Na festiwal do lasu

LasFest 2021 – 4. Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Lesie – Edycja Kory 10-14.08.2021 - Solniki 44

Po trzech odsłonach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Lesie, które odbyły się kolejno pod hasłami: „edycji Dzika” - impulsywnego i dostojnego zwierzęcia, „edycji Mchu” - pospolitej rośliny leśnej stanowiącej schronienie dla wielu drobnych gatunków oraz „edycji mamy Wilka” - leśnego bohatera budzącego respekt oraz romantyczne skojarzenia, patronem czwartego LasFestu będzie KORA. Owa tkanka, pokrywająca pnie drzew i wielu innych, spotykanych w lesie roślin, stała się inspiracją do skonstruowania programu festiwalu w 2021 roku ze względu na funkcje jakie pełni. To Kora uczestniczy w przewodzeniu wielu życiodajnych soków i składników niezbędnych do funkcjonowania roślin. Bierze też udział w ich magazynowaniu, umożliwiając przetrwanie drzewa w niesprzyjających warunkach. Kora jest wreszcie częścią drzewa, z którą w pierwszej kolejności mamy bliski kontakt, głaszcząc pień, opierając się o niego, obejmując drzewo. Sytuacja pandemii, oraz związane z nią utrudnienia w funkcjonowaniu instytucji, organizacji kulturalnych i samych twórców, sprawia, że myślenie o trwaniu w sztuce nacechowane staje się lękiem o przetrwanie. Wszyscy twórcy potrzebują „Kory” która ochroni ich przed niepożądanym działaniem zewnętrznych, destrukcyjnych sił, dostarczy niezbędnych do kreatywnej pracy soków, jak również zmagazynuje pomysły i środki na kolejne realizacje. Program LasFest 2021 pod patronatem „Kory” będzie zbiorem poruszających i zabawnych, rozbudowanych inscenizacyjnie i skromnych, soczystych i chropowatych artystycznych wypowiedzi o przetrwaniu.

Obsada LasFest:
* Dagmara Sowa / Dyrektor Festiwalu
* Paweł Chomczyk / Dyrektor Artystyczny
* Katarzyna Kuźmicz-Mészáros / Producent
* Bogusław Kasperuk / Kierownik Techniczny
* Michalina Kostecka / Szef Leśnej Kuchni

MICRO - Sesja z Emily i Jean-Henri

Zanurz się na 5 minut w niesamowitym, żywym, zwizualizowanym specjalnie dla ciebie za pomocą teatru marionetek świecie owadów. Obserwuj ekspresję muchy, zwolnij do tempa ślimaka, daj się przenieść w bezkresne muzyczne przestrzenie, wsłuchaj się w dźwięki i melodie oraz cudownie osobliwą poezję Emilii Dickinson. Inspiracją dla scenicznych działań jest tu praca entomologa Jeana Henri Fabre (1823-1915). Różnorodne techniki gry przywołują mikrokosmos owadów, który może być postrzegany w fantazyjny lub symboliczny sposób lub po prostu potraktowany jako autonomiczny świat równoległy. Warstwa muzyczna (śpiew, skrzypce, efekty elektroniczne, sekwencer) przeplata się z wierszami Emilii Dickinson (1830-1886), opowiadającymi o intymności i samotności oraz intensywnej bliskości z naturą.

6 krótkich (5-ci minutowych) przedstawień. Każde dla 1-4 widzów!

Figurentheater Wilde & Vogel został założony w 1997 roku przez Charlotte Wilde (kompozytorkę, instrumentalistkę, wokalistkę) i Michaela Vogla (lalkarza i konstruktora lalek) . W 2003 roku przenieśli działalność ze Stuttgartu do Lipska, gdzie współtworzą International Centre for Animated Theatre Westflügel . Lalkarstwo i muzyka na żywo to artystyczne środki teatru Wilde & Vogel. Motywy i dramaturgiczne inspiracje ich produkcji są bardzo różnorodne. Od zawsze eksplorują adekwatne do podejmowanego tematu środki scenicznej ekspresji oraz wyłuskiwanie esencji celem otwierania przestrzeni dla wyobraźni widza (poza tym, co widoczne). Oprócz spektakli bazujących na dramacie klasycznym (Hamlet, Faust, Orfeusz, Salomé), adaptacjach powieści (Krabat, Hobbit, Frankenstein), materiale muzycznym (Ballada o latającym Holendrze, Toccata) oraz poezji (Spleen, Songs for Alice) mają w repertuarze produkcje oparte na oryginalnych motywach (Syberia, Wrażliwość olbrzymów, Kurz, Kukułka). Współpraca z reżyserami i twórcami reprezentującymi różne dyscypliny sztuki są kluczowe w działaniach teatru Wilde & Vogel, czego rezultatem są międzynarodowe produkcje. Od 2007 roku Westflügel Leipzig jest teatrem prezentującym premierowe pokazy, a także współproducentem wszystkich spektakli grupy. FITZ Stuttgart jest partnerem i koproducentem produkcji W&V od 1997 roku.

