Regulamin konkursu na projekt graficzny plakatu

3. Europejskie Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI

Regulamin konkursu na projekt graficzny plakatu III edycji międzynarodowego festiwalu teatralnego Europejskie Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI "Święta rodzina?"

HTML clipboardTeatr Polski w Poznaniu ogłosił konkurs na projekt plakatu III edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Europejskie Spotkania Teatralne "Bliscy Nieznajomi". Trzecia odsłona festiwalu nosi nazwę "Święta rodzina?". Konkurs skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym.
Ostateczny termin zgłaszania prac upływa 17 stycznia 2010 roku.

§ 1
Przedmiot konkursu
1. Teatr Polski w Poznaniu, zwany dalej Organizatorem ogłasza konkurs na projekt plakatu III edycji międzynarodowego festiwalu teatralnego Europejskie Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI zatytułowanej „Święta rodzina?”.

§ 2
Warunki uczestnictwa w konkursie
1. Celem konkursu jest wyłonienie i wytypowanie do realizacji projektu graficznego, który stanie się plakatem firmującym wydarzenie, o którym mowa w §1 regulaminu.
2. W konkursie moŜe wziąć udział kaŜdy.
3. Konkurs jest skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym.
4. W konkursie mogą brać udział jedynie te prace, które nie brały udziału w innych konkursach.
5. Udział w konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
6. Do konkursu kaŜdy z uczestników zgłosić moŜe dowolną ilość projektów.

§ 3
Wymagania jakie powinien spełniać projekt
1. Projekt graficzny plakatu powinien obejmować grafikę oraz
- logotyp Teatru Polskiego w Poznaniu,
- logotyp Festiwalu,
- nazwę festiwalu w języku polskim: Europejskie Spotkania Teatralne BLISCY NIEZNAJOMI,
- nazwę festiwalu w języku angielskim: European Theatre Encounters CLOSE STRANGERS,
- datę: 8-11 kwietnia 2010 r,
- adres strony internetowej festiwalu: www.bliscynieznajomi.pl.
2. Projekt moŜe zostać wykorzystany przez Organizatora do stworzenia pozostałych materiałów reklamowych związanych z przedstawieniem: programu, banneru, ulotek reklamowych, informacji prasowych itp.
3. Logotypy niezbędne do wykonania projektu umieszczone zostały na stronie internetowej organizatora www.teatr-polski.pl, w zakładce Repertuar/EST Bliscy Nieznajomi.
4. Zgłoszenie prac następuje poprzez przesłanie plików graficznych JPG w formie elektronicznej na adres email: konkurs@teatr-polski.pl, w tytule e-maila prosimy napisać: Konkurs na plakat.
5. W konkursie będą rozpatrywane tylko i wyłącznie prace, które zostały wysłane na w/w adres e-mail do dnia 31 grudnia 2009 r. włącznie.
6. Przesłane do konkursu prace muszą być w formacie plików JPG, a wielkość e-maila nie moŜe przekroczyć 2 MB.
7. Do konkursu zgłaszać naleŜy plik poglądowy projektu plakatu opartego na podstawowym wymiarze 98 x 68 cm (format pionowy), w proporcji.
8. KaŜde zgłoszenie przesłane na konkurs będzie potwierdzone krótką wiadomością elektroniczną w terminie 3 dni roboczych.
9. W treści wiadomości naleŜy podać adres poczty elektronicznej, na który przesłana ma zostać wiadomość potwierdzająca zgłoszenie oraz imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy autora.
10. Konkurs zostanie rozstrzygnięty na zasadzie anonimowości. Członkom Komisji Konkursowej zostaną zaprezentowane prace. KaŜdemu zgłoszeniu zostanie nadany numer porządkowy, a po ostatecznej decyzji Komisji Konkursowej, numer ten będzie rozkodowany i zostanie ujawnione autorstwo zwycięskiego projektu.
11. Po rozstrzygnięciu konkursu zostanie sporządzony protokół, który zostanie podpisany przez wszystkich członków Komisji Konkursowej.
12. Autor nagrodzonej pracy zobowiązuje się dostarczyć oryginalne pliki graficzne przygotowane do produkcji z uwzględnieniem dostarczonych przez Organizatora logotypów, w następujących formatach:
a. 98 x 68 cm (format pionowy) z pozostawieniem białego pola o wysokości 7 cm licząc od dolnej krawędzi projektu (pole w poziomie) (200 dpi);
b. 120 x 180 cm (format pionowy) z pozostawieniem białego pola o wysokości 20 cm. Tekst znajdować się musi w odległości min. 7 cm od wszystkich krawędzi druku (200 dpi).
c. 120 x 420 cm (format poziomy) z pozostawieniem białego pola o szerokości 60 cm, licząc od prawej krawędzi projektu (pole w pionie). Obszar eksponowany ma wymiary 100 x 400 cm. 10 cm od krawędzi projektu
pozostaje poza polem widzenia (100 dpi).

