Letni Przegląd Warszawskich Teatrów Tańca

Stara Prochoffnia w Warszawie

Letni Przegląd Warszawskich Teatrów Tańca Stara Prochoffnia zaprasza

9 Czerwca 2007, godz. 19.15  
Mufmi_Teatr Tańca Anny Piotrowskiej "Cafe Klatschen", "Moja Twarz_Moja Śmierć", "Misja_Ka"

"Misja_Ka"
kreacja i wykonanie: Anna Piotrowska
O "misji_ka" tak wypowiadali się jurorzy międzynarodowego festiwalu "Solo&Duo Dance Festival" w Budapeszcie: "Anna Piotrowska jest zdolna zredukować fizyczną przestrzeń do rozmiaru miski zwierzęcej. Nawet bez podążania za jej oczami, które są źródłem skupienia, zdołała zabrać publiczność do labiryntu jej wyobraźni. Piotrowska rozwija ścisły osobisty język ciała, który jest pełen fizycznej świadomości (energii i dźwięku), czasami groteskowy, czasami w bezruchu, ale zawsze zaskakujący". Spektakl był nagradzany w Budapeszcie, na Ogólnopolskim Festiwalu Tańca Współczesnego PolemiQi 2006 oraz przez portal taneczny Wolna Strefa.

Cafe Klatchen
Co mam zrobić z moim ciałem, które nie żyje? Czy nie można by go gdzieś zostawić, porzucić? Patrzę na śmierć swojej twarzy...Anna Piotrowska lubi eksplorować tańcem mroczne zaułki ludzkiej świadomości i marzeń. W swoich dwóch nowych choreografiach konfrontuje t an cerki z martwotą ich ciał, a sama staje się pokrzywioną wypadkową męskich - i ukrytych kobiecych - pragnień. Tytuł "Cafe Klatschen", do którego muzykę skomponowała Aleksandra Gryka, oznacza punkt, z jakiego patrzymy na dziwaczne stworzenie: kobietę łączącą w sobie szaleństwo dziwki i spokojną dobroć krowy. Duet w "moja twarz_moja śmierć" bada drażniącą niemoc ciała, śmierć ukrytą we własnych twarzach, bawi się w marionetki.

"No Prince, Yes Prince"
Uważa się, że taniec dzieje się tu i teraz. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do nagrywania tańca na video i w takim przypadku taniec wykonywany jest gdzieś i kiedyś. Fascynuje mnie pomysł, by spróbować skomponować taniec, który nie może zdarzyć się wcale ? nigdzie i nigdy oprócz jednego, jedynego spektaklu. Nawet jeśli się go nagra i później odtworzy, to nie otrzyma się rzeczywistego obrazu tego, co naprawdę się wydarzyło podczas występu. 

Spektakl z wykorzystaniem nagrań video, na motywach "Hamleta" W. Shakespeare\'a.

"S L A M. IN"
Tytuł projektu pochodzi od modnego obecnie zjawiska artystycznego, łączącego w sobie elementy poezji, teatru, performance\'u, czasami także muzyki. Slam jest obszarem słowa, swego rodzaju ostoją poezji, jej żywej odmiany, która poszukuje kontaktu z odbiorcami. W naszym projekcie jest to ważny kontekst, który pozwala dostrzec różne punkty widzenia, różne wrażliwości, sposoby myślenia i działania albo, inaczej mówiąc, różne narracje, które funkcjonują we współczesnej kulturze. Zainspirowani tą formą ekspresji zrealizowaliśmy w 2005r. dwa spektakle (SLAM.IN oraz SLAM.OUT), które z różnych perspektyw podejmują temat komunikacji między ludźmi. 

SLAM.IN jest jak mini-esej o potrzebie ekspresji i ludzkiej wypowiedzi, która próbuje zaistnieć pośród zgiełku setek tysięcy innych, która poszukuje właściwego sobie kształtu, lecz nigdy go nie znajduje, która zawsze jest do kogoś adresowana, ale nigdy nie jest pewne czy w istocie znajduje adresata. Nasz spektakl to krótkie spojrzenie na żywioł ludzkiej komunikacji, która przypomina wezbraną falę podróżujących w kosmosie głosów, anonsów, rozmów, haseł i okrzyków. Ta fala nie posiada jednego centrum, posiada ich miliony, a są nimi wszyscy ludzie - każdy z osobna. Czy zatem komunikacja to slam milionów ludzkich istot?

Z drugiej strony SLAM.IN jest także próbą kontemplacji przestrzeni, która wydaje się być warunkiem koniecznym istnienia nie tylko wszelkich istot i obiektów, lecz także słów i komunikatów. Pomimo otaczającego nas zgiełku, każde słowo i zdanie rodzi się w ciszy i samotności indywidualnego umysłu.
Innym ważnym elementem przedstawienia jest związek słowa z ciałem. Swoista gra pomiędzy jednym i drugim. W spektaklu SLAM. IN słowo staje się elementem muzyki, jej częścią składową, tym samym staje się częścią tańca. Impulsy przebiegają od słowa do ruchu i odwrotnie - gest inicjuje mowę. Kompozycja całości jest właśnie złożoną grą zależności między tymi elementami. 

Organizator: Teatr Tańca Zawirowania w Warszawie
Bilety: 10 zł i 15 zł, karnety na wszystkie czerwcowe spektakle: 20 zł i 35 zł
Rezerwacja: www.scenawspolczesna.pl , 22 635 89 64, ttzawirowania@gmail.com

(-)
Materiały Teatru
5 czerwca 2007

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia

Łabędzie
chor. Tobiasz Sebastian Berg
„Łabędzie", spektakl teatru tańca w c...