Blumen des Bösen / Kwiaty Zła - 20 ze 100 wierszy Charlesa Baudelaire'a

Figurentheater Wilde&Vogel

Tylko ten tytuł! Panorama nad otchłanią. Podczas gdy całe dzielnice Paryża są niszczone, by zrobić miejsce dla szerokich bulwarów, podczas gdy szklane arkady zastępują średniowieczne aleje, a latarnie gazowe zacierają granicę między dniem a nocą, Baudelaire rozpoczyna rewolucję literacką. Połączenie tego, co pozornie nie do pogodzenia – wątki otchłani, skrajności i nudy uchwycone i werbalnie skondensowane w klasycznej formie romantycznej poezji miłosnej – to był właśnie pierwszy krok na drodze do modernizmu. Chwilę po tym jak w 1857 roku ukazało się pierwsze dzieło Baudelaire'a, w procesie karnym postawiono mu zarzuty amoralności i bluźnierstwa. Niektóre wiersze zostały ocenzurowane, wszystkie wydrukowane egzemplarze skonfiskowane. Radykalna podmiotowość Baudelaire'a i nieustanne poszukiwanie chwili, a także dopatrywanie się piękna tam, gdzie nikt by go nie dostrzegł, pozwalają przenieść jego twórczość do przestrzeni teatru lalkowego. Teksty przenika zjawisko synestezji, splotu percepcji zmysłowej. Produkcja podąża tą ścieżką poprzez współdziałanie figur, głosu, muzyki. Pozwala przebić się opalizującemu pięknu otchłani. Każde spotkanie z „Kwiatami Zła" przypomina wejście do labiryntu. To co już znajome, tworzy tu nowy, irytujący obraz, „przerażający i wspaniały dla wszystkich" (Marcel Proust).

Nagrania do „Kwiatów Zła" zostały zrealizowane (we współpracy z kilkoma recytatorami) w języku francuskim, niemieckim i angielskim. Produkcja jest kontynuacją pierwszej wspólnej eksploracji dzieła Baudelaire'a - SPLEEN (2006) – teatru Wilde & Vogel z reżyserem Hendrikiem Mannesem.

Karolina Cicha – koncert

Karolina Cicha jest wokalistką, kompozytorką i multiinstrumentalistką zafascynowaną tradycyjną muzyką mniejszości północno-wschodniej Polski. Jej ostatnia płyta „TANY" jest nominowana do Fryderyka. Cicha ze swą muzyką odwiedziła kilkadziesiąt festiwali w Europie, Azji i Ameryce. W 2015 roku Cicha znalazła się w oficjalnej selekcji na WOMEX - największym festiwalu World Music na świecie. Wraz ze SPÓŁKĄ zdobyła GRAND PRIX i Nagrodę Publiczności na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia "Nowa Tradycja".

Jej droga twórcza rozpoczęła się od koncertów solowych i teatru „Gardzienice". W 2009 roku Cicha zaczęła swą przygodę z muzyką rockową: Wraz z utworem „Miłość bez jutra" znalazła się na płycie GAJCY! wydanej przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Od tego debiutu - podążając coraz bardziej w kierunku muzyki tradycyjnej i etnicznej – wydała kilka płyt, m.in. „Wieloma językami" (2013) poświęconą językom mniejszości narodowych województwa podlaskiego; „Jidyszland" (2015) poświęconą twórczości poetów żydowskich tworzących w języku jidysz; „Poland-Pakistan" (2016) – fusion z pieśniarzem quawwali Shafqatem Ali Khanem a ostatnio; „Płyta tatarska" (2017) – w której Cicha zagłębiła się w dziedzictwo muzyczne Tatarów polskich; „Jeden -wiele" (2018) – najbardziej mistyczna płyta Cichej, w której penetruje sakralne dziedzictwo swojego rodzinnego Podlasia; oraz „Tany" (2020) – najbardziej taneczna z płyt Karoliny Cichej.

Wystąpiła m.in. na festiwalach:
Womex Official Selection (Węgry); World Music Fest (USA); TFF Rudolstadt (Niemcy); FMM Sines Festival (Portugalia); Cheoyong Culture Festival (Korea Południowa); Music Mela (Pakistan); Isole che Parlano (Sardynia); Global Union (USA); Lotus Fest (USA); Gypsy Festival Drom (USA); Art Pole (Ukraina); Suklegos (Litwa); Menuo Juodaragis (Litwa); Folkbaltica (Niemcy/Dania); Ethnoport (Polska), Skrzyżowanie kultur (Polska); Euroradio Folk Festiwal (Szwecja); Urkult Festival (Szwecja); Kamianitza (Białoruś); Les Traversées Tatihou (Francja); Five Temples Festival (Hungary); Sibiu International Theatre Festival (Rumunia); LaMama Theatre (USA); Menuo Juodaragis (Litwa); Open Air (Polska); Jodphur Riff (Indie)

więcej informacji i booking: karolinacicha.eu

LasMóvi - Leśny pokaz filmów krótkometrażowych - (PRZE)TRWAĆ / (OUT)LAST - Replika 14. Lubelskiego Festiwalu Filmowego
kurator: Maciej Misztal

PROGRAM POKAZU:
Rodzina Dakotów/The Dakota Family, reż./dir. Toni Hilgersson (Belgia) 2019, 30'

Dziwne, przypominające śmierć stworzenie kręci się wokół łóżka dziadka Dakoty. Patriarcha wie, że pora wezwać członków klanu. Jego rodzina, nietypowa i rozbita, będzie musiała się zjednoczyć. Czy przybędą na czas, by dzielić ostatnie chwile z wodzem swojego plemienia?

Zanim nadejdzie nasz czas/Before Our Time Comes, reż./dir. Chloé Terren (Francja) 2019, 22'

Raphaël opiekuje się mieszkaniem swojej babci, która przebywa w domu opieki. Opowiada jej, co widzi przez okno. Obserwowane mieszkania stopniowo się wyludniają, a mężczyzna, bojąc się powiedzieć prawdę, zaczyna kłamać.

Offbeat, reż./dir. Myrte Ouwerkerk (Holandia) 2019, 20'

W przyszłości w miastach nie da się już oddychać. 20-letni perkusista Olly chce dostać się pod kopułę, gdzie powietrze jest czyste i gdzie mieszkają najlepsi muzycy. Aby tam zamieszkać musi przejść serię absurdalnych testów. Podda się systemowi czy pozostanie wierny sobie?

Tęsknota/Homesick, reż./dir. Koya Kamura (Francja) 2018, 27'

Minęły dwa lata od katastrofy w Fukushimie. Murai systematycznie przemierza strefę zamkniętą w poszukiwaniu ważnej pamiątki. Pewna kobieta, dowiadując się o jego wyprawach, prosi go o nietypową przysługę.

ŁĄCZNY CZAS TRWANIA POKAZU: 100 min; Wszystkie filmy wyświetlane będą jednocześnie z polskimi i angielskimi napisami.

____

Czy pandemia COVID-19 czegoś nas już nauczyła?

Coś, co wydawało się chwilowym zakłóceniem rzeczywistości, nieoczekiwanie stało się elementem naszej codzienności. „Przetrwanie" znów zyskało wiele zapomnianych znaczeń. Zaczęliśmy bardziej zastanawiać się nad ciągłością naszych działań, a w obliczu swoistego zatrzymania świata, być może również nad ich sensem. Sztuka poddana została sprawdzianowi. Jedni artyści dostosowali się do panujących warunków, inni postanowili „przeczekać burzę". Często uświadamialiśmy sobie, jak ważna jest dla nas sztuka. Refleksja przyszła w momencie, w którym dostęp do niej stał się utrudniony lub wręcz niemożliwy.

