Co nas czeka w krakowskim Teatrze Nowym

najbliższe wydarzenia

Teatr Nowy zapewnił swoim widzom wiele atrakcji. Już 9 września o godz. 21 odbędzie się wernisaż fotografii Michała Wiatrowskiego w galerii Teatru Nowego, a 9 i 10 września będzie miał miejsce PROJEKT BARKA

SPEKTAKLE GRANE NA BARCE PRZY  KŁADCE BERNATCE
„NOVECENTO”
Alessandro Baricco
tłumaczenie: Halina Kralowa
reżyseria: Iwo Vedral, asystent: Aniela Pilarska, światło: Marek Kutnik, kostium: Agnieszka Więckowska
występuje: Dominik Nowak
premiera 18.06.2010 r. Teatr Nowy w Krakowie
„Novecento” to historia niezwykłego pianisty, który urodził się na statku, spędził tam całe życie i nigdy nie zszedł na ląd. Historia o muzyku genialnym opowiedziana ustami muzyka przegranego, historia będąca pretekstem do wyjścia na scenę, okazją do prezentacji samego siebie.  Mówiąc o kimś, zawsze mówimy o sobie. Nieznany muzyk jest jedynym i tragicznie niewiarygodnym świadkiem geniuszu tajemniczego mistrza fortepianu, na naszych oczach kreuje samego siebie, tworzy mity, kształtuje przeszłość, żałośnie próbuje błyszczeć na scenie światłem własnym, a nie tym odbitym. Przez historię Novecenta patrzymy na inne biografie, na nieudanych artystów, kuglarzy, chcących za wszelką cenę rozbawić nas clownów, w końcu aktora – kolejnej postaci spektaklu jak pozostałe domagającej się skupienia uwagi na sobie. Ten monolog płynie w rytmie nieistniejącej muzyki, obija się o kolejne rafy tandety i szmiry, dryfuje między kreacją a rzeczywistością, jest jednocześnie zabawną anegdotą. Tylko, o kim?
Krakowski spektakl jest polską prapremierą sceniczną tekstu Alessandro Baricco, jednego z najpopularniejszych współczesnych włoskich dramatopisarzy.

 10, 11 i  12  WRZEŚNIA GODZ. 19h15  w siedzibie Teatru Nowego
LĘKI PORANNE
wg Stanisława Grochowiaka, reż. Piotr Sieklucki
w roli głównej Edward Linde-Lubaszenko, aktor partnerujący Paweł Sanakiewicz.
Stany alkoholowe 70-letniego  mężczyzny. Mężczyzny, starzejącego się wśród niezliczonych ilości butelek.  Upiorne zwidy, ale i radości po spożyciu najpiękniejszej trucizny życia. Euforia przeplatająca się z goryczą minionych chwil. Ostatnie rozliczenie z przyjacielem, żoną, dozorczynią, dziećmi, marzącymi o rychłej śmierci ojca- alkoholika. Rosyjskie śpiewy upojonego, uradowanego staruszka.  Życie we wspomnieniach. Życie bez marzeń…

18 i 19 WRZEŚNIA GODZ. 19h15 Siedziba Teatru Nowego  
HISTORIE PETRA ZELENKI
wg dramatów i scenariuszy Petra Zelenki , reż. Piotr Sieklucki
Scenografia: Łukasz Błażejewski
Opracowanie muzyczne: Maciej Skuratowicz
Obsada: Katarzyna Chlebny, Marzena Ciuła, Hubert Bronicki, Adam Szarek, Andrzej Rozmus /Maciej Skuratowicz, Konrad Kosecki 
obsada TV: Iwona Bielska,  Edward Linde-Lubaszenko
 Świat głównego bohatera (Hubert Bronicki) to kraina absurdu, gdzie mieszkający w szafie przyjaciel od kieliszka (Adam Szarek) potajemnie zabawia się z manekinem, ojciec (Edward Linde-Lubaszenko) dorabia przyglądając się seksualnym igraszkom sąsiadów-fetyszystów, zaś matka (Iwona Bielska) biega po mieście w kalesonach. Dodatkowo Piotra porzuca dziewczyna (Katarzyna Chlebny) a w jego coraz bardziej delirycznej codzienności zaczynają ożywać przedmioty. Mimo tych wszystkich absurdów jest w tym spektaklu prawda, która dotyka każdego z nas. Jaka? Przekonajcie się sami, poznając tę energetyzującą historię.

25 i 26 WRZEŚNIA GODZ. 19h15, Siedziba Teatru Nowego
FILOZOFIA W BUDUARZE
Markiz de Sade
Reż. Bogdan Hussakowski,
Scenografia Joanna Braun, choreografia Dominika Knapik, charakteryzacja Anna Kmieć, Głos Edward Linde – Lubaszenko, obsada: Jakub Falkowski, Gracja Niedźwiedź, Dominika Knapik/Katarzyna Misiewicz-Żurek, Dominik Nowak, Piotr Sieklucki
Kim był de Sade, każdy wie. Z grubsza: okrutnik, zboczeniec, maniak seksualny. Wyuzdany, owładnięty żądzą. Mało  kto sięga po teksty de Sade’a, żeby przekonać się jak było  w istocie. Bogdan Hussakowski robi to za widzów. Na deskach Teatru Nowego w Krakowie oglądać można światową! Prapremierę „Filozofii w buduarze”, która stanowi podobno najpełniejszy wyraz filozofii  libertynizmu. Sceny są umowne, gesty intymne – często bardzo  szerokie. Tekst nieustannie kłujący i brutalny pozostaje w opozycji do elegancji postaci i klarowności  choreografii.

(-)
Materiał nadesłany
4 września 2010

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...