Ewa Marciniec - alt

Wielka Msza h-moll - Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku

Absolwentka dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Gdańsku: Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Wokalno-Aktorskiego w klasie prof. Z. Janukowicz-Pobłockiej (ukończone w 1992 roku dyplomami z wyróżnieniem). Dzięki stypendium DAAD kontynuowała naukę na artystycznych studiach podyplomowych w klasie prof. L. Bosabalian w Musikhochschule w Stuttgarcie (dyplom z wyróżnieniem, uzyskany w 1996 roku).

Wiedzę muzyczną i umiejętności wokalne doskonali na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich autorytetów jak: C. Bergonzi (Accademia Musicale Chigiana, Siena), P. Esswood (Internationale Händel Akademie, Karlsruhe), H. Rilling (Stuttgarter Bach Akademie, Kraków), A. Stolte (Kurs Interpretacji Muzyki J. S. Bacha, Gdańsk).

Jest laureatką wielu prestiżowych konkursów wokalnych, m. in. Konkursu Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej  w Warszawie i Konkursu im. Ady Sari w Nowym Sączu.

Jej krąg zainteresowań obejmuje muzykę dawną (J. S .Bach „Matthäus-Passion”; G. F. Händel „The Messiah”, „Alcina”, „Rodelinda”; A. Vivaldi „Griselda”), romantyczną (G. Mahler „Das Lied von der Erde”, „Kindertotenlieder”; J. Brahms „Rhapsodie für Alt”) i współczesną (K. Penderecki „Siedem bram Jerozolimy”, „Credo”; E. Sikora „Omnia tempus habent”; W. Kilar „Missa pro pace”).

Wielkie formy muzyki sakralnej prezentuje na polskich i zagranicznych estradach koncertowych: w Filharmonii Narodowej, NOSPR, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Berlińskiej, Kunshaus Luzern, Kongresshaus w Zurichu, Palais des Beaux Arts w Brukseli.

Występowała na włoskich i niemieckich scenach operowych u boku uznanych w świecie gwiazd, m.in. w Operze Rzymskiej, Teatro Comunale di Bologna, Teatrze im. Giuseppe Verdiego w Trieście.

Była gościem licznych festiwali muzycznych takich jak: Wratislavia Cantans (Wrocław), Europalia 2001 (Bruksela), Festiwal Krzysztofa Pendereckiego (Kraków), Abu Gosh Festival (Izrael), Musica Sacra Europea (Norymberga) i Festiwal Muzyki Kameralnej (Gdańsk).

Współpracuje z doskonałymi dyrygentami, takimi jak: M. Albrecht, T. Bugaj, F. Brüggen, M. Chung, D. Gatti, Ch. Hogwood, T. Kamioka, J. Kaspszyk, J. Katlewicz, K. Kord, J. Krenz, W. Michniewski, G. Ötvös, M. Pijarowski, S. A. Reck, J. Salwarowski, J. Semkow, S. Skrowaczewski, T. Strugała, A. Wit, T. Wojciechowski.

Ma w swoim dorobku nagrania dla Polskiego Radia oraz płyty z muzyką kompozytorów polskich.
(Na podstawie materiałów udostępnionych przez artystkę)

(-)
Materiały OiFP
23 maja 2012

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...