Kto został nagrodzony?

8. Międzynarodowy Festiwal Teatralna Karuzela

Znamy werdykt VIII Międzynarodowego Festiwalu Teatralna Karuzela. Kto został nagrodzony?, Krzysztof Bieliński „Biblia. Rdz. 1–11" w reż. Michała Zadary z Nowego Teatru w Warszawie, Fundacji Nowych Działań i Centrali (Fot. Krzysztof Bieliński)1
W sobotę 2 czerwca 2018 r. zakończył się Festiwal Teatralna Karuzela. Wiemy, jakie spektakle zostały nagrodzone.

Jury VIII Międzynarodowego Festiwalu Teatralna Karuzela / Dusza w troki w składzie: Beata Jewiarz, Wojciech Kobrzyński i Leszek Karczewski obejrzało dwanaście spektakli konkursowych. Wobec różnorodności estetyk teatralnych prezentowanych przedstawień, jury postanowiło kierować się kryterium prawdy w wyborze najlepszych spektakli.

Nagrody zostały przyznane:

Za prawdę współuczestnictwa dla zespołu spektaklu „Biblia. Rdz. 1–11" w reż. Michała Zadary z Nowego Teatru w Warszawie, Fundacji Nowych Działań i Centrali w wysokości 2500 zł.
Za prawdę i odwagę dla Salomiji Mardarovych i Laitha Ghandoura, aktorów spektaklu „Kijów – Aleppo" w reż. Bartłomieja Miernika z Fundacji Banina w wysokości 2500zł.
Za prawdę i profesjonalizm dla Stoyana Doychewa w spektaklu „Ja, Syzyf" w reż. Veselki Kunchewy z Puppet's Lab z Bułgarii w wysokości 2500zł.
Za prawdę wspólnoty dla zespołu Teatru 21 w spektaklu „Indianie" w reż. Justyny Sobczyk z Nowego Teatru w Warszawie i Teatru 21 w wysokości 2500 zł.
Za prawdę i mądrość dla Sary Celler-Jezierskiej za rolę „Thomasa" w spektaklu „Tutaj jest wszystko" w reżyserii Magdaleny Miklasz z Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu w wysokości 2500zł oraz dla Magdaleny Miklasz za reżyserię spektaklu „Tutaj jest wszystko" w wysokości 2500zł.
Podczas Teatralnej Karuzeli nie mogło oczywiście zabraknąć Jury Dziecięcego. W jego skład wchodzili: Martyna Perlińska, Natalia Wojciechowska, Zuzanna Gawińska, Dominik Pałuszyński, Zuzanna Węcław, Maciej Szumski, Inez Borys i Blanka Borys.

Jury dziecięce przyznało następujące nagrody:

Za oryginalną interakcję z widzem oraz realistyczne efekty dźwiękowe dla spektaklu „Traktat o wykradaniu owoców" Teatru Lalek Guliwer z Warszawy w reż. Roberta Jarosza.
Za to, że jest subtelnym spektaklem dla najmłodszych, nastawionym na doznania sensoryczne dla spektaklu „Mała, wielka podróż" Teatru Narodowego w Bergen, Open Window Theatre i Art Fraction Foundation w reż. Alicji Morawskiej-Rubczak.
Za surrealistyczne elementy przedstawione w komediowym klimacie z zachowaniem starego stylu dla spektaklu „Zielona gęś" Teatru Lalek Banialuka z Bielska-Białej w reż. Pawła Aignera.
Za to, że opowiada o tym, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami w lekki i zrozumiały sposób, który wzbudził w nas wiele emocji dla spektaklu „Tutaj jest wszystko" Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu w reż. Magdaleny Miklasz.
Za niespotykaną formę dla spektaklu „Biblia Rdz. 1–11" Nowego Teatru w Warszawie, Fundacji Nowych Działań i Centrali w reż. Michała Zadary.
Za scenografię budującą klimat wnętrza umysłu – aktor i lalki prezentują, co się dzieje w ciele, gdy nie możemy sobie poradzić z emocjami – dla spektaklu „Ja, Syzyf" Puppet's Lab z Bułgarii w reż. Veselki Kunchevy.

(-)
Materiał organizatora
4 czerwca 2018

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia