Prezentacja sztuki tańca współczesnego i performance

11. Mandala Performance Festival - 25.05- 29.05.2017 Wrocław

Główną ideą XI edycji festiwalu jest prezentacja sztuki tańca współczesnego i performance. Tematyka artystycznych propozycji obraca się wokół relacji międzyludzkich, codziennych doświadczeń, poszukiwania wolności i autentyczności we współczesnym świecie. Niektóre z festiwalowych propozycji zwracają uwagę na dynamikę i nieprzewidywalność procesów społecznych i kulturowych.

Program:

25.05.2017
Warsztaty taneczne – prowadzenie: Alexey Torgunakov, Szymon Dobosik
Data: 25.05
od 20.30 - 22.00
Centrum Inicjatyw Artystycznych
Data: 27.05.
od 12.00 - 14.00
Data: 28.05.17
od 13.30 - 16.30
Hostel One
Zapisy: atutysztuki@gmail.com
26.05.2017
Warsztaty taneczne – prowadzenie: Alexey Torgunakov, Szymon Dobosik,
Aleksandra Osowicz
Od 12.00 – 16.00 / nabór zamknięty/
,,Musica in fine temporum"
Yola Wesołowska - scenariusz, reżyseria, duff, mandale - wizualizacje
Izabela Młynarz – śpiew, shruti box
Joanna Potkowska – taniec, śpiew
Ewa Staroń – narracja tekstowa, śpiew
Marta Ziobro - śpiew
Stan Michalak – dilruba, contrabasso
Wrocławska premiera

Edyta Kozak „Moje własne interview®Fanny Panda. RE//MIX Jérôme Bel"
koncepcja i wykonanie: Edyta Kozak
wideo, dźwięk: Wojtek Kaniewski
światło: Tomasz Opęchowski
produkcja: Komuna Warszawa
premiera: 23 listopada 2013, Komuna Warszawa w ramach projektu RE// MIX
Wrocławski pokaz w ramach projektu Atuty sztuki
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79/81 Wrocław
Godz: 20.00
27.05.2017
Anna Piotrowska
,,UNDER THE DEAD TREE"
Wykonanie: Alexey Torgunakov, Szymon Dobosik

Victoria Herczek, Oscar Mafa
Performance taneczny - "5, 6, 7 and"

Anna Piotrowska
,,pastmefuture"
Wykonanie: Szymon Dobosik, Alexey Torgunakov

Agata Meyer-Lüters, Agnieszka Bednarz
,,Jestem Helena"
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79/81 Wrocław
godz: 19.30
28.05.2017
Warsztaty z Maciejem Kuźmińskim
Godz: 10.00 – 13.00
Zapisy: atutysztuki@gmail.com

Teatr HOTELOKO, Magdalena Przybysz
,,Moi przyjaciele tańczą"
Wykonawcy: Wojciech Grudziński, Mikołaj Prynkiewicz
Magdalena Przybysz , Agata Życzkowska
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79/81 Wrocław
Godz: 19.30

29.05.2017
Wojciech Grudziński
,,SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny"
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Wojciech Grudziński
Kostiumy: Clovis Nix
Wideo, reżyseria, świateł: Olga Tuz
Music Set: Anna Lann

Joanna Chułek
I always knew, I' m gonna make it. Soudtrack #1
Miejsce: klub Proza
ul. Przejście Garncarskie Wrocław
Godz: 19.00
Warsztaty taneczne – prowadzenie:Wojciech Grudziński
Od 11.00 – 13.00 / nabór zamknięty/
Projekt współfinansowany przez Wydział Kultury UM Wrocławia i w ramach Stypendium MKiDN z zakresu upowszechniania kultury pt ,,Atuty sztuki"
Kurator festiwalu: Adam Kamiński

26.05.2017
,,Musica in fine temporum"
Yola Wesołowska - scenariusz, reżyseria, duff, mandale - wizualizacje
Izabela Młynarz – śpiew, shruti box
Joanna Potkowska – taniec, śpiew
Ewa Staroń – narracja tekstowa, śpiew
Marta Ziobro - śpiew
Stan Michalak – dilruba, contrabasso
Wrocławska premiera

