Czerwiec w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu

Czerwiec w Teatrze Wielkim

Opera bliżej - sezon artystyczny 2022/2023

 

Piątek, 2.06.2023, Aula Artis, godz. 11:00 i 18:00

Sobota, 3.06.2023, Aula Artis, godz. 11:00 i 18:00
BLEEE... | opera kameralna dla dzieci
Spektakl w ramach projektu Opera Otwiera
Kameralna opera dla dzieci do tekstu Maliny Prześlugi, czołowej polskiej dramatopisarki, skomponowana przez Jerzego Fryderyka Wojciechowskiego, daje prztyczka w nos tym, co twierdzą, że w operze musi być przede wszystkim pięknie. Zgrana grupa realizatorów i barwna banda owadzich śpiewaków udowadniają, że może być też mądrze i wzruszająco. Oraz zabawnie!

Spektakl opowiada historię stawonogów-wyrzutków zamkniętych na oddalonej od centrum miasta pętli autobusowej. Wśród bohaterów znajdziemy osę pozbawioną żądła, pająka bez nóg, dwa niezbyt czyste karaluchy oraz poczwarkę w rozmiarze plus size – wszystkich obdarzonych niewielką wiarą w siebie i odsuniętych przez społeczność. Do grupy dołącza Paź Królowej – rewolucjonista, skazany za niewiarę w Królową. Jest też Ble, ale o nim lepiej w ogóle nie mówić. Paź Królowej i tu wznieca rewolucję, doprowadzając do tego, że każdy z niepewnych siebie bohaterów odkrywa swój talent i zyskuje wiarę w siebie, a przy okazji uczy się, że niedoskonałości, które w sobie dostrzega, nie muszą go definiować. A co zyskuje Paź? Królową, która pojawia się właśnie wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebna! Choć w dość zaskakującej postaci.

Muzycznie utwór jest dialogiem pomiędzy współczesną muzyką operową, a dobrze znanymi i mimo twórczego przekształcenia – rozpoznawalnymi dla słuchacza nawiązaniami do muzyki rozrywkowej. Kameralną orkiestrą (skrzypce, wiolonczela, kontrabas, flet, klarnet, fagot, instrumenty perkusyjne) dowodzi dowcipny i pełen werwy dyrygent, który do spektaklu wtrąca więcej niż 3 grosze. Tak zaplanowane dzieło jest doskonałym wstępem do świata opery, który często postrzegany jest jako hermetyczny i niezrozumiały, a już na pewno zbyt trudny dla odbiorcy dziecięcego. Nic bardziej mylnego! BLEEE... udowadnia, że opera jest bliska wyobraźni dziecka, które często interesuje się tym, co dla dorosłych pozostaje niezauważalne. A że przy okazji dorosły też się całkiem dobrze bawi, to nam zupełnie nie przeszkadza.

PS. Teatr nie odpowiada za niekontrolowane nucenie oraz wydawanie odgłosów zapożyczonych od karaluchów tuż po wyjściu ze spektaklu i jeszcze wiele dni później.

Realizatorzy
muzyka: Jerzy Fryderyk Wojciechowski
libretto: Malina Prześluga
kierownictwo muzyczne: Grzegorz Wierus (2.06.2023), Jakub Czerski (3.06.2023)
reżyseria: Gosia Dębska
kostiumy i dekoracje: Marta Bartosik
choreografia: Viktor Davydiuk
reżyseria świateł: Wiktor Kuźma
Wykonawcy:
Soliści, Orkiestra Kameralna Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu oraz zaproszeni goście

Ważne informacje organizacyjne!
Spektakl w dniu 2.06. o godz. 11:00 z tłumaczeniem na PJM. Wszystkie spektakle są z audiodeskrypcją. Widzowie chcący skorzystać z audiodeskrypcji proszeni są o dokonanie bezpłatnej rezerwacji odbiorników edukacja@opera.poznan.pl


Kilka słów o projekcie Opera otwiera

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu rozpoczyna pracę nad zniesieniem barier w dostępie do oferty repertuarowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, a zwłaszcza dla głuchych i słabosłyszących oraz niewidomych i słabowidzących, podejmując się realizacji zadań z zakresu edukacji w ramach projektu Opera otwiera. W bogatej ofercie edukacyjnej znajdują się lekcje, warsztaty, spotkania, prelekcje i wycieczki zarówno dla grup zorganizowanych, jak i odbiorców indywidualnych oraz spektakle familijne i dla młodego odbiorcy. Chcielibyśmy dążyć do przystosowania instytucji do pełnego włączenia wskazanych grup odbiorców w ww. działania, po to, by w perspektywie długofalowej przygotować instytucję na udostępnienia osobom z niepełnosprawnością słuchu i wzroku pełnowymiarowych spektakli operowych i baletowych. Dzięki takiemu podejściu uczyć się i rozwijać będą mogły obydwie strony – zarówno odbiorcy, jak i pracownicy instytucji.

