Siostry Fijewskie znowu razem

"Niunia" - reż: Natalia Fijewska-Zdanowska - Teatr Młyn w Warszawie

Teatr MŁYN oraz Warszawska Niezależna Scena Społeczna zapraszają na spektakl "Niunia" Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej.

O spektaklu:

Współczesna komedia muzyczna – kąśliwa i ostra, pełna złośliwości pod adresem otaczającego nas świata. Młodziutka Niunia – dziewczyna z dobrego domu, po studiach próbuje spełnić współczesny ideał samorealizacji i ‘bycia sobą’. Razem z bohaterką obijamy się o mieszczańskie ściany jej rodzinnego mieszkanka, ambitnych i sztywniackich rodziców, pierwszą pracę w biurze, którą załatwił tatuś, piwnicę cafe offowa, pełną naszpanowanych pseudopoetów, a w końcu trafiamy do nowoczesnej firmy prowadzonej przez tajemniczą bizneswoman. Czy zadanie, które postawiła przed sobą Niunia jest wykonalne? Jak można ‘być sobą’ w świecie, w którym jednocześnie trzeba ‘być kimś’, w którym off stał się modnym mainstreamem, a mainstream udaje, że jest offem, w którym prawdziwa bizneswoman jest zwykłą burdelmamą, a trampki i meble z Ikei mają wszyscy od artysty po menagera. Czy w tej rzeczywistości bunt jest jeszcze możliwy? I czy możliwa jest miłość?

“Niunia” to pierwszy po dłuższej przerwie spektakl robiony wspólnie przez siostry Fijewskie, tym razem we współpracy z Adamem Krawczukiem z Teatru Montownia.

O Teatrze MŁYN:

Teatr założony przez Siostry Fijewskie – Zuzannę, Agatę i Natalię, działa od 2007 r., grając na różnych warszawskich scenach. Teatr współpracował m.inn. z Teatrem Wytwórnia, Teatrem na Woli, Teatrem Konsekwentnym, Teatrem Powszechnym, Teatrem Ochoty, oraz Sceną Staromiejską SCEK, będącą obecnie główną siedzibą Teatru.

Biogramy twórców:

Natalia Fijewska-Zdanowska (ur. 1981) – reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. W 2007r. Powołała do życia i do dziś prowadzi wraz z siostrami własną, autorską Niezależną Scenę Społeczną Teatr MŁYN, w ramach Fundacji Artystycznej MŁYN. Współpracowała z takimi instytucjami jak Stowarzyszenie Studio Teatralne Koło, Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego, Teatr Stara Prochownia Stołecznego Centrum Edukacji Kulturalnej, Teatr Ochoty, Teatr Wytwórnia, Teatr na Woli, Teatr Powszechny w Warszawie. W 2007 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie Teatru.

Jest organizatorem i szefem artystycznym Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Niesfornych Galimatias, pracuje także z dziećmi i młodzieżą wypracowaną przez siebie metodą teatru autorskiego. Pracowała jako dziennikarz i krytyk teatralny. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną, rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka” (2006), „De-naturat” (2007), „Siostry” (2008), „Piąta rano” (2009) oraz „Gabinet” (2010), „Facet mojej żony” (2011).

Agata Fijewska (ur. 1987) - aktorka związana z ruchem alternatywnym, laureatka nagród aktorskich i wokalnych na przeglądach i festiwalach piosenki, wokalistka. Zagrała między innymi w spektaklu „Różowa skarpetka” (2006), który otrzymał szereg nagród, był grany w Teatrze Stara Prochownia w ramach Sceny OFF Teatru Konsekwentnego, a także w spektaklu „Siostry” (2008) zrealizowanym we współpracy z Teatrem na Woli w Warszawie, oraz monodramie muzycznym „Piąta rano” (2009) w Teatrze Staromiejskim– który otrzymał GRAND PRIX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie. Ukończyła warszawskiej Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej. Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.

