O spektaklu ...

“Ojciec Bóg" - reż. Waldemar Śmigasiewicz - Klub 1500 m2 do wynajęcia

10 000 fanów sztuki jeszcze przed premierą. “Ojciec Bóg" to ironiczna, przezabawna sztuka o ojcowskiej miłości. Jest częścią kultowego już projektu artystycznego, który rozgrywa się jednocześnie na Facebooku, gdzie sta! się fenomenem i śledzi go
ponad 10\'000 osób.

Rewelacyjny, wzruszający tekst mówi o rzadko podejmowanym przez twórców temacie: relacjach między ojcem a synem. W roli tytułowej występuje Marcin Perchuć, aktor Teatru Montownia, a muzykę skomponował Wojciech Waglewski.
Spektakl opowiada o tym, co dzieje się z mężczyzną, gdy rodzi mu się dziecko. Pokazuje relacje ojca z synem: kształtowanie się roli ojca, zaangażowanie w opiekę nad synem i wychowanie, reakcję na młodzieńczy bunt, uniezależnianie się syna i moment, gdy ojciec uświadamia sobie, że syn może go przerosnąć. Fascynujące jest oglądanie relacji rodzinnych z punktu widzenia ojca.

Pomysł na sztukę polega na pokazaniu tych uniwersalnych rozterek na przykładzie niecodziennych bohaterów: Boga i jego Syna. Atrybuty boskie i ponadczasowe biblijne historie autorzy sztuki zestawili z problemami wynikającymi z konfliktu pokoleń, typowymi dla dzisiejszych mężczyzn. Wątki znane ze Starego i Nowego Testamentu zderzają się ze zjawiskami współczesnej cywilizacji.

„Ojciec Bóg” to pierwsze przedsięwzięcie artystyczne, które zaistnieje na deskach teatru, a które już teraz rozgrywa się na Facebooku. Od czerwca 2010 trwa tam interaktywna narracja, w której widz będzie mógł brać aktywny udział także po spektaklu. Internauci byli pierwszą widownią sztuki. Jeśli chcesz posłuchać Ojca już
teraz, zajrzyj na fanpage: http://www.facebook.com/OjciecBog.
Premiera spektaklu w styczniu 2011 r. w warszawskim klubie 1500 m2 do wynajęcia. Sztukę wyreżyserował Waldemar Śmigasiewicz, a autorami są Katarzyna Wasilewski i Jacek Wasilewski.

Bilety dostępne w butiku Love&Trade w klubie 1500m2 do wynajęcia (Solec 18) i w bileterii e-bilet. Partnerem projektu jest klub 1500 m2 do wynajęcia. Sponsorem sztuki są marka odzieżowa Rage Age i agencja reklamowa Heureka.

(-)
Materiały Teatru
12 stycznia 2011

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...