Opera otwiera skupia się na działaniach wokół sali kameralnej Teatru Wielkiego tj. Sali im. Wojciecha Drabowicza. Obecnie w Teatrze trwa remont sceny, co zmieniło sposób programowania repertuaru i wydarzeń na bardziej kameralne. Zarówno obecnie, jak i w trakcie standardowego funkcjonowania instytucji, przestrzeń Sali Drabowicza wykorzystywana jest m.in. na: koncerty, spektakle i warsztaty familijne, również dla najnajów (dzieci od 0 do 3 roku życia); spektakle przeznaczone dla młodszego odbiorcy (dzieci, młodzież); lekcje i warsztaty edukacyjne dla grup zorganizowanych; spotkania przedpremierowe z realizatorami spektakli; próby amatorskiego chóru Dziadów i Bab, zrzeszającego w głównej mierze seniorów; wystawy oraz projekcje audiowizualnych materiałów teatru (w tym spektakli archiwalnych); szkolenia dla pracowników teatru. Chcemy, aby działania znajdujące się w naszej stałej ofercie stały się stopniowo w pełni dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, zwłaszcza dla głuchych i słabosłyszących oraz niewidomych i słabowidzących. Grupy te wskazujemy, ponieważ dzięki realizowanym projektom w ramach programu MKiDN Kultura Dostępna takim, jak Zamigaj Moniuszkę (skierowanemu do głuchych) i Łabędzie (skierowanemu do niewidomych i słabowidzących) nawiązaliśmy kontakt z odbiorcami tych grup i środowiskami działającymi na ich rzecz i wspólnie chcielibyśmy dążyć do ich pełnego uczestnictwa w naszej ofercie kulturalnej. Jesteśmy też bardziej świadomi potrzeb tych grup odbiorców oraz barier, jakie powinniśmy pokonać. Sala Drabowicza jest łatwo dostępna, do Sali prowadzi wygodne, szerokie wejście dostępne bezpośrednio z poziomu chodnika. Widownia nie posiada siedzeń przymocowanych na stałe, co pozwala na dostosowanie przestrzeni do potrzeb i możliwości różnych grup odbiorców.


Działania, które proponujemy w ramach Opera otwiera opierają się na szeroko rozumianej edukacji, skierowanej do grup odbiorców w różnych kategoriach wiekowych. Ich zadaniem jest wprowadzenie do świata opery i baletu, zarówno w sposób bierny (np. prelekcje, spotkania z realizatorami), jak i aktywny, partycypacyjny (np. warsztaty, chór amatorski). Dużą wagę przywiązujemy również do działań familijnych, wspierających rodzinę w twórczym spędzaniu czasu (stąd wybór spektakli kierowanych do dzieci i młodzieży). Dzięki takiemu podejściu pracujemy na rzecz budowania przyszłej publiczności, jednocześnie udostępniamy szeroką ofertę wydarzeń, spośród których uczestnicy będą mogli wybrać te najbardziej dla nich interesujące. Takie podejście pozwala również pracownikom teatru zdobywać doświadczenie we współpracy z mniejszą grupą osób ze szczególnymi potrzebami i nawiązać bliższe relacje z odbiorcami, co wydaje nam się dużym atutem na obecnym etapie wdrażania dostępności w naszej instytucji kultury. Dzięki kontynuacji współpracy z licznymi partnerami zwiększa się skuteczność dotarcia z naszą ofertą do wskazanych grup odbiorców. Możemy na bieżąco weryfikować poszczególne elementy zaplanowane do realizacji w ramach przedsięwzięcia grantowego (np. scenariusze lekcji czy warsztatów) i wspólnie wyznaczać kolejność działań i dostosowywania założonej w ramach przedsięwzięcia grantowego oferty. Dzięki współpracy z naszymi partnerami będziemy mieli również w dłuższej perspektywie dostęp do informacji o organizowanych kursach zwiększających dostępność instytucji kultury i pojawiających się nowych rozwiązaniach z tego zakresu. Ze względu na swoją działalność międzynarodową, np. członkostwo poznańskiej opery w projekcie Next Stage, który wspiera instytucje operowe m.in. w zakresie równości i inkluzywności mamy możliwość wymiany doświadczeń i dobrych praktyk również z instytucjami zagranicznymi. Trwałość wypracowanych w ramach przedsięwzięcia grantowego rozwiązań gwarantują zaplanowane szkolenia dla pracowników z zakresu savoir-vivre'u w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami, polskiego języka migowego i audiodeskrypcji. Personel Teatru będzie bardziej świadomy potrzeb osób ze wskazanych grup odbiorców i lepiej przygotowany do nawiązania i podtrzymania kontaktu z nimi. Ponadto stopniowo instytucja zyska większą samodzielność w kontekście działań dostępnościowych i znacząco obniży koszty ich wprowadzania. Kluczowe jest dla nas podjęcie działań obejmujących wskazane grupy odbiorców w tym momencie, ponieważ poprzedzają je projekty, które w wyraźny sposób zaznaczyły gotowość i otwartość instytucji na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, realizowane w ramach programu grantowego Kultura Dostępna (Zamigaj Moniuszkę, Łabędzie) oraz pozwoliły na nawiązanie relacji z partnerami. Jest to właściwy moment na usystematyzowanie i utrwalenie działań, tak by w momencie otwarcia sceny głównej teatru mogły być one rozszerzone na pełnoobsadowe spektakle operowe i baletowe bez większych kompilacji i trudności. Opera otwiera skupia się na doświadczeniu wydarzenia kameralnego, dotyka też pozostałych elementów podróży odbiorcy m.in. poprzez szkolenia, przygotowywane materiały czy infrastrukturę.

Wtorek, 13.06.2023, Sala Drabowicza, godz. 10:00 i godz. 12:30
Środa, 14.06.2023, Sala Drabowicza, godz. 10:00 i godz. 12:30
Czwartek, 15.06.2023, Sala Drabowicza, godz. 10:00 i godz. 12:30
Piątek, 16.06.2023, Sala Drabowicza, godz. 10:00 i godz. 12:30
h.
Spektakl w ramach projektu Opera Otwiera
Eksperymentalny projekt teatralny łączący w sobie elementy teatru dramatycznego, baletu, muzyki klasycznej i internetowego soundscape'u oraz video. Spektakl rozgrywa się w kameralnej przestrzeni szkolnej klasy, w której opowiadana jest historia dwojga młodych ludzi dotkniętych cyberbullyingiem i hejtem w internecie. Mowa nienawiści rozpowszechniona w sieci, nieustanne ocenianie siebie nawzajem, walka o kolejne lajki i wzrastającą popularność mają bezpośredni, często destrukcyjny wpływ na życie młodych ludzi.

h. obrazuje mechanizmy kształtowania się hejtu w sieci, czerpiąc inspirację m.in. z autentycznych wpisów i komentarzy zamieszczanych na portalach społecznościowych. Muzyczną kanwą, na której utkana jest bolesna historia młodych ludzi, staje się pieśń Franza Schuberta Śmierć i dziewczyna, poddawana procesualnym przekształceniom i dekonstrukcji.
Prapremiera spektaklu h. odbyła się w Szkole Podstawowej nr 9 w Poznaniu.
Spektakl przeznaczony jest dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej.

Realizatorzy
Daniel Stachuła – dramaturgia, reżyseria, działania edukacyjne
Przemysław Degórski – muzyka
Viktor Davydiuk – choreografia
Natalia Borys – scenografia i kostiumy
Joanna Żygowska – działania edukacyjne
wideo: Ośko/Bogunia
Obsada
Angelika Mierzwa – Kaśka
Julia Korbańska – Dziewczyna
Michał Kurek, Olaf Przybytniak – Franek
W nagraniu udział wzięli:
Julia Mech – mezzosopran
Olena Skrok – fortepian
Maciej Piórkowski – I skrzypce
Bartłomiej Skrobohaty – II skrzypce
Aleksandra Gorgol – altówka
Jan Lisowski – wiolonczela
Kacper Bardzki – kontraba
konsultacje pedagogiczne: Małgorzata Floraszek
konsultacja choreograficzna: Robert Bondara
Ważne informacje organizacyjne!
Spektakl w dniu 14.06. o godz. 10:00 z tłumaczeniem na PJM. Pozostałe spektakle, z wyłączeniem 13 i 16.06., są z audiodeskrypcją. Widzowie chcący skorzystać z audiodeskrypcji proszeni są o dokonanie bezpłatnej rezerwacji odbiorników edukacja@opera.poznan.pl

Trailer:
https://youtu.be/EYWHv_SB7Rs
Making of:
https://youtu.be/L8YTLa8btSY
W spektaklu wykorzystane są fragmenty tekstu Marcina Teodorczyka BlackPink nagrodzonego w 30. Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowany przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.
Produkcja spektaklu została dofinansowana w ramach Konkursu im. Jana Dormana organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

Konkurs im. Jana Dormana na produkcję spektaklu prezentowanego w szkołach wynika z potrzeby podniesienia jakości artystycznej przedstawień pokazywanych w placówkach oświatowych. Ideą konkursu jest z jednej strony wspieranie szkoły poprzez kształtowanie bogatej i różnorodnej oferty spektakli przygotowanych z myślą o wieku i potrzebach uczniów oraz specyficznych szkolnych warunkach, z drugiej zaś – wspieranie mobilności teatrów i otwieranie ich na wyzwania bezpośredniego kontaktu z widzem poza murami ich instytucji. Patronem konkursu jest Jan Dorman – wybitny twórca polskiego teatru, reżyser i pedagog, wieloletni dyrektor Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie.

Konkurs organizowany jest przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Więcej informacji na stronie: www.dorman.e-teatr.pl

Kilka słów o projekcie Opera otwiera
Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu rozpoczyna pracę nad zniesieniem barier w dostępie do oferty repertuarowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, a zwłaszcza dla głuchych i słabosłyszących oraz niewidomych i słabowidzących, podejmując się realizacji zadań z zakresu edukacji w ramach projektu Opera otwiera. W bogatej ofercie edukacyjnej znajdują się lekcje, warsztaty, spotkania, prelekcje i wycieczki zarówno dla grup zorganizowanych, jak i odbiorców indywidualnych oraz spektakle familijne i dla młodego odbiorcy. Chcielibyśmy dążyć do przystosowania instytucji do pełnego włączenia wskazanych grup odbiorców w ww. działania, po to, by w perspektywie długofalowej przygotować instytucję na udostępnienia osobom z niepełnosprawnością słuchu i wzroku pełnowymiarowych spektakli operowych i baletowych. Dzięki takiemu podejściu uczyć się i rozwijać będą mogły obydwie strony – zarówno odbiorcy, jak i pracownicy instytucji.

Opera otwiera skupia się na działaniach wokół sali kameralnej Teatru Wielkiego tj. Sali im. Wojciecha Drabowicza. Obecnie w Teatrze trwa remont sceny, co zmieniło sposób programowania repertuaru i wydarzeń na bardziej kameralne. Zarówno obecnie, jak i w trakcie standardowego funkcjonowania instytucji, przestrzeń Sali Drabowicza wykorzystywana jest m.in. na: koncerty, spektakle i warsztaty familijne, również dla najnajów (dzieci od 0 do 3 roku życia); spektakle przeznaczone dla młodszego odbiorcy (dzieci, młodzież); lekcje i warsztaty edukacyjne dla grup zorganizowanych; spotkania przedpremierowe z realizatorami spektakli; próby amatorskiego chóru Dziadów i Bab, zrzeszającego w głównej mierze seniorów; wystawy oraz projekcje audiowizualnych materiałów teatru (w tym spektakli archiwalnych); szkolenia dla pracowników teatru. Chcemy, aby działania znajdujące się w naszej stałej ofercie stały się stopniowo w pełni dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, zwłaszcza dla głuchych i słabosłyszących oraz niewidomych i słabowidzących. Grupy te wskazujemy, ponieważ dzięki realizowanym projektom w ramach programu MKiDN Kultura Dostępna takim, jak Zamigaj Moniuszkę (skierowanemu do głuchych) i Łabędzie (skierowanemu do niewidomych i słabowidzących) nawiązaliśmy kontakt z odbiorcami tych grup i środowiskami działającymi na ich rzecz i wspólnie chcielibyśmy dążyć do ich pełnego uczestnictwa w naszej ofercie kulturalnej. Jesteśmy też bardziej świadomi potrzeb tych grup odbiorców oraz barier, jakie powinniśmy pokonać. Sala Drabowicza jest łatwo dostępna, do Sali prowadzi wygodne, szerokie wejście dostępne bezpośrednio z poziomu chodnika. Widownia nie posiada siedzeń przymocowanych na stałe, co pozwala na dostosowanie przestrzeni do potrzeb i możliwości różnych grup odbiorców.