Spektakl „Musica in fine temporum" to sceniczna impresja na temat dzwiękowej symfonii opisywanej przez Hildegardę z Bingen w swoich wizjach początku i końca czasów. Spektakl jest refleksją nad możliwością przywrócenia i naprawienia ostatecznej Harmonii we współczesnym świecie a którą w czasach średniowiecznych nazywano - musica mundana. W warstwie literackiej spektakl nawiązuje do tekstów autorstwa Hildegardy z Bingen. W muzycznej narracji pojawiają się fragmenty pieśni Hildegardy przeplatane sonorystyczną warstwą dżwiękową i otwartą improwizacją muzyczną. W warstwie wizualnej pojawią się mandale nawiązujące do elementów kosmologicznych Hildegardy.
Stan Michalak - instrumenty basowe, dilruba, elektronika, kompozycja.Muzyczne korzenie Stana tkwią głęboko w tradycji europejskiej muzyki klasycznej, jazzu i szeroko pojmowanej kreatywnej improwizacji muzycznej. W latach 80 – tych, został laureatem festiwalu i konkursu Jazz Juniors w Krakowie i zostaje zaproszony do zespołu perkusisty Kazimierza Jonkisza. W tym czasie współpracuje również z Teatrem Wielkim w Łodzi. Współpracował i uczestniczył w różnych projektach muzycznych i teatralnych w Berlinie, dzieląc scenę z takimi artystami jak Bob Lenox, Kosta Lucacs, Tony Hurdle, Oliver Johnson, Hardi Zettler, Zam Johnson, DiCarlo Omm, Jocelyn B.Smith, Ernst Bier, Mack Goldsbury, Reggie Moore, Charles Owens, Frank Lacy, Veronika Vogel, Tal Balshaj, Yorgos Psirakis, Ashraf Sharif Khan, Ekkehard Woelk, Soon Kim, Akira Ando, Maurice de Martin, Andreas Weiser, Donna Braun, Mike Russell, Billy Bang. Koncertował z wielką, legendarną pieśniarką Earthą Kitt.
Yola Wesołowska - kompozytorka, wokalista, pianistka, performerka, nauczycielka Kompozytorka i reżyserka projektów interdyscyplinarnych i warsztatów (rytmika kreatywna, głos w procesie komunikacji, dźwięki intuitywne). Studiowała muzykę na Uniwersytecie Łódzkim, który ukończyła w 1980 roku. Pracę magisterska napisała pod kierunkiem wielkiego polskiego teoretyka muzyki prof. Franciszka Wesołowskiego. Studiowała kompozycję u prof. Bernarda Pietrzaka i śpiew klasyczny u prof. Izabeli Kobus. Studia podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

Edyta Kozak
„Moje własne interview®Fanny Panda. RE//MIX Jérôme Bel"
koncepcja i wykonanie: Edyta Kozak
wideo, dźwięk: Wojtek Kaniewski
światło: Tomasz Opęchowski
produkcja: Komuna Warszawa
premiera: 23 listopada 2013, Komuna Warszawa w ramach projektu RE// MIX
Wrocławski pokaz w ramach projektu Atuty sztuki
Francuski choreograf Jerôme Bel, zwany również filozofem tańca, po raz czwarty był głównym gościem Festiwalu Ciało Umysł w 2013 r., którego pomysłodawczynią i dyrektorem artystycznym jest Edyta Kozak (spektakl Teatru HORA "Disabled Theatre". W swojej twórczości Bel traktuje teatr jako fenomen społeczny. Wypracowanie ruchu do perfekcji nie leży w polu jego zainteresowań. Ciało jest dla niego polem, w którym ścierają się siły społeczne, polityczne i estetyczne.
Moje własne interview®Fanny Panda
E.K. Dlaczego wybrałaś na re//mix Jérôme'a Bela?
F.P. Coraz bardziej interesuje mnie sam człowiek, artysta – coraz mniej jego praca. Bel jest dla mnie niekomfortowy, podniecający, kontrolowanie nieobliczalny, prawie każda jego praca wywołuje u mnie tę samą reakcję „You... bastard", zastawia sidła w miejscach, w których wydaje się, że nic już nie można upolować... Chcę pofantazjować z kimś, o kimś, kto mnie tyle lat trzyma w napięciu.

