Napawanie się sobą nawzajem

"Caffè Latte" - chor. Leszek Bzdyl - SzaZa, Teatr Dada von Bzdülöw

Można powiedzieć, że SzaZa uwiodła Teatr Dada, Dada zaś uwiodło SzaZę. Uwiedzieni sobą nawzajem zdecydowali się, by na oczach widzów wypić Caffè latte. Bezwstydnie sączyć będę ten zadziwiający napój, który nie jest ani pobudzającą kawą, ani też zdrowym mlekiem. Jest to napój zupełnie nieokreślony i niejako zagubiony w czasie kawiarnianego popołudnia

SzaZa – Patryk Zakroci i Paweł Szamburski – muzycy, improwizatorzy, animatorzy; udzielali się w takich projektach jak Tupika, Meritum, Meoma, Horny Trees, Cukunft, kwartet klarnetowy Ircha Pneumatic i Zakład Produkcji Dźwięku. Tworzą muzykę dla teatru, filmu, kina niemego oraz tańca współczesnego. Występowali w kraju i za granicą na wielu festiwal sztuki współczesnej (m.in. Święto Kina Niemego, Terra Polska w Niemczech, Warszawa Singera, Fete de la Music w Paryżu, Festival Marbeilleux w Szwajcarii.), a swoją muzyką wspierali również takie instytucje jak Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie i Toruniu, Galerię Zachęta, Muzeum Powstania Warszawskiego.

Teatr Dada von Bzdülöw – grupa założona przez choreografa i reżysera Leszka Bzdyla oraz tancerkę i choreografkę Katarzynę Chmielewską. Jako niezależna grupa tancerzy i aktorów realizuje poszczególne spektakle w koprodukcji z polskimi i zagranicznymi instytucjami kultury (m.in.: Teatr Wybrzeże, Gdańsk; Dance Advance, Filadelfia; Les Hivernales, Avignon i wiele innych). Teatru Dada zrealizował dotychczas blisko 40 przedstawień, m.in.: Zagłada Ludu, Człowiek, który kłamał, Dialogus in conventione. W 2010 roku grupa zagrała po raz pierwszy w Palestynie i Izrealu.

Można powiedzieć, że SzaZa uwiodła Teatr Dada, Dada zaś uwiodło SzaZę. Uwiedzieni sobą nawzajem zdecydowali się, by na oczach widzów wypić Caffè latte. Bezwstydnie sączyć będę ten zadziwiający napój, który nie jest ani pobudzającą kawą, ani też zdrowym mlekiem. Jest to napój zupełnie nieokreślony i niejako zagubiony w czasie kawiarnianego popołudnia. Zatem SzaZa i Dada, popijając coś nieokreślonego, tytułową Caffè latte, i nie mając nic ciekawszego do zrobienia, uwodzić się będą po raz drugi, po raz trzeci, po raz czwarty... A że scenicznie pełne są performatywnej estetyki, to Dada / SzaZa czynić to będą w kontekście... eksperymentalnego aspektu zabawy lub też w kontekście zabawowego aspektu eksperymentu.

Uwiedzenie będzie miało miejsce na oczach tych, którzy zdecydują się uczestniczyć w zdarzeniu, które nie chce być ani spektaklem inkrustowanym muzyką, ani też koncertem skończonym. Caffè latte chce uwodzić, mimo wszelkich konsekwencji spadających prędzej czy później na... uwodzicieli.

Jednak to nie analityczny zamysł jest najważniejszy w Caffè latte. Intencją artystów było coś o wiele bardziej ulotnego i nieokreślonego, migotliwego (jak mógłby napisać któryś z filozofów zajmujących się współczesną kulturą): poszukiwanie prostej przyjemności we współobecności, w przebywaniu ze sobą i widzami w jednej pstrzeni, leniwe napawanie się sobą nawzajem, swoimi ciałami, reakcjami, wypowiedziami i dźwiękami instrumentów.
Mirosław Baran, Gazeta Wyborcza, Trójmiasto

Czas trwania: 1 godz. (bez przerwy)
Spektakle: 15, 16, 17. X g.19.00.

Czarek Rejsel
Materiały Organizatora
9 października 2010

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...