Czy doceniliśmy zagrożone rozerwaniem rodzinne i przyjacielskie więzi? Chciałbym wierzyć, że tak. Może chociaż część z nas. Z pewnością zwróciliśmy większą uwagę na otoczenie, szczególnie miejskie. Wielu i wiele z nas na nowo odkryło naturę, w lasach i parkach szukało ukojenia zszarganych nerwów. Czy te wszystkie doświadczenia pozwolą nam zbudować lepszy świat?

Filmy, które Państwo zobaczą, wybrałem z programu ubiegłorocznego 14. Lubelskiego Festiwalu Filmowego, który po raz pierwszy odbył się w formule online. Udało nam się zachować ciągłość wydarzenia, ale wciąż odczuwamy brak bezpośredniego kontaktu w widzami, brak spotkań, które uważamy za istotę naszej działalności. LasFest 2021 stanie się jedną z pierwszych okazji do zaprezentowania festiwalowych filmów na ekranie kinowym. Chociaż powstały jeszcze przed pandemią, dotykają kwestii, które w moim odczuciu zajmują nas obecnie bardziej niż kiedyś. Jakby wyprzedziły nową rzeczywistość, w której wszyscy teraz funkcjonujemy. Z niecierpliwością oczekuję spotkania z Państwem i możliwości rozmowy o filmach, które wybrałem. Kino jest dla mnie nie tylko językiem opowiadania o świecie. Jest też spotkaniem. Spotkajmy się w Solnikach!

- Maciej Misztal

_____

O kuratorze: Maciej Misztal
Pomysłodawca i dyrektor Lubelskiego Festiwalu Filmowego (do 2016 r. MFF Złote Mrówkojady). Absolwent Wydziału Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Organizacja Produkcji Filmowej i Telewizyjnej. Kurator pokazów filmowych na wielu festiwalach. Pomysłodawca i gospodarz projektów Warsaw Short Framing oraz Off na zakręcie. Od ponad 5 lat rozwija autorską metodę pracy z widownią kinową polegającą na budowaniu lokalnych społeczności za pomocą wykorzystania zjawiska kinempatii. W swojej pracy łączy doświadczenie animatora kultury z wieloletnią praktyką twórcy filmowego. Instruktor warsztatów filmowych dla młodzieży. Kierownik produkcji nagradzanych filmów dokumentalnych i fabularnych oraz wielu audycji telewizyjnych, w tym koprodukcji międzynarodowych.

O LFF:
Lubelski Festiwal Filmowy to jeden z najstarszych w Polsce międzynarodowych festiwali kina niezależnego. Powstały w 2007 roku projekt to idealna przestrzeń dla tych, którzy lubią zadawać pytania i zastanawiać się nad odpowiedziami. To dla nich sięgamy po starannie wyselekcjonowane filmy z całego świata. LFF łączy tradycyjne konkursy filmowe z nowoczesnym podejściem i lubelską otwartością. Na festiwalu nie brakuje różnorodnych warsztatów, koncertów, zabaw oraz długich rozmów zarówno z polskimi twórcami, jak i zagranicznymi gośćmi, którzy chętnie wtapiają się w społeczność festiwalową i konsekwentnie podkreślają niepowtarzalny klimat LFF. Od lat rozwijamy naszą filozofię kina, jako pretekstu do spotkań, wymiany poglądów i wzajemnego poznawania się. Napędza nas pasja, którą chcemy zarażać innych. Kochamy Lublin i wierzymy, że wokół kina można tworzyć wspólnotę, której chcemy być częścią.

____

KRABAT - Na motywach powieści Otfrieda Preusslera - Reżyseria i opracowanie tekstu: Christiane Zanger

"Krabat, idź do młyna na Koźlim Brodzie!" Zbłąkana sierota wojenna znajduje schronienie u jedenastu młynarczyków i ich Mistrza. Surowe reguły, ciemne praktyki, czarna magia: wszystko można znieść, byle miska była pełna i łóżko suche. Coraz bardziej, za bardzo zbliża się Krabat do czarnego Mistrza. Wreszcie nie bohaterstwo, lecz nieposłuszeństwo - motyw zdobycia przyjaciela i darzącej go miłością dziewczyny - łamie moc czarnej magii. Krabat trafia prosto do serca: z przenikliwą jasnością, siłą obrazu, scenicznym humorem i minimum słów sztuka opowiada o ciężkich czasach, ludzkich upadkach i sile pierwszej miłości. Mrocznie, zuchwale i zarazem niesłychanie lekko: karuzela uczuć wirująca wśród wielkich muzycznych pejzaży.