Edyta Kozak – tancerka, choreografka, animatorka i organizatorka wielu wydarzeń w obszarze tańca współczesnego. Obecnie dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł (od 2001), prezes Fundacji Ciało/Umysł, jedna z głównych koordynatorek Kongresu Tańca w Warszawie (2011). Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej (dyplom artystki tancerki) i Akademii Muzycznej (Wydział Pedagogiki Baletu; obecnie Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina) w Warszawie. Była solistką Teatru Wielkiego w Warszawie (1988-1990) i Stadttheater w Bernie (Szwajcaria: 1990-92) pod dyrekcją Fracois Klausa. Jest jednym z najbardziej spektakularnych przykładów zerwania z baletem klasycznym i zwrócenia się w stronę tańca współczesnego, aż do fascynacji jego formami eksperymentalnymi i konceptualnym nurtem nie-tańca. Widać to choćby na przykładzie formuły festiwalu Ciało/Umysł i innych wydarzeń organizowanych przez fundację Ciało/Umysł.
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79/81 Wrocław
Bilety: 25 zł
Godz: 20.00
Projekt współfinansowany przez Wydział Kultury UM Wrocławia i MKiDN w ramach Stypendium twórczego z upowszechniania kultury.
Kurator festiwalu: Adam Kamiński

 

27.05.2017
Anna Piotrowska
,,pastmefuture"
koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska
kreacja i taniec: Szymon Dobosik, Alexey Torgunakov
muzyka: Anna Piotrowska

Duet (Szymon Dobosik i Alexey Torgunakov) jest próbą sprawdzenia filozoficznych założeń Edwarda Abramowskiego w praktyce i skonfrontowania ich z przestrzenią skojarzeń i obrazów, zaczerpniętych z różnych współczesnych form sztuki.
„pastmefuture" to również próba zrozumienia, jak przesunięcia naszego „ja" pracują w czasie. Kiedy pozostajemy zanurzeni w przeszłości i pozwalamy jej określać nas samych, a kiedy otrzymujemy impuls do kreowania nowej wersji samego siebie?

Anna Piotrowska – choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi" teatr tańca w Warszawie (wcześniej pod nazwą Teatr Tańca „Dystans", 1995). Stworzyła ponad 90 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 kierownik artystyczna), współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi & Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych.
W  kwietniu 2016 roku otrzymała nagrodę teatralną województwa śląskiego, „Złotą Maskę 2015" , w kategorii „nagroda specjalna" za reżyserię i choreografię do spektakli Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK.

SZYMON DOBOSIK - tancerz Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W 2013 zagrał w dwóch dyplomach „Transdyptyk" w reż. Anny Piotrowskiej oraz „Jak wam się podoba" w reż. Briana Michaelsa. W ramach zajęć na uczelni współpracował m.in. z Anną Piotrowską, Louis Frank, Sharon Reshef, Arie Bursztynem, Hilke Diemer, Scottem Lyonsem, Josephem Fruckiem. Uczestnik VI edycji Gdańskiego Festiwalu Tańca, na którym zaprezentował solo „Pełza dusza wśród motyli, cztery czarne krokodyle". W 2014 wziął udział w Ohrid Summer Festival w Macedonii. Finalista SoloDuo Dance Festival 2015 w Budapeszcie z duetem „I że Cię nie opuszczę aż do śmierci". Uczestnik Ogólnopolskiego Studenckiego Festiwalu „Kontestacje" (Lublin) oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Niezależnych (Ostrów Wielkopolski) ze spektaklem „Jetzt/Teraz" polsko-niemieckiego kolektywu Little:interference. Szymona Dobosika można oglądać w produkcjach Teatru Rozbark, tj.:  „Democratic Body" i „Zagubieni w skórze" w reżyserii i choreografii Anny Piotrowskiej.

ALEXEY TORGUNAKOV- tancerz Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, studiował w Moskiewskiej Państwowej Akademii Choreografii i swoją karierę rozpoczął w Teatrze Bolszoj w Rosji. Później dołączył do zespołu tańca współczesnego Provincial Dances Theatre w Jekaterynburgu w Rosji. Alexey Torgunakov współpracował z takimi choreografami jak: Angelin Preljocaj, Tatiana Baganova, Ivgi & Greben, Anna Piotrowska, Aleksiej Rarmansky, Jiri Kylian, Roland Petit, Jurij Grigorowicz, Natalia Shirokova i in. W sezonie 2014-2015 rozpoczął pracę w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu  ROZBARK. Jest zwycięzcą konkursu "International Dance Competition Hellas" 2007 (Ateny, Grecja). W 2016 r. Alexey Torgunakov wraz z Olegiem Stepanovem został nominowany do Złotej Maski (Rosyjska Nagroda Teatralna) w kategorii choreografia za spektakl „All that I can be".

Anna Piotrowska
UNDER THE DEAD TREE
koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska
kreacja i taniec: Alexey Torgunakov
z udziałem Szymona Dobosika
muzyka: Jan Sebastian Bach, „Komm Jesu, komm"

Inspiracją do stworzenia kreacji solowej „UNDER THE DEAD TREE" jest postać samego tancerza, utalentowanego Alexey
Torgunakova. Choreografia dedykowana jego wrażliwości artystycznej i ogromnej kulturze ruchu i otwartości i uważności
na materię cielesności. Praca ta zrodziła się z obserwacji rozwijającej się emocjonalności jego tańca, która wbrew pozorom
nie jest pierwszoplanowa. Punktem wyjścia były ograniczenia, jakie człowiek tworzy sam sobie w życiu.

Victoria Herczek, Oscar Mafa
Performance taneczny - "5, 6, 7 and"
Oscar Mafa - W 2009 współorganizator warsztatów 'True Krump Event', w 2010 instruktor krumpu, zaś w 2011 reprezentant drużyny w turnieju European Buck Session. Brał udział w spektaklach 'Fedra' w reż. Piotra Kurzawy, 'Skazany na bluesa' w reż. Arkadiusza Jakubika oraz w projekcie 'Beskitu' pod kierownictwem Joanny Chułek. Członek Teatru Czwarta Scena w Katowicach.
Victoria Herczek – studentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.

Agata Meyer-Lüters, Agnieszka Bednarz
,,Jestem Helena"
koncept i reżyseria: Agata Meyer-Lüters
choreografia i wykonanie: Agata Meyer-Lüters i Agnieszka Bednarz
premiera: 2016 r.

Spektakl „Jestem Helena" jest formą solowego duetu. Tancerki są sobą, namacalnymi ciałami, ale jednocześnie spełniają dla siebie wzajemnie i dla widza formę reprezentacji duszy, świadomej obecności, wypełniającej każdego wiecznej energii. Zaciera się granica między ich indywidualnym istnieniem i stają się jednocześnie podwójną realizacją jedności psychofizycznej. Inspiracją do stworzenia spektaklu było osobiste doświadczanie śmierci, odchodzenia wraz z bliską osobą. Spektakl prowadzi widza przez poczucie pustki i wynikającego z niej cierpienia. Konfrontuje go z wypieranymi obrazami człowieka chorego, odchodzącego. Kontakt z kruchością istnienia materii wprowadza nas w rozedrganie, bo zdajemy sobie sprawę z nieuniknionego końca. Spektakl opowiada także o próbie wyparcia natury – nieuniknionego rozpadu, ale również wyparcia świadomości, duszy, przodków, którzy ciągle wracają w naszych myślach, snach, niespełnionych pragnieniach. Duet prowadzi do spotkania się materii z duszą na oczach widza. Czy to jest moment oświecenia, pełnej jedności? A może jest to właśnie moment śmierci? Być może na to pytanie w pełni znajdzie się odpowiedź tylko wtedy?

Celem spektaklu jest przeprowadzenie widza przez doświadczenie śmierci i następującej po niej pustki. Jej akceptacja prowadzi do odczuwania obecności osoby, która odeszła. Ta obecność może być intensywniejsza niż za życia. „Jestem Helena" prowadzi do refleksji nad własnym stosunkiem do materii i odkryciem jej piękna w przemijalności.

Agata Meyer-Lüters - absolwentka PWST w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Współtwórczyni spektaklu SPEED DATES show nagradzanego na festiwalach w kraju i za granicą. Współpracowała z takimi twórcami jak Jacek Łumiński, Nicola Palladini, Rafał Urbacki. Pasjonuje ją doświadczanie życia i poszukiwanie esencji, która staje się przyczyną dla ruchu i obecności na scenie. W swojej twórczości chce podejmować tematy, które dotyczą jej osobiście, aby umożliwić widzowi odczuwanie autentyczności. Życiowe procesy są dla niej priorytetem i bazą do funkcjonowania w świecie sztuki, a w swojej twórczości szuka szczerości i prawdy, jaką może czerpać z życia.

Agnieszka Bednarz – absolwentka Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie. Od dziecka związana z tańcem. Zdobyła taneczną klasę mistrzowską w hip-hopie oraz w tańcu towarzyskim. Jest współtwórczynią „Projekt: 3 Siostry", który był prezentowany i nagradzany na scenach polskich i europejskich. Jest współtwórczynią międzynarodowej grupy teatralnej „Little: interference". Współpracuje z Fundacją Śląskiego Teatru Tańca oraz z takimi twórcami jak Maciej Kuźmiński, Cezary Tomaszewski, Jacek Łumiński.
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79/81 Wrocław
Data: 27.05.2017
Godz: 19.30
Bilety: 25 zł

Teatr HOTELOKO, Magdalena Przybysz
Moi przyjaciele tańczą

Koncepcja i choreografia:
Magdalena Przybysz

Reżyseria i dramaturgia:
Agata Życzkowska
Wykonawcy:

Wojciech Grudziński
Mikołaj Prynkiewicz
Magdalena Przybysz
Agata Życzkowska

Projekt jest efektem poszukiwań strategii związanych z opowiadaniem historii - tzw. storytelling. Przyświeca mu prosta
zasada:
To, czego się nie da opowiedzieć słowami - zatańcz lub zaśpiewaj.
To, czego się nie da zatańczyć - powiedz.
To, czego nie da się w żaden sposób wyrazić - przemilcz.
Proces projektu bazuje wokół poszukiwań odpowiedzi na następujące pytania:
Jak ważny jest sam początek?
Czy współczesne rytuały umożliwiają budowanie społecznych więzi opartych na demokratycznej komunikacji?
W jaki sposób możemy recyklingować nasze wspomnienia oraz rzeczy, które posiadamy?
Czym jest kaprys sceniczny?
Czy musimy tańczyć, jak nam zagrają?

Teatr HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki, reżyserki, performerki i producentki Agaty Życzkowskiej. Realizuje artystyczne, edukacyjne i społeczne projekty na pograniczu tańca, teatru i performance łącząc te dziedziny sztuki. Nazwa jest związana z ideą:
JESTEŚMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.
www.facebook.com/TeatrHOTELOKO
www.fundacjarozwojuteatru.pl

Magdalena Przybysz
choreografka/performerka/tancerka
Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo" oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec". Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca (Strange Lóóp)w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteca w Krakowie (Dancing for the Birds, They watching Us) czy na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive).
Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performance łączących wiele dziedzin sztuki, m.in. zrealizowała choreografię do spektaklu „frau mujer femme" w koncepcji Agaty Życzkowskiej. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tą wiedzę na język współczesnej choreografii.

Agata Życzkowska
aktorka/performerka/reżyserka/producentka
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performance: brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba:Odin Week, ISTA; Abani Biswas:Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak:New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor:aktorzy Petera Brooka; Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz warsztatów contact improvisation /Ray Chung/ w ramach Warsaw Flow. Wyreżyserowała spektakl taneczny: "Dziady" w chor. Beaty Wojciechowskiej w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu „The SHOW MUST GO ON" chor. Jérôme Bel /Teatr Dramatyczny w Warszawie (2011) oraz w projekcie „Family Affair" włoskiego kolektywu ZimmerFrei jako performerka w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym.
Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca: zrealizowała m.in. jako producent projekt „You KANT Dance" w choreografii Magdaleny Przybysz.
W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producent, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego pt. „Pracownia Ludica nr 2" we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), performance „selfe" (2014) i "jutro: urodziny" (2015) oraz wyreżyserowała performance „frau mujer femme" w choreografii Magdaleny Przybysz prezentowany m.in. w ramach Warszawskiej Platformy Tańca (2016), a także wyreżyserowała dwa performance o charakterze artystyczno-społecznym: „nowe wyzwolenie" (2015) oraz „Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI" (2016).

Wojciech Grudziński
niezależny tancerz i choreograf
Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej imienia Romana Turczynowicza w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego Codarts – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Obecnie realizuje program magisterski w Instytucie Międzywydziałowych Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie edukacji tanecznej brał udział w spektaklach wielu choreografów m.in. Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiří Kylián. W 2013 roku autorska choreografia 'Fresh Flash' została wyselekcjonowane przez dyrekcję Uniwersytetu Codarts do prezentacji w Korzo Theater i De Gouvernestraat w Holandii. Miedzy 2014 a 2015 współpracował z zespołem St. Jens Van Daele Dance Company, biorąc odział w dwóch produkcjach 'Spring Tide' i 'About Lucien'. W sierpniu 2015 r. dołączył do zespołu CoisCéim Dance Theatre w Irlandii. We wrześniu 2016 r. zaprezentował w ramach Sceny Tańca Studio autorski spektakl we własnej choreografii i wykonaniu pt. „SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny". Stypendysta holenderskich programów Schuurman Schimmel – van Outeren Stichting (2012/2013) oraz Sichting Btekker – La Bastide (2013).

Mikołaj Prynkiewicz
Student V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2014-2016 student Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Zralizował spektakle dyplomowe: „Out cry", chor. Edan Gorlicki (2015), „Wiele hałasu o nic", reż. Brian Michaels (2016), który był prezentowany podczas Folkwang Shakespeare-Festival 2016 w Essen. Performer w „Under de si", reż. L. Garay, D. Bianchi zrealizowanego w ramach Festiwalu Malta, Poznań (2014). Tancerz w „Czarodziejskim flecie", reż. Jerzy Lach w Warszawskiej Operze Kameralnej (2014) oraz w widowisku „Śpiewy murów'44", reż. Jerzy Bielunas, chor. Maciej Florek, Warszawa (2014). Gościnnie wystąpił w produkcji „Ifigenia w T.", reż. Włodzimierz Staniewski, Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice"(2016). Brał udział w nagraniu projekcji video do spektaklu Krystiana Lupy pt. „Proces" w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W ramach współpracy polsko-izraelskiej zrealizował projekt twórczy „The Peak" w College Kibutzim of Education and Technology w Tel-Avivie (2015). Na zaproszenie Leszka Bzdyla uczestniczył w Dada Hub 2015, Sopot. Kształcenie tanecznie: Amos Ben-Tal, Shi-Bo, Werner Brechter, Leszek Bzdyl, Patricia van Deutecom, Louis Frank, Josef Frucek, Jack Gallagher, Edan Gorlicki, Natalia Iwaniec, Bożena Klimczak, Maciej Kuźmiński, Eva Lackowa, Jacek Łumiński, Eryk Makohon, Iwona Olszowska, Igor Podsiadło, Anna Piotrowska, Janusz Skubaczkowski, Vivian Wood.

