Miłosny wieczór wspomnień

"Tyle miłości szlagiery filmowe i kabaretowe z lat 20 i 30" - reż. Janusz Józefowicz - Studio Buffo

Warszawskie Studio Buffo od lat zachęca do obcowania z muzyką z różnych okresów polskiej piosenki. Musical Tyle miłości szlagiery filmowe i kabaretowe z lat 20 i 30 jest pełen emocji, niespodzianek i zaskakujących interpretacji utworów. Pomysłowe połączenie spektaklu z techniką filmową oraz poczuciem humoru i nostalgią dało świetne rezultaty.

Muzyka lat 20 i 30 XX wieku ma bardzo bogatą historię. Utwory tego okresu stanowią skarbnicę polskiej piosenki. Wiele zostało napisanych do filmów.

Muzyka i kino były ze sobą połączone. Do dnia d zisiejszego wspominane są teksty Hemara i Konarskiego. Muzyka Henryka Warsa stała się podwalinami jazzu.

Artyści Studio Buffo wcielili się w gwiazdy przedwojennego kina muzycznego. Rewia szlagierów ukazała miłość w różnych jej odsłonach od romantycznych uniesień, zabawnych gier słownych przez cierpkie doświadczenia aż po jej kres i trudne rozstania. Uczucia wyrażone w odpowiednich słowach i gestach posiadają niezwykłą magię. Tego wieczoru wyjątkowo często emanowała ze sceny rozrywkowego teatru.

Z pośród wspaniałego zespołu wyróżniała się Natasza Urbańska uwodząca publiczność swoim pełnym temperamentu tańcem oraz niegasnącym uśmiechem. W jej wykonaniu pojawiło się wiele ciekawych interpretacji utworów np. Taka mała. To było mistrzowskie wykonanie, ukazujące sceniczny luz połączony z gruntownym przygotowaniem. Świetna dykcja oraz wypracowane charakterystyczne „l" sprawiło, że piosenka zabrzmiała niczym rodem z lat 20 i 30. Pierwotną wykonawczynią utworu była Mira Zimińska.

Janusz Józefowicz rozbroił publiczność wykonaniem „Sex Apeall", przebrany za kobietę w długą czerwoną suknię i aksamitne czarne rękawiczki, które w figlarny sposób zdejmował. Prowadząc koncert, porwał publiczność interesującymi zapowiedziami utworów i anegdotami, wprowadził bardzo swobodną atmosferę. Jego partnerem, z ekranu, był Piotr Machalica, który również przytaczał anegdoty i współtworzył romantyczny klimat.

Zgrabne i pełne wdzięku artystki z powodzeniem odgrywały czarujące i urocze kobiety oraz mroczne femme fatale.. Męska część zespołu wykazała się niezwykłą gracją oraz godną do pozazdroszczenia kondycją fizyczną.

Legendarne piosenki pt. Tyle Miłości, Mała Inez, Ta ostatnia niedziela, Ja się boję sama spać, Już nie zapomnisz mnie, On nie powróci już, Tylko ty wykonywali: Mariola Napieralska, Natalia Srokocz, Emilia Dębska, Natalia Kujawa, Aleksandra Zawadzka, Maria Tyszkiewicz, Jerzy Grzechnik, Artur Chamski, Jan Traczyk, Marcin Tyma, Dominika Gajduk, Karolina Królikowska, Aleksandra Popławska, Błażej Ciszek, Sebastian Lubański, Paweł Orłowski, Łukasz Trautsolt.

Dopracowana scenografia jest zasługą Marka Chowańca. Za barwne i piękne kreacje słowa uznania należą się Agnieszce Komornickiej.
Zespół artystyczny Studio Buffo nie przestaje zaskakiwać. Show wypełnione dobrą muzyką z udziałem znakomitych głosów sprawia, że wszystkie troski zostawiamy w szatni.

Muzyczny świat, który budowany jest każdym kolejnym spektaklem Teatru Buffo jest miejscem z którego czerpię się energię.

Kinga Woźniak
Dziennik Teatralny Warszawa
2 stycznia 2017

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...