Działania, które proponujemy w ramach Opera otwiera opierają się na szeroko rozumianej edukacji, skierowanej do grup odbiorców w różnych kategoriach wiekowych. Ich zadaniem jest wprowadzenie do świata opery i baletu, zarówno w sposób bierny (np. prelekcje, spotkania z realizatorami), jak i aktywny, partycypacyjny (np. warsztaty, chór amatorski). Dużą wagę przywiązujemy również do działań familijnych, wspierających rodzinę w twórczym spędzaniu czasu (stąd wybór spektakli kierowanych do dzieci i młodzieży). Dzięki takiemu podejściu pracujemy na rzecz budowania przyszłej publiczności, jednocześnie udostępniamy szeroką ofertę wydarzeń, spośród których uczestnicy będą mogli wybrać te najbardziej dla nich interesujące. Takie podejście pozwala również pracownikom teatru zdobywać doświadczenie we współpracy z mniejszą grupą osób ze szczególnymi potrzebami i nawiązać bliższe relacje z odbiorcami, co wydaje nam się dużym atutem na obecnym etapie wdrażania dostępności w naszej instytucji kultury. Dzięki kontynuacji współpracy z licznymi partnerami zwiększa się skuteczność dotarcia z naszą ofertą do wskazanych grup odbiorców. Możemy na bieżąco weryfikować poszczególne elementy zaplanowane do realizacji w ramach przedsięwzięcia grantowego (np. scenariusze lekcji czy warsztatów) i wspólnie wyznaczać kolejność działań i dostosowywania założonej w ramach przedsięwzięcia grantowego oferty. Dzięki współpracy z naszymi partnerami będziemy mieli również w dłuższej perspektywie dostęp do informacji o organizowanych kursach zwiększających dostępność instytucji kultury i pojawiających się nowych rozwiązaniach z tego zakresu. Ze względu na swoją działalność międzynarodową, np. członkostwo poznańskiej opery w projekcie Next Stage, który wspiera instytucje operowe m.in. w zakresie równości i inkluzywności mamy możliwość wymiany doświadczeń i dobrych praktyk również z instytucjami zagranicznymi. Trwałość wypracowanych w ramach przedsięwzięcia grantowego rozwiązań gwarantują zaplanowane szkolenia dla pracowników z zakresu savoir-vivre'u w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami, polskiego języka migowego i audiodeskrypcji. Personel Teatru będzie bardziej świadomy potrzeb osób ze wskazanych grup odbiorców i lepiej przygotowany do nawiązania i podtrzymania kontaktu z nimi. Ponadto stopniowo instytucja zyska większą samodzielność w kontekście działań dostępnościowych i znacząco obniży koszty ich wprowadzania. Kluczowe jest dla nas podjęcie działań obejmujących wskazane grupy odbiorców w tym momencie, ponieważ poprzedzają je projekty, które w wyraźny sposób zaznaczyły gotowość i otwartość instytucji na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, realizowane w ramach programu grantowego Kultura Dostępna (Zamigaj Moniuszkę, Łabędzie) oraz pozwoliły na nawiązanie relacji z partnerami. Jest to właściwy moment na usystematyzowanie i utrwalenie działań, tak by w momencie otwarcia sceny głównej teatru mogły być one rozszerzone na pełnoobsadowe spektakle operowe i baletowe bez większych kompilacji i trudności. Opera otwiera skupia się na doświadczeniu wydarzenia kameralnego, dotyka też pozostałych elementów podróży odbiorcy m.in. poprzez szkolenia, przygotowywane materiały czy infrastrukturę.

Środa, 14.06.2023, Aula Uniwersytecka, godz. 19:00
Simon Boccanegra Verdi
wykonanie koncertowe

Ponury pałac dożów w Genui trawią polityczne intrygi. Pod rządami dawnego korsarza – Simona Boccanegry – rada dożów rozprawia się z oponentami. Na prowincji ukrywa się dawny przeciwnik Simona – Fiesco, który sprawuje pieczę nad przybraną córką – Amelią. Dziewczyna łudząco przypomina ukochaną Boccanegry, zmarłą przeszło dwadzieścia lat temu...

Opera w Auli w wyjątkowym wydaniu! Najważniejszy koncert sezonu 2022/2023. Po raz pierwszy w historii Teatru Wielkiego w Poznaniu koncertowa prezentacja opery Verdiego Simon Boccanegra. W partii tytułowej wystąpi zaliczany do grona najwybitniejszych barytonów na świecie – Artur Ruciński. Artysta gościł w poznańskim Teatrze Wielkim ostatnio w 2016 roku, tuż po owacyjnie przyjętym debiucie w nowojorskiej Metropolitan Opera. Tym razem przyjedzie do Poznania pomiędzy występami w teatrze w Palermo i Arena di Verona. Artyście w partii Amelii, nieślubnej córki byłego korsarza, partnerować będzie Iwona Sobotka.

Giuseppe Verdi pisał w jednym z listów, że partia Simona Boccanegry jest „tysiąc razy trudniejsza" niż Rigoletto. My nieśmiało napomykamy, że równie wspaniale zabrzmią pozostali artyści. Natomiast to, co możemy z pewności zagwarantować, to wieczór pełen emocji.

Wykonawcy:
Simon Boccanegra: Artur Ruciński
Jacopo Fiesco: Rafał Korpik
Maria Boccanegra – Amelia Grimaldi: Iwona Sobotka
Gabriele Adorno: Piotr Kalina
Paolo Albiani: Jaromir Trafankowski
Pietro: Damian Konieczek
kierownictwo muzyczne: Marco Guidarini
kierownictwo Chóru: Mariusz Otto
asystent dyrygenta: Andrei Yakushau
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszko w Poznaniu

Środa, 21.06.2023, Aula Artis, godz. 19:00
Czwartek, 22.06.2023, Aula Artis, godz. 11:00 i 19:00
Piątek, 23.06.2023, Aula Artis, godz. 19:00
Don Kichot
balet w trzech aktach i pięciu obrazach
libretto: Marius Petipa na podstawie powieści Miguela de Cervantesa El ingenioso hidalgo Don Quixote de la Mancha (Przemyślny szlachcic Don Kichot z Manczy)
muzyka: Ludwig Minkus

Temperament, wdzięk, wirtuozeria oraz potężna dawka komizmu – baletowa wersja przygód szlachetnego rycerza z La Manchy od dawna urzeka miłośników tańca. Ten oparty na znakomitym literackim pierwowzorze spektakl – tym razem w choreografii Michala Štípy – przenosi nas do słonecznej Hiszpanii, gdzie piękna Kitri i zakochany w niej Basilio napotykają zbłąkanego rycerza wraz z nieodłącznym giermkiem. Czy to Kitri jest Dulcyneą, ukochaną Don Kichota? Czy Don Kichot będzie walczył z wiatrakami? Czy Sancho Pansa uchroni swego pana przed kolejnymi kłopotami? Zapraszamy marzycieli i tych, którym potrzebna jest solidna dawka wspaniałego klasycznego tańca ze szczyptą hiszpańskiego folkloru.
Realizatorzy:
Michal Štípa – reżyseria i choreografia
Alksander Gorski, Marius Petipa – choreografia
Grzegorz Wierus – kierownictwo muzyczne
Aleš Valášek – scenografia
Wuktor Kuźma – reżyseria świateł
Leszek Stryła – projekcje
Guido Sarno – asystent choreografa
Wykonawcy:
soliści, koryfeje i zespół baletowy Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu
Podczas spektakli wykorzystane zostaną nagrania, których dokonano w dniach 18-20 stycznia 2022 roku przez Orkiestrę Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu pod batutą Grzegorza Wierusa.

Niedziela, 25.06.2023, Aula Uniwersytecka, godz. 18:00
Wielki finał
Na zwieńczenie sezonu – wielka gala prezentująca bogactwo repertuaru operowego w mistrzowskim wykonaniu Chóru i Orkiestry oraz gwiazd Sceny pod Pegazem. Wieczór pełen artystycznych wrażeń, który na długo zapadnie nam w pamięć!

Wykonawcy:
Marco Guidarini – dyrygent
Ruslana Koval – sopran
Gosha Kowalinska – mezzosopran
Piotr Kalina – tenor
Stanislav Kuflyuk – baryton
Rafał Korpik – bas
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszko w Poznaniu
Mariusz Otto – kierownictwo Chóru
Andrei Yakushau – asystent dyrygenta

Szczegóły repertuaru:
https://opera.poznan.pl/pl/

DYREKCJA TEATRU ZASTRZEGA MOŻLIWOŚĆ ZMIAN W REPERTUARZE, OBSADACH, TERMINACH
I FORMIE WYDARZENIA.

 

 

 

Anna Czajkowska-Zimnicka
Teatr Wielki w Poznaniu
24 maja 2023

Książka tygodnia

Białość
Wydawnictwo ArtRage
Jon Fosse

Trailer tygodnia