Stary Browar Nowy Taniec

Alternatywna Akademia Tańca z Josefem Fruckiem w Poznaniu

Intensywne warsztaty dla wszystkich chętnych - już tańczących (5-6.09)
oraz coaching project dla profesjonalistów (31.08-04.09) zakończony otwartym pokazem warsztatowym (piatek 4 września)

Walcząca Małpa /technika/
[Wstęp do Mechanizmów Powstawania Kontuzji] 
To zajęcia z partnerowania:
 
  Jak reagować na siły, które na nas oddziałują
  Jak otwierać bądź blokować się na energię z zewnątrz
  Jak utrzymać skupienie, nie tracąc przy tym plastyczności w tańcu
  Jak wejść w kontakt z drugą osobą i pozostać w nim z pozycji dynamicznego i wolnego ruchu
  Jak nauczyć się odbierać siebie i to co nas otacza jako niepodzielną całość
  Jak i gdzie rozpoznawać potencjalne ryzyko kontuzji 
  Jak podejmować ryzyko a jednocześnie zminimalizować możliwość wystąpienia kontuzji

Partnerowanie jest sztuką odblokowania się i wsłuchiwania w siebie samego i siebie nawzajem. Kiedy poruszamy się razem, powinniśmy być gotowi na wszystko, pamiętając jednocześnie o tym by zachować bezpieczeństwo; nie starajmy się zbytnio koncentrować naszej uwagi na projektowaniu tego, co może się wydarzyć w najbliższej sekundzie. Partnerowanie daje nam możliwość zauważenia własnych utartych zachowań w interakcji z partnerem. Ćwiczenia kładą nacisk na wykształcenie fizycznej, czy też „anatomicznej” świadomości ciała jako systemu ruchowego, poprzez zwrócenie uwagi na:
• Wykształcenie w sobie otwartości i gotowości reakcji na każdy pojawiający się impuls
• Umiejętność oceny kiedy jesteśmy zamknięci i niezdolni do podjęcia właściwej reakcji
• Zrozumienie, co tak naprawdę oznacza „niezakłócony przepływ energii”.

Skupimy się na indywidualnych uwarunkowaniach każdego uczestnika takich jak: proporcje ciała, waga, elastyczność, siła, stopień skupienia czy dekoncentracji

Cele na jakich koncentrują się nasze zajęcia to:
• Zachowanie ostrożności w każdej sytuacji
• Poszerzenie ogólnej wiedzy w zakresie dynamiki
• Znajomość różnych poziomów energii i temperamentu 
• Znajomość własnych ograniczeń
• Zdolność rozpoznawania intencji partnera, czy to na poziomie fizycznym czy mentalnym, na podstawie ruchów jego oczu, ciała, twarzy, dłoni i stóp
• Ćwiczenia w podnoszeniu, przyciąganiu i odpychaniu, skokach, dźwiganiu, itp.

Nasze wykłady i warsztaty są w części przeznaczone dla już istniejących duetów, w części natomiast są pomyślane jako zajęcia w wolnej formie poświęcone wybranym ograniczeniom fizycznym.
  
Uczestnicy będą brać udział indywidualnie jak również z jednym lub kilkoma partnerami w ćwiczeniach fizycznych mających charakter walki lub „próby sił”:
• Aby wzmocnić swą siłę i, w konsekwencji, zdolność do podejmowania decyzji, a także dowiedzieć się więcej o różnych oddziaływaniach ruchu,
• By nauczyć się płynnej zmiany centralizacji siły (ruch do wnętrza, bezpieczny, do korzeni) i projektowania siebie na zewnątrz (wyzywanie do walki, ryzyka),
• By budować elastyczną wewnętrzną stabilność, która umożliwia efektywne skupienie uwagi na słuchaniu, akceptowaniu, absorbowaniu i prowadzeniu oraz, co za tym idzie – prowadzi do osiągnięcia wolnej ekspresji, co jest umiejętnością niezbędną dla każdego, kto występuje na scenie.

Dążymy do świadomego rozwoju:
• Procesów myślowych, koordynujących i regulujących większość fizycznych procesów i funkcji ludzkiego ciała
• Wrażliwości emocjonalnej
• Równowagi fizycznej

Chodzi o to, aby osiągnąć harmonię na wszystkich trzech poziomach, tak aby razem stały się one nienaruszalną jednością. W ten sposób możemy osiągnąć niezakłóconą komunikację wewnętrzną pomiędzy poszczególnymi elementami tego systemu jak również z otaczającym nas światem zewnętrznym w rozmaitych sytuacjach życia codziennego.

Proponowany przez nas program zajęć i ćwiczeń jest wynikiem siedmioletnich prac badawczych poświęconych zastosowaniu metod treningu zaczerpniętych z jednego z najstarszych chińskich systemów walki w edukacji aktorów i tancerzy.

ZGŁOSZENIA 
(w przypadku checi uczestnictwa w coachingu prosze dołączyc profesjonalne CV) nalezy przesyłać mailem 
do 15.08.2009
 na adres 
j.lesnierowska@artstationsfoundation5050.com.
Listy uczestników ogloszone zostaną do 25 sierpnia.

(-)
Materiały Warsztatów
10 lipca 2009

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...