Wojciech Grudziński
,,SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny"
Koncepcja, choreografia, wykonanie: Wojciech Grudziński
Kostiumy: Clovis Nix
Wideo, reżyseria, świateł: Olga Tuz
Music Set: Anna Lann

SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny jest abstrakcyjną choreografią nerwicy natręctw. Praca porusza kwestie ludzkich potrzeb, tego jak je wyrażamy oraz podświadomych sposobów demonstrowania fantazji i pragnień. Przy wykorzystaniu różnych środków przekazu i w nieco ironiczny sposób, praca pokazuje efekty zwykłych zdarzeń - banalnych, przypadkowych zlepionych historii, wypełniających codzienne życie. Często wstydzimy się swojej pierwotnej natury. Nie mówimy wprost o pragnieniach, realizujemy się przez inne przyjemności - pieniądze, zakupy, jedzenie. I wciąż czujemy, że nie możemy, albo nie umiemy być sobą w pełni.

gluten free – c'est passe
stoi przy pomidorach malinowych i wspomina – czułam się jak Księżniczka pop
tesco only accepts visa, mastercard and american express

Represjonowanie pragnień odbija się negatywnie na kondycji psychicznej. Zastępcze czynności stają się najważniejsze, wyjście do supermarketu jest jak obsesja. Prawdziwe marzenia rozpływają się w bezmyślnym krążeniu po miejscach, które nie są nam potrzebne. Codzienność hipnotyzuje nas i już trudno powiedzieć czy w ogóle jesteśmy siebie świadomi. Śpiąca królewna z dwoma pokojami, kuchnią i łazienką. Opresyjne społeczeństwo. Poszukiwanie przyjemności. Warszawa stolica Polski. Chodźmy do tesco, chodźmy na spacer.

Praca nad projektem SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny rozpoczęła się podczas warsztatów 'Do yourself a favour' z Ivo Dimchev w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (Kwiecień 2016).

Wojciech Grudziński jest absolwentem Warszawskiej Szkoły Baletowej oraz wydziału tańca współczesnego uczelni Rotterdam Dance Academy – Codarts w Holandii. W ciągu ostatnich lat brał udział w wielu produkcjach tanecznych, współpracując m. in. z takimi zespołami jak Jens van Daele Dance Company (NL) oraz CoisCeim Dance Theater (IRL).

Mandala 2017
Joanna Chułek
,,I always knew, I' m gonna make it. Soudtrack #1"
Joanna Chułek – aktorka, tancerka. Zafascynowana polskim folklorem, a w szczególności kulturą górali Żywieckich i Podhalańskich. W 2016 r. ukończyła z wyróżnieniem Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, na kierunku aktorstwo oraz Państwowe Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu, na specjalizacji taniec współczesny. W każdej wolnej chwili ucieka w góry. Reżyserka spektaklu „1725 m n.p.m." realizowanego w ramach autorskiego projektu BesKitu inspirowanego Beskidem Żywieckim. Ponadto jeździ konno i śpiewa w każdej możliwej sytuacji. Pracuje również jako alpinistka przemysłowa.
http://chulek.com.pl/

Miejsce: klub Proza
ul. Przejście Garncarskie Wrocław
Godz: 19.00
Projekt współfinansowany przez Wydział Kultury UM Wrocławia i MKiDN w ramach Stypendium twórczego z upowszechniania kultury pt ,,Atuty Sztuki"

Proponowane spektakle stanowią pretekst do podjęcia dyskusji, w której krytycznej analizie poddane zostaną popularne aktywności kulturowe, zachowania nowe (będące pochodną ukształtowania się społeczeństwa informacyjnego i konsumpcyjnego), jak i te zakorzenione w reprodukowanej świadomie lub bezrefleksyjnie tradycji. Zaprosimy spektakle, których twórcy sięgają po wielorakie inspiracje chcąc prześwietlić interakcje międzyludzkie.

(-)
Materiał organizatora
24 maja 2017

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...