Edycje 1994-2003

23. Międzynarodowy Festiwal Teatrów A PART

W latach 1994-2003 odbyło się 10. edycji festiwalu. Organizatorem pierwszych 3. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów A Part (1994-1996) było Górnośląskie Centrum Kultury (obecnie: Miasto Ogrodów. Centrum Kultury im. K. Bochenek w Katowicach) we współpracy z Teatrem Cogitatur w Katowicach. Producentem i organizatorem kolejnych 7. edycji (1997-2003) był Teatr Cogitatur w Katowicach. W 2004 roku festiwal nie odbył się.

Teatry w programie głównym: Akhe (Rosja, 2003), Akademia Ruchu (Polska, 1997, 2001), Aleksjej Merkuszew (Rosja, 1999), Altosf (Wenezuela, 2003), Bambalina Titelles (Hiszpania, 1998), Biuro Podróży (Polska, 1994, 1999, 2001), Betontanc (Słowenia, 1998), Brett (Austria, 1995), Cacahuete (Francja, 1996, 2001), Chóry Gertrudy Stein (Polska, 2003), Cinema (Polska, 1995, 1998), Cogitatur (Polska, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2003), Costes (Francja, 2003), czarneNIEBObiałe (Rosja, 1998, 2000), Derevo (Rosja, 1995,1997), Divadlo Continuo (Czechy, 2000, 2002), Epty-a (Polska, 1999), Glej (Słowenia, 1996), Gliukai (Litwa, 1997), Grupa Plastyczna Pławna 9 (Polska, 2002), Janusz Stolarski (Polska, 1995), John Lang (Anglia, 1995), Kalong (Polska, 1994), Kana (Polska, 1994, 2002), Klinika Lalek (Polska, 2000, 2002), Kompania Teatr (Polska, 1997, 1998, 1999, 2002), Korez (Polska, 2001), Kulturetage (Niemcy, 1998), L'Arpa (Włochy, 1997), Marburger Theaterwerkstatt (Niemcy, 1996), Mladinsko (Słowenia, 1997), Poesie Polar (Niemcy, 1999), Polski Teatr Tańca – Balet Poznański (Polska, 2003), Porywacze Ciał (Polska, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003), Projekt (Polska, 1998), Provisorium (Polska, 1994, 1997, 1999, 2002), Rondo (Polska, 1994), Sekta (Polska, 1995), Senza Tempo (Hiszpania, 1999), Stajnia Pegaza (Polska, 2003), Strefa Ciszy (Polska, 1997, 2001, 2002, 2003), Studio Czyczkowy (Polska, 1998), Teatr Aktorów Cricot 2 (Polska, 1994), Teatr from Poland (Polska, 2003), Teatr im. Alberta Tison (Polska, 1995), Teatr Ósmego Dnia (Polska, 1994, 1995, 1997, 1998, 2000), Teatr Ruchu Akt (Polska, 1995), Teatr Snów (Polska, 1994, 1996, 2002), Teatr Wiczy (Polska, 2001), Teatr Wiejski Węgajty (Polska, 1994), Teatr 44 (Polska, 1996), Teatro la Terrorismo Suka Off (Polska, 2002), Theaterlabor Bielefeld (Niemcy, 1996, 2001), Titanick (Niemcy, 1998), Usta Usta (Polska, 2000, 2001, 2002, 2003).

Imprezy w programie głównym: Festiwal Artystów Ulicznych BuskerBus (1999); koncert Tomasza Kałwaka promujący wydanie płyty z muzyką do spektaklu Teatru Cogitatur „W hołdzie Ekspresjonistom" (2002); pokaz kolekcji strojów Ewy Łowżył inspirowanych spektaklem „Rzeźnia Lila Róż" Teatru Usta Usta z akompaniamentem Zbigniewa Łowżyła i kwartemu smyczkowego Musicarius (2003); projekcja filmu „Teatr Ósmego Dnia" w reżyserii Joanny Helander i Bo Persona (1994); Wieczór Performerów cz. I. i II. (z udziałem Angela Pastora z Hiszpanii oraz Artura Grabowskiego, Doroty Kleszcz, Grupy Sędzia Główny: Aleksandry Kubiak i Karoliny Wiktor, Janusza Bałdygi, Teatru Sytuacji Dariusza Gorczycy, Zbigniewa Warpechowskiego, 2003); wystawy: „Teatr Ósmego Dnia w fotogramach Joanny Helander i Krzysztofa Furmanka" (1994), „Wystawa poświęcona pamięci Andrzeja Rzepeckiego" (1995).

Imprezy towarzyszące: recital Katarzyny Mrozińskiej-Izdebskiej (1995); teatry: GuGalander (1995), Radykalna Frakcja Medialna Mazut (1998), Yndywydualny (1995), 12a (1995), Teatro La Terrorismo Suka Off (1998); wystawa „Teatr Cogitatur – retrospektywa" (1995).

(-)
Materiał organizatora
2 czerwca 2017

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...