Nagrody

3. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Animacji AnimArt

Wczoraj późnym wieczorem zakończył się III Międzynarodowy Festiwal Sztuki Animacji AnimArt. Przez minione siedem dni festiwal odbywał się w pięciu miejscach w Łodzi (Teatr Lalek Arlekin, ŁDK, EC1, Muzeum Kinematografii, Manufaktura).

W sumie przyjęliśmy 260 gości z 20 krajów świata, pokazaliśmy 33 spektakle na trzech scenach w teatrze i w plenerze. Zorganizowaliśmy ponad 30 projekcji, blisko 20 warsztatów dla prawie 1500 widzów. Festiwalowe przedstawienia obejrzało blisko 3000 widzów w budynku Arlekina, a w samym tylko miasteczku animacji zrobiliśmy z dziećmi ponad 400 lalek! 

Jury III Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Animacji AnimArt
w składzie: Hans Hartvich-Madsen, Pavel Hubička i Zbigniew Niecikowski, po obejrzeniu wszystkich 20 konkursowych przedstawień postanowiło przyznać następujące nagrody:

Nagrodę za najlepszą oprawę muzyczną – statuetkę Arlekina oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł: Robert Jurčo z Grupy Coincidentia za spektakl „Made In Heaven" (Polska);

Nagrodę za najlepszą scenografię – statuetkę Arlekina oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł: Tadeusz Wierzbicki i-art-i za spektakl „Litera i" (Polska);

Nagrodę za nowatorskie podejście do sztuki lalkarskiej – statuetkę Arlekina oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł: Cinema Sticado za spektakl „STRPTS//Odcinek 1: Mirlo&Rula" (Hiszpania);

Nagrodę za najlepszą animację – statuetkę Arlekina oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł: Ariel Doron za spektakl „Plastykowi bohaterowie";

Nagrodę dla najlepszego aktora-lalkarza – statuetkę Arlekina oraz nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł: Dagmara Sowa i Paweł Chomczyk z Grupy Coincidentia za spektakl „Made In Heaven" (Izrael/Niemcy);

GRAND PRIX DLA NAJLEPSZEGO PRZEDSTAWIENIA
- statuetkę kolorowego Arlekina oraz nagrodę pieniężną
w wysokości 2500 dolarów (USD), ufundowaną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Compensa Vienna Insurance Group: Teatr Figur Kraków za spektakl „Huljet, Huljet" (Polska).

Dzięki współpracy z Festiwalem Światła w ciągu weekendu, każdego dnia do północy spektakle plenerowej części AnimArtu, wg danych Manufaktury, miało szansę oglądać 210 tysięcy widzów.

(-)
Materiał Teatru
7 października 2017

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia