Premiera płyty Kamili Klimczak

"Rysy Na Życiorysie" - reż: R. Dziewoński - Piwnica Pod Baranami w Krakowie

16 września o godzinie 21.00 w krakowskiej Piwnicy Pod Baranami odbędzie się specjalny koncert i premiera płyty Kamili Klimczak "Rysy na Życiorysie recital live".

"Rysy na życiorysie" poruszają ważne tematy związane z funkcjonowaniem kobiety we współczesnym świecie; mówią o treści, którą niesie ze sobą codzienność. Recital podejmuje próbę analizy skomplikowanych relacji damsko-męskich. Koncert solistki porusza również problem przeciętności zjawisk, rzeczy oraz ludzi, którzy nas otaczają...
Kamila Klimczak rozpatruje wyżej wymienione zagadnienia za pomocą dwóch różnych strategii: raz wykorzystuje w tym celu zabawne, kabaretowe utwory, innym razem interpretuje refleksyjne, poważne wiersze.
(Monika Roman, Dziennik Teatralny Białystok)

Powstały przy współpracy Kamili Klimczak, aktorki krakowskiego Teatru Bagatela związanej z zespołem Piwnicy Pod Baranami, z wybitnym znawcą piosenki kabaretowej Romanem Dziewońskim.
(łk, Polska Dziennik Łódzki)

Godzinna sceniczna samotność, rozpisana na 13 piosenek, na wierszowane przerywniki, a właściwie - łączniki. Lubię tak pomyślany recital; żadnej prywatności, wszystko jest elementem kreacji - nawet jeśli trzeba "zagrać siebie", jak wyznaje Klimczak tekstem Wojciecha Młynarskiego. Zagrać siebie, nawet jeśli ramy nakreślił kto inny, w tym przypadku Roman Dziewoński, twórca scenariusza i reżyser...
Podczas wieczoru artystka jest to refleksyjna, to zalotna, kiedy wyznaje "lubię być szczęśliwa"; zdystansowana, gdy oznajmia słowami Ewy Lipskiej "nie odejdę, nie zostawię"; zabawna w "rozmowie intelektualnej", przejmująca, gdy nutami Andrzeja Zaryckiego, odgrywanymi samotnie przez kontrabas, opisuje dramat spotkania jej i jego zamknięty w wierszu Wisławy Szymborskiej "Jestem za blisko". Na końcu - gdy ceną jest ocalenie siebie - i tak pojawia się gorycz samotności, rozpisana na pięciolinii ręką Zygmunta Koniecznego.
(Wacław Krupiński, Dziennik Polski)

Tworząc swój program, Kamila zaprosiła do współpracy wspaniałych muzyków - Michała Półtoraka (skrzypce), Agatę Półtorak (skrzypce), Dawida Rudnickiego ( pianino, kierownictwo muzyczne) oraz Grzegorza Bąka (kontrabas). 
(Reymont.pl)

Z nurtu piosenek łagodnych, ale bardzo emocjonalnych warto wyróżnić poruszający wiersz Wisławy Szymborskiej z muzyką Andrzeja Zaryckiego „Jestem za blisko” - utwór, w którym aktorce skromnie akompaniuje jedynie kontrabas. „Nie odejdę, nie zostawię”, tekst Ewy Lipskiej z muzyką Grzegorza Turnaua, jest jedyną piosenką, przy której Kamila śpiewając sama gra na fortepianie, co zdecydowanie potęguje wrażenie artystyczne.
Z drugiej strony żywiołowe piosenki takie jak „Zemsta” (jeden z premierowych utworów  duetu Wasowski, Przybora) pozwalają efektownie zademonstrować atuty głosu artystki, ale też i umiejętności wyniesione z teatru. „Rozmowa intelektualna” (tym razem duet Wasowski, Waligórski) oraz „Garden party” (Wasowski, Przybora) ze swoim kabaretowym odcieniem wywołują wśród publiczności ogólną wesołość, a wśród kobiet dodatkowo akceptująco-pobłażliwe potakiwanie. Bo to właśnie płeć piękna jest w tym najważniejsza. Jej problemy, lęki, radości, nadzieje – owe zbierane przez całe życie rysy.
(Sonia Kaczmarczyk, Dziennik Teatralny Kraków)

Koncert Kamili Klimczak jest próbą ukazania defektów, których pełne jest ludzkie życie. Mnóstwo w nim bowiem niedociągnięć, pomyłek, porażek, niedomówień i nieporozumień. Wszystko to przyczynia się do powstawania rys na życiorysie. „Rysy na życiorysie” to widowisko, w którym każdy szczegół jest perfekcyjnie dopracowany. Znakomity repertuar, reżyseria, muzyka, piękny głos i nieprzeciętna gra aktorska solistki składają się na sukces
(Monika Roman, Dziennik Teatralny Białystok)

Przypomnijmy, że premiera recitalu w reżyserii Romana Dziewońskiego odbyła się 14 stycznia 2011 roku w Piwnicy Pod Baranami. Artystcr akompaniują muzycy w składzie: Dawid Rudnicki - fortepian, Agata Półtorak – skrzypce, Michał Półtorak - skrzypce i Grzegorz Bąk – kontrabas.

W programie recitalu usłyszymy kompozycje m.in. Jerzego Wasowskiego, Zygmunta Koniecznego, Grzegorza Turnaua, Andrzeja Zaryckiego, do tekstów Wisławy Szymborskiej, Ewy Lipskiej, Witolda Turdzy, Wojciecha Młynarskiego i Jeremiego Przybory.

Próbujemy Być Szczęśliwi, Bo Lubimy Być.
Przychodzimy Po Cichutku Przetańczyć...
Nie Odchodząc, Nie Zostawiając, Będąc...
Nie Za Blisko, Ale... Samotni?
Mimo Rys Na Życiorysie Chcemy Wciąż
Dać... Wszystkie Bajki Świata.
Ps. Zagrać Siebie.
Zagrać?


Kamila Klimczak - aktorka Teatru Bagatela w Krakowie. Związana również gościnnie z Teatrem STU w Krakowie i Teatrem im. St. Jaracza w Łodzi. Absolwentka wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem 2005), studiowała również na wydziale zaocznym Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Absolwentka P.S.M. I Stopnia w Łodzi w klasie fortepianu; Artystka Piwnicy Pod Baranami w Krakowie (od 2006 roku); Ponadto od 2008 roku współpracuje z legendą muzyki klezmerskiej - Leopoldem Kozłowskim. Laureatka licznych nagród wokalnych i aktorskich. m. in. I Nagrody na XXI Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie oraz Nagród Specjalnych: Ambasady Francuskiej i Towarzystwa Przyjaźni Polsko - Francuskiej; Nagrody dla Najlepszej Aktorki na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych Setkani/Encounter 2005 w Brnie w Czechach; Nagrody Publiczności za najbardziej "elektryzującą" rolę żeńską na XXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi; I Nagrody na Przegladzie Piosenki Kabaretowej "O.B.O.R.A."(Ostatni Bastion Obrony Rozumu Artystycznie:) w Poznaniu. Jej role dyplomowe to: Dunia w "Swidrygajłowie" na podst. "Zbrodni i kary" F. Dostojewskiego w reż. Janusza Gajosa; Kobieta w "Łożu" S. Belbela w reż. Karoliny Szymczyk (spektakl otrzymał Zbiorową Nagrodę Aktorską dla Najlepszego Przedstawienia - na XXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi; Główną Nagrodę w kategorii Teatr na Międzynarodowym Festiwalu "Zdarzenia" w Tczewie, a także został uhonorowany Złotą Maską - dla najlepszego przedstawienia w Łodzi w sezonie 2004/2005); a także wiele kobiecych masek, które próbowała "uchylić" w spektaklu - recitalu dyplomowym "W ciało wcielenia" w reż. Romana Dziewońskiego (pokazanym m. in. na zaproszenie Ministerstwa Kultury i Sztuki na Zjeździe Rektorów Szkół Artystycznych w Wilanowie); Obecnie można ją zobaczyć w spektaklach: "Wesele by Czechow"(reż. Andrzej Domalik), "Othello"(reż.Maciej Sobociński), "Blackbird" (reż.Bogdan Tosza), "Proces" (reż.Waldemar Śmigasiewicz), "Dwa razy tak" (reż.Karolina Szymczyk-Majchrzak) w Teatrze Bagatela w Krakowie, oraz w spektaklu: "Aj waj! czyli historie z cynamonem"(reż. Rafał Kmita) w Teatrze STU w Krakowie, co roku w Synagodze Tempel na zakończenie Festiwalu Kultury Żydowskiej w koncertach Leopolda Kozłowskiego, a także w niemal każdą sobotę w Kabarecie Piwnicy pod Baranami. 14 stycznia 2011 odbyła się premiera jej recitalu "Rysy Na Życiorysie" w reżyserii Romana Dziewońskiego.

(-)
10 września 2011
Portrety
Kamila Klimczak

Książka tygodnia

Białość
Wydawnictwo ArtRage
Jon Fosse

Trailer tygodnia