Zuzanna Fijewska-Malesza (ur. 1984) - aktorka, wielokrotna laureatka nagród aktorskich na festiwalach teatralnych. Ukończyła filozofię na UW. Zagrała m.in. w spektaklach: "Paw królowej. Opera praska." (reż. Jacek Papis, 2005) oraz „Siostry”. Do dziś można ją oglądać w spektaklach Teatru MŁYN „De-naturat” (od 2007), „Głuchoniemoc” (od 2004). W 2008 roku zdała egzamin eksternistyczny na aktora dramatu. Od 2009r. gra w spektaklu „Kubuś Fatalista i jego Pan” (reż. Krzysztof Stelmaszyk) w Och-Teatrze w Warszawie. Jest laureatką VIII edycji programu stypendialnego "Młoda Polska" organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury i przyznawanego decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jej najnowszy spektakl to monodram na podstawie tekstu Aliny Margolis-Edelman "Ala z Elemantarza" w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.

Adam Krawczuk (ur. 1971) ukończył warszawską PWST. Aktor teatralny i filmowy. W 1996 założył razem z kolegami Teatr Montownia, z którym aktualnie występuje na deskach Och-Teatru. Grał między innymi w serialach: „Plebania”, „Układ Warszawski”, „Na wspólnej”, Klan” oraz w filmach „Ciało” czy „Pierwszy milion”. Współpracował z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera oraz Teatrem Studio. Reżyser one-man-show z Rafałem Rutkowskim pt. „Sex polski”.

Filip Dreger (ur. 1977) z wykształcenia filolog polski i pianista po średniej szkole muzycznej. Pracuje zawodowo jako programista i konsultant specjalizujący się w Javie, głównie w dziedzinie aplikacji webowych i mobilnych. Od czasu pierwszego wysłuchania musicalu "Cats" Andrew Lloyda Webbera w 1994 jego namiętnością są współczesne musicale sceniczne. Autor muzyki do setek piosenek i szkiców musicalowych, z których zdecydowana większość pozostała w szufladzie, a kilka doczekało się amatorskich lub półprofesjonalnych prezentacji. Z Teatrem Młyn współpracował już przy spektaklach „Gabinet” i „Facet mojej żony”.

Bartosz Figurski (ur. 1975) Aktor, tancerz. Student V roku PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Uzyskał dyplom tancerza zawodowego. Ma w dorobku role w spektaklach: „Pan Twardowski” K. Jasińskiego (Teatr Komedia w Warszawie), „Fame” (Teatr Powszechny im. J. Kochanowskiego w Radomiu,), „Opera za trzy grosze” oraz „Gorączka” (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu), „Tango Operita” (Teatr Syrena w Warszawie) oraz „Dancing” (Teatr Polonia w Warszawie); Był solistą w Teatrze Muzycznym ROMA, grając w musicalach: „Crazy For You”, „Piotruś Pan” (reż. i chor. Janusz Józefowicz), „Koty” (Mangojerry) i „Grease” (reż. W. Kępczyński, chor. J. Badurek) oraz „Taniec wampirów” w reż. R. Polańskiego i chor. D. Callahana (swing wokalno-taneczny). Na stałe współpracuje z Teatrem Tańca ZAWIROWANIA w Warszawie, gdzie współtworzy choreografię do spektakli („Innocent When You Dream”, „Po godzinach”, „Chopin Ambiente”) oraz ze Starym Browarem w Poznaniu (spektakl „Happy”). Prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i tańca jazzowego w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego i w Warsztatowej Akademii Musicalowej w Warszawie. Jest współtwórcą choreografii do serialu tv „Tancerze”.

Agnieszka Orzechowska-Kozak (ur. 1971) muzyk związana z Młodzieżowym Domem Kultury w Żyrardowie, instruktor zespołu wokalnego, współpracuje z teatrami dziecięcymi, organizator przeglądów piosenki, koncertów, absolwentka Żyrardowskiej szkoły muzycznej, Wyższej Szkoły pedagogicznej w Zielonej Górze, Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Razem z Teatrem Młyn współpracowała przy monodramie muzycznym „Piąta rano”.

(-)
Materiał Teatru
26 maja 2012

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...