fedoryszyn
Justyna Łagowska
Wojciech Prażmowski
Po obejrzeniu sześciu spektakli konkursowych:
"Historia o Miłosiernej, czyli Testament psa" Teatru im. H. Modrzejewskiej z Legnicy (reżyseria Piotr Cieplak, scenografia Andrzej Witkowski),
"Bracia Karamazow" Teatru Provisorium z Lublina (reżyseria Janusz Opryński, scenografia Jerzy Rudzki i Robert Kuśmirowski, kostiumy El Bruzda i Jerzy Rudzki),
"Caryca Katarzyna" Teatru im. S. Żeromskiego z Kielc (reżyseria Wiktor Rubin, scenografia Mirek Kaczmarek),
"O dobru" Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego z Wałbrzycha (reżyseria Monika Strzępka, scenografia Michał Korchowiec),
"I Ifigenia" Teatru Nowego im. K. Dejmka z Łodzi (reżyseria Tomasz Bazan, współpraca scenograficzna Martin Schwitzch, Patrycja Płanik, kostiumy Patrycja Płanik),
"Boguduchawinni" Teatru im. W. Siemaszkowej z Rzeszowa (reżyseria Krzysztof Galos, scenografia Matylda Kotlińska)
jury postanowiło przyznać nagrodę główną konkursu w wysokości 20 000 zł twórcom scenografii: Jerzemu Rudzkiemu (nagroda w wysokości 5 000 zł) i Robertowi Kuśmirowskiemu (nagroda w wysokości 5 000 zł) oraz twórcom kostiumów: Marcie Góźdź, pseudonim artystyczny El Bruzda (nagroda w wysokości 5 000 zł) i Jerzemu Rudzkiemu (nagroda w wysokości 5 000 zł) do spektaklu "Bracia Karamazow" Teatru Provisorium z Lublina za wyjątkową formę w interpretacji i wzbogaceniu inscenizacji dramatu; za spójność, funkcjonalność i ekspresję pokazanych obrazów, które wydobywają głębię i uniwersalizm przekazu.