Freischütz / Wolny Strzelec - Reżyseria: Michael Vogel

Lehmann i Wenzel mieszają motywy z opery Carla Marii von Webera ze starą oryginalną opowieścią z „Gespensterbuch" oraz musicalem Roberta Wilsona „The Black Rider".

O historii „Freischütz"
Johann August Apel zasłynął swoją „Gespensterbuch", którą opublikował w 1810 r. wraz z Friedrichem Augustem Schulze. Pochodząca z książki opowieść „Freischütz" oparta jest na starej baśni ludowej. W niemieckim folklorze Freischütz to strzelec, który zawiera pakt z diabłem by otrzymać magiczne kule, które trafią bezbłędnie w każdy cel. Okazuje się jednak, że sześć pocisków jest podporządkowanych woli strzelca, ale siódmy pozostaje w dyspozycji samego diabła. Opowieść została na nowo zinterpretowana pomiędzy 1817 a 1819 przez Johanna Friedricha Kinda i Carla Maria von Weber (z wykorzystaniem motywów z innych źródeł) w formie opery. Musical „The Black Rider" Toma Waitsa, Roberta Wilsona i Williama S. Burroughsa to współczesna realizacja tematu, która także zakorzeniona jest w tej samej opowieści.

Samira i Stefan Wenzel grają ... o życie! Z przedmiotami i figurami, gitarami elektrycznymi i sukniami ślubnymi wkraczają w świat radosnych sielanek i groteskowych koszmarów. Bądź uważny ...wiele z ich strzałów dojdzie do celu! Teatr przedmiotu spotyka się tu z kameralną operą. Lehmann und Wenzel to niezależny, współczesny teatr lalek z siedzibą w niemieckim Lipsku. W ich przedstawieniach dominuje aspekt wizualny a stylistycznie sytuują się pomiędzy popkulturą, folklorem i punkiem. Tematyka spektakli to szeroka przestrzeń pomiędzy operą a osobistym kryzysem, życzeniami i nadziejami. Materiały, przedmioty i samodzielnie skonstruowane lalki są tu równorzędnymi środkami wyrazu z kompozycjami muzycznymi, tekstami literackimi i humorem.

Noc Perseidów - nocny spektakl spadających gwiazd z muzyką na żywo Szymona EsDwa Kubasa

Szymon EsDwa Kubas
Od pracy przy spektaklach teatralnych, przez autorskie audycje w Radiu Białystok, realizacje muzyków i wokalistów, dubbingu, lektorów i aktorów głosowych, nagrywanie na planach filmowych, udźwiękawianie spotów video, krótszych i dłuższych filmów fabularnych, własne kompozycje muzyczne i sound design - po miks muzyki na żywo ku uciesze gawiedzi – pojawia się wszędzie gdzie jest potrzebny. Uczestniczył w wielu zadaniach edukacyjnych i prospołecznych m.in.: w Ośrodku Leczenia Stowarzyszenia Monar Babigoszcz, w placówce Opiekuńczo-Wychowawczej Jedynka w Białymstoku, w międzynarodowym Projekcie Białystok CALM z udziałem ugandyjskiej grupy chłopców oraz polskich wychowanków salezjańskiego ośrodka w Różanymstoku. Udźwiękowił niezliczą ilości filmów Krzysztofa Kiziewicza / Laboratorium Obrazu – od flimów przyrodniczych („Adam Wajrak") przez kampanie społeczne (np. „Drogi Zaufania") po zupełnie niezależne oddolne działania artystyczne (np. Projekt Hardware). Współpracował przy serii spotów promocyjnych festiwalu UP2D8, przez 14 lat na antenie Radia Białystok prowadził autorską audycję muzyczną „HiphOpera". Ma na koncie wiele realizacji filmów fabularnych np.: „Czarna Dama" Łukasza Seweryńskiego i Krzysztofa Szubzdy, „Franek" Bartka Tryzny, „Wolka" Radka Dąbrowskiego. Zajmuje się też produkcją muzyki do spektakli teatralnych (zrealizował z Nataszą Topor muzykę do przedstawień: „Petit Pierre", „Pan Lampa", „Skłodowska. Radium Girl", „Proces. Rekonstrukcja"). Inne przykładowe udźwiękowienia – Forbiosensing – „Życie Drzewa", Evermotion – „Fate", muzyka do czołówki programu Kuby Wojewódzkiego (wraz z Maćkiem Snitkowskim). Jako DJ, na przestrzeni ostatnich 15 lat jest rezydentem w wielu białostockich klubach. Supportował takie postacie jak DJ Vadim, Herbaliser, czy Rob Swift.