§ 4
Kryteria oceny
1. Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową, składającą się z czterech członków:
Dyrektora Naczelnego i artystycznego Teatru Polskiego w Poznaniu,
Wicedyrektora Teatru Polskiego w Poznaniu,
Wicedyrektora Teatru Polskiego w Poznaniu,
Kierownika działu marketingu.
2. Projekt plakatu oceniany będzie pod względem estetycznym oraz funkcyjnym. Komisja Konkursowa dokona wyboru jednego najlepszego projektu.
3. Decyzja Komisji jest niepodwaŜalna.
4. Decyzje Komisji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
5. Zastrzega się, Ŝe ocena Komisji moŜe skutkować brakiem wyłonienia i wytypowania projektu do realizacji, co jest równoznaczne z rezygnacją z przyznania nagrody, o której mowa w § 6.

§ 5
Warunki ogólne
1. Osoby nadsyłające swe zgłoszenia w ramach konkursu tym samym wyraŜają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu w zakresie koniecznym do prawidłowego przeprowadzenia konkursu (ustawa o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997 roku Dz.U. Nr 133, poz. 833 z późn. zm.).
2. Zgłoszenie pracy do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, Ŝe prace zgłoszone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
3. Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, Ŝe przekazujący oświadcza, iŜ nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich majątkowych i osobistych praw autorskich.
W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyŜej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
4. Niniejszy Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (Dz. U. Nr 68, poz. 341 z późn. zm.).

§ 6
Nagroda
1. Za nagrodzony projekt oraz pozostałe materiały objęte niniejszym regulaminem zostanie przyznana kwota pienięŜna w wysokości 4.000,00 PLN brutto (cztery tysiące złotych 0/100).
2. W przypadku, gdy wybrany projekt był realizowany grupowo, nagroda zostanie podzielona w równych częściach pomiędzy osoby tworzące zespół. W przypadku instytucji lub podmiotów gospodarczych kwota przekazana będzie na podmiot, który zgłosił projekt.

§ 7
Prawo własności i prawo wykorzystania zwycięskiego projektu.
1. Zwycięski projekt plakatu stanie się własnością Teatru Polskiego w Poznaniu, w zamian za wypłaconą nagrodę pienięŜną. Jest to jednoznaczne, z przejęciem przez Organizatora na wyłączność majątkowych praw autorskich do projektu oraz moŜliwością wykorzystania go dla własnych potrzeb.
2. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ewentualnych modyfikacji zwycięskiego projektu, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu jego skutecznego wykorzystania.

§ 8
Postanowienia końcowe
1. Wybrany plakat zostanie wydrukowany i rozpowszechniony zgodnie z zaplanowaną kampanią reklamową.
2. Organizator zastrzega sobie prawo zmian postanowień niniejszego regulaminu w kaŜdym czasie bez podania przyczyny.
3. We wszystkich sprawach spornych decyduje Komisja Konkursowa.
4. Niniejszy regulamin podlega ogłoszeniu na stronie internetowej Organizatora: www.teatr-polski.pl

(-)
Materiały Konkursu
19 stycznia 2010

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia