Teatr La M.ort przeprowadza się na Bielany

wznawi działalność przy ulicy Goldoniego 1

Po listopadowej "Wyprowadzce" Teatru La M.ort z Natolińskiego Ośrodka Kultury teatr wprowadza się do nowej siedziby. 16 marca wznowi on swoją działalność na Scenie Teatru na Bielanach przy ul. Goldoniego 1

Przypomniane zostaną dwa tytuły: "Następni" (16, 17, 18 marca) oraz "HamletMaszyna" (na zdjęciu) (24, 25 marca). Nie bez powodu Teatr powraca w drugiej połowie marca - w ten sposób zespół zaprasza do wspólnego świętowania Międzynarodowego Dnia Teatru

Teatr La M.ort jest teatrem nieinstytucjonalnym, który wyróżnia się nowatorskim typem komunikacji. W relacji Widz - Aktor to Widz jest najważniejszy, pytanie o jego miejsce w spektaklu jest pytaniem podstawowym dla zespołu w procesie tworzenia. Reżyser Ewelina Kaufmann i zespół zawodowych aktorów, absolwentów Wydziałów Aktorskich Akademii Teatralnej w Warszawie i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie i Wrocławiu, w którego skład wchodzą m.in. Anna Grycewicz, Ilona Chojnowska, Arek Detmer czy Rafał Szałajko, od początku swojej działalności kierują się słynnym zdaniem Tadeusza Kantora "Do teatru nie wchodzi się bezkarnie". Zachęcają Widza do podjęcia odpowiedzialności za jego wybory teatralne, wprowadzając go w świat spektakli będących syntezą aktora, słowa, ruchu, rekwizytu, przestrzeni i muzyki, w której każdy z tych elementów jest równie ważny

Na Scenie Teatru na Bielanach zaprezentowane zostaną dwa spektakle Teatru La M.ort. "Następni" to oparta na motywach Witkacego, w formie nawiązująca do "Umarłej klasy" Tadeusza Kantora, opowieść o kryzysie indywidualności, komercjalizacji życia, odrzuceniu wartości. To obraz tytułowego pokolenia Następnych, poszukującego sensu życia w świecie, w którym brak ideałów i autorytetów

"HamletMaszyn"a Heinera Müllera to z kolei nietypowe odczytanie dobrze nam znanej historii Shakespeare'a. Przy rozważaniu losów współczesnego Hamleta pada pytanie o to, gdzie leży granica między czynieniem dobra i zła, o mechanizm zemsty. Spektaklowi towarzyszy niezwykła muzyka skomponowana przez Macieja Kierzkowskiego, a - jak pisała w swej recenzji Agnieszka Rataj- sugestywne, chwilami gwałtowne, chwilami oniryczne sceny tego przedstawienia zabierają widza w podróż do innego świata, z którego z niechęcią się wychodzi

Dopełnienie tygodnia ze spektaklami Teatru La M.ort stanowić będą warsztaty dla młodzieży zorganizowane w Międzynarodowy Dzień Teatru (27 III). Zatytułowane "Laboratorium Młodego Aktora" nawiązywać będą w formie do Laboratorium Aktora, działającego kiedyś w Teatrze La M.ort

(-)
Materiały Teatru
16 marca 2012

Książka tygodnia

Twórcza zdrada w teatrze. Z problemów inscenizacji prozy literackiej
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Katarzyna Gołos-Dąbrowska

Trailer tygodnia