Kordova i Kamiński na finał "border line"

4. Maat Festival "border line 2013"

Rezydenci "border line 2013" Korina Kordova i Przemek Kamiński teraz w finale organizowanego przez Teatr Maat Projekt w dniach 14 - 17 grudnia.

To Oni! Jedyna para - duet tegorocznego programu Maat Festival ! Korina Kordova i Przemek Kamiński ! Przyjechali do nas we wrześniu na 11 dni swojej rezydencji i wspólnie z Patrycją Płanik i okiem kamery opracowywali szamańskie praktyki tańca współczesnego! O swojej pracy pisali tak: "Podczas naszej rezydencji w Lublinie zamierzamy badać związki choreografii i czarownictwa. Będziemy zbierać magiczne przedmioty, organizować rozgrzewki-rytuały, warzyć mikstury, wywoływać duchy, odbywać podróże astralne, squatować ciała, wychodzić z siebie i stawać obok. W pracy wykorzystamy m.in. techniki body swap, czyli procesy prowadzące do sytuacji, w której dwie osoby zamieniają się umysłami i kończą w ciele drugiego człowieka / Korina Kordova i Przemysław Kamiński"

Przemysław Kamiński Tancerz, performer, młody choreograf. Studiuje na kierunku "Dance, Context, Choreography" w Inter-University Centre for Dance (HZT) w Berlinie oraz "Choreografię i techniki tańca" na Akademii Muzycznej w Łodzi. Ukończył Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny (kierunek: taniec współczesny) przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Stypendysta Instytutu Muzyki i Tańca, Alternatywnej Akademii Tańca (Art Stations Foundation w Poznaniu) oraz programu wymiany studenckiej School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie. Jako tancerz i performer współpracował z polskimi i zagranicznymi choreografami, reżyserami i artystami wizualnymi, m.in.: Nicole Seiler (CH), Karoliną Kroczak, Kirstine Kyhl Andersen (DK), Małgorzatą Haduch, Harakiri Farmers - Dominiką Kanapik i Wojtkiem Klimczykiem, Aleksandrą Dziurosz, Kayą Kołodziejczyk, Krzysztofem Garbaczewskim. Współtworzy nieformalny kolektyw Flesh System. We spółpracy z Koriną Kordovą, stowrzył improwizowany performens "30 // we are here for you". We wrześniu, w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, odbędzie się premiera jego spektaklu solowego do muzyki Witolda Lutosławskiego. Jako reżyser ruchu scenicznego współpracował m.in. z: Wojciechem Farugą, Agnieszką Błońską, Michałem Kmiecikiem, Andrzejem Pakułą, pracując w teatrach w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Korina Kordova pracowała jako tancerka w rodzinnej Brazylii oraz w Holandii, zanim przeprowadziła się do Polski w 2005 roku, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca. Była jego członkinią do 2012 roku. Współpracując z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR) i Kuik Swee Boon (SGP). Współpracowała również z Suzaną Gomes (NL/BR), Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i - niedawno - z Teatrem Tańca Zawirowania (PL), przy spektaklu izraelskiego choreograda Irada Mazliaha. Stworzyła autorskie spektakle: "Mobile Variations", "Night","Karolina", "Borderline" i inne. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku - w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec, gdzie obecnie jest rezydentką programu Solo Project 2013. W Warszawie współtworzy własny kolektyw artystyczny Flesh System, w ramach którego stworzyła improwizowany performens "30 // we are here for you" we współpracy z Przemkiem Kamińskim. Jest również członkinią Centrum w Ruchu - stowarzyszenia niezależnych choreografów z Warszawy.

Końcowa koncepcja pracy Kordova & Kamiński: Nie przestawaj tego czytać, albo stanie sie coś złego choreografia i wykonanie: Korina Kordova, Przemek Kamiński i inni - dramaturgia: Mateusz Szymanówka. Tak naprawdę nie było żadnej rezydencji. Tak naprawdę odbywaliśmy research astralny. Tak naprawdę polowaliśmy na Twojego kota. Tak naprawdę zamawialiśmy eliksiry z portali aukcyjnych. Tak naprawdę ściągaliśmy Necronomicon w pdfie. Tak naprawdę wiliśmy się w metrze. Tak naprawdę rozgrzewaliśmy się w katakumbach. Tak naprawdę zbieraliśmy na kickstarterze pieniądze na Instytut Choreografii i Czarownictwa. Tak naprawdę rozmawialiśmy z Mary Wigman na skajpie. Tak naprawdę gotowaliśmy Twoje włosy. Tak naprawdę paliliśmy rzeczy naszych byłych. Tak naprawdę wychodziliśmy z siebie. Tak naprawdę to nie jest żaden festiwal. To sabat. Znamy authentic movement. Znamy body-youtube-centering. Znamy somatic practices. Znamy networking. Znamy contact improvisation. Znamy real time composition. Znamy body swap. Jeżeli zatrzymasz ten łańcuszek i nie podzielisz się tą piękną historią za pośrednictwem smartfona, przechwycimy Twoje ciało. Wyślij go do 100 osób, a polski taniec zostanie odczarowany.Twój na zawsze, Flesh System.

(-)
Materiał Festiwalu
7 grudnia 2013

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...