Ściana z widokiem - autor: Robert Jarosz - reżyseria: Konrad Dworakowski

Bliskość, czułość, obecność. Pojęcia tak ważne dla każdego z nas, niezbędne do budowania relacji i bezpiecznej wizji świata, w jednym krótkim momencie znalazły się w opresji. Ledwie zdołaliśmy je wypowiedzieć, polubić, a już tracimy je z oczu w wyniku zamknięcia i narastającej samotności. A może pustka, którą odczuwamy zawsze gdzieś w nas była, tylko teraz widzimy ją wyraźniej? W tej pustce szukamy nowych pojęć, inne redefiniujemy. W spektaklu „Ściana z widokiem" próbujemy to zrobić za pomocą metafory, w przekonaniu, że tylko ona pozwoli nam lepiej świat zrozumieć. Posługując się materiałami z warsztatów twórczych z dziećmi i młodzieżą tworzymy model, który w poetycki sposób przymierzamy do rzeczywistości postrzeganych w skali mikro i makro. Świat Kuby, głównego bohatera spektaklu jest kosmosem, który można zamknąć w małym akwarium, a zarazem nie mieści się w wyobrażalnych granicach. Samotność jest jednocześnie samotnością jednego dziecka i samotnością nas wszystkich. Wraz z bohaterem szukamy antidotum na tę pustkę. W wyobrażonym przez nas świecie może być nim spotkanie. Płynącą z niego przyjemność i radość wyrażamy poprzez sztukę. Sztuka jest dla nas drzwiami, które próbujemy stworzyć na naszej symbolicznej ścianie. Bruno Schulz pisał w „Samotności": „Nie ma pokoju tak zamurowanego, żeby się na takie drzwi zaufane nie otwierał". Z udziałem widzów spektaklu spróbujemy takie drzwi „zainsynuować", zadając pytanie, nie tyle o to co za nimi jest, ale jak do nich dojść.

Spektakl Grupy Coincidentia – laureata Konkursu na Projekt Wydarzenia Artystycznego dla Dzieci i Młodzieży – został zrealizowany przy współpracy Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w ramach 23. Biennale Sztuki dla Dziecka. Spotkanie jako sztuka. Projekt sfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu oraz Miasta Białystok.

LasFest 2021 - 4. Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Lesie – Edycja Kory

► Gatunki występujące w Polsce
10.08 godz. 18.00 „Ściana z widokiem" Grupa Coincidentia (PREMIERA) – wiek 10+

► Gatunki rzadko występujące w Polsce
11.08 godz. 20.00 „Krabat" Figurentheater Wilde&Vogel i Grupa Coincidentia (DE/PL) – wiek 12+
12.08 godz. 20.00 „Die Blumen des Bösen" („Kwiaty Zła") Figurentheater Wilde&Vogel (DE)
13.08 godz. 20.00 „Der Freischütz" („Wolny Strzelec") Lehmann und Wenzel (DE)
13,14.08 godz. 19.00 „Micro" Figurentheater Wilde&Vogel (DE)

► LasMóvi
11.08 godz. 21.30 Leśny pokaz filmów krótkometrażowych, „(Prze)Trwać" Replika 14.LFF, kurator Maciej Misztal

► Noc Perseidów
12.08 godz. 22.00 Szymon EsDwa Kubas - nocny spektakl spadających gwiazd z muzyką na żywo

► Rykowisko
14.08 godz. 20.00 Karolina Cicha – koncert

Rezerwacja bezpłatnych wejściówek od 1go sierpnia pod adresem info.solniki44@gmail.com

www.facebook.com/LasFest.Solniki44
www.solniki44.pl

Dagmara Sowa
Materiał nadesłany
9 sierpnia 2021

Książka tygodnia

Hasowski Appendix. Powroty. Przypomnienia. Powtórzenia…
Wydawnictwo Universitas w Krakowie
Iwona Grodź

Trailer tygodnia