Listopadowe premiery

"Naturgemälde" - Krakowskie Centrum Choreograficzne

Przed nami dwa wieczory pełne tańca. „Naturgemälde" (22 listopada) to sceniczne malowanie natury za pomocą ruchu, dźwięku i multimediów. Marta Wołowiec, Monika Węgrzynowicz, Grzegorz Kaliszuk i Marcin Janus aranżują sceniczną przestrzeń tak, by maksymalnie poruszyć widza i uruchomić jego wyobraźnię.

Tydzień później kolejna premiera - „Teach yourself to fly" (30 listopada) to choreograficzny projekt trójki rezydentów KCC inspirowany metodą „głębokiego słuchania" Pauline Olivros. Artur Bieńkowski stworzył choreografię, Luc Ferrari napisał muzykę, a Victoria Kennett zatańczy.

22 listopada (piątek), g.19.00 i 21.00, Scena NCK
Krakowskie Centrum Choreograficzne
NATURGEMÄLDE – premiera!
Najnowsza produkcja twórców związanych z Krakowskim Centrum Choreograficznym: Marty Wołowiec, Moniki Węgrzynowicz, Grzegorza Kaliszuka oraz Marcina Janusa.

Przedstawienie to performans ruchowy wtopiony w instalację multimedialną, nawiązujący do koncepcji Alexandra von Humboldta. Sposób zaaranżowania przestrzeni pozwala artystom zmienić perspektywę odbioru spektaklu i pogłębić wrażenia widza. Zawarte w tytule „malowanie natury" realizowane jest poprzez organiczne połączenie ruchu, dźwięku i multimediów.
uwaga! Ilość miejsc bardzo ograniczona, tylko miejsca stojące.
bilety - 35 zł

30 listopada (sobota), g. 19.00, studio KCC
Wieczór premier Krakowskiego Centrum Choreograficznego
„Teach yourself to fly"
choreografia: Artur Bieńkowski
taniec: Victoria Kennett
muzyka: Luc Ferrari
bilety - 25 zł

W ramach wieczoru odbędzie się premierowy pokaz spektaklu stworzonego w listopadzie w przestrzeni studia KCC w ramach rezydencji. Rezydent, a tym samym propozycja pracy choreograficznej, zostają wyłonione w drodze konkursu przez zespół KCC i otrzymują wsparcie finansowe, organizacyjne i promocyjne niezbędne do produkcji.

Projekt choreograficzny „Teach yourself to fly" zakłada, że praca z metodologią procesu twórczego i strategią choreograficzną to proces poznawczy. Główną inspiracja twórców są metody „głębokiego słuchania" Pauline Oliveros – ćwiczenia przekształcające nawyki percepcyjne w celu wykształcenia otwartości w stosunku do otoczenia i innego rozumiejąc tym samym, że prawdziwe słuchanie, możliwość bycia usłyszanym / wysłuchanym a także prawdziwe słuchanie siebie kształtuje rzeczywistość i ma potencjał zmiany.

Magdalena Gajoch
Materiał Teatru
15 listopada 2019

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia