Dziecięcy Broadway

Celem edukacyjno-artystycznej kampanii "Budujemy Wyobraźnię" jest stworzenie dziecięcej grupy teatralnej, która przygotuje spektakl, a następnie wystawi go na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego.
Dzieci będą miały szansę rozwinąć talent oraz przeżyć przygodę z teatrem. Mecenasem programu jest ING Real Estate Development, a patronują mu "Polska Dziennik Zachodni" i TVS. Blisko pół tysiąca uczniów w wieku 10-12 lat wzięło udział w castingach wokalnych, tanecznych, scenograficznych i aktorskich. W efekcie wyłoniono 60-osobową grupę. W Gliwickim Teatrze Muzycznym odbyło się już spotkanie inaugurujące przedsięwzięcie. Mieszkańcy Śląska także mieli swój wkład w kampanię. Nadsyłali bowiem własne propozycje tematu przedstawienia. - Takiego przedsięwzięcia jeszcze u nas nie było. To coś nowatorskiego - mówił Stanisław Witomski, reżyser. - Dzieci zostały podzielone na grupy wokalną, taneczną, scenograficzną i aktorską. Same dzieci są pełne zapału. Niektóre mają już artystyczne sukcesy na koncie, nagrody zdobyte na różnych festiwalach i przeglądach. Gwiazdą kampanii jest Andrzej Lampert, dwukrotny laureat "Szansy na sukces" oraz lider zespołu PIN. - Wspieram ten projekt, bo uważam, że jest on nie tylko ciekawy, ale daje szansę na rozwinięcie talentu i oswojenie się ze sceną - mówi. Premiera dziecięcego spektaklu przewidziana jest na 31 marca w Gliwickim Teatrze Muzycznym.
Beata Baranek
Polska Dziennik Zachodni
6 grudnia 2008

Książka tygodnia

Hasowski Appendix. Powroty. Przypomnienia. Powtórzenia…
Wydawnictwo Universitas w Krakowie
Iwona Grodź

Trailer tygodnia