Teatr otwarty dla publiczności

Zmiany w repertuarze w sezonie 2020/21

Zapraszając Państwa do oglądania online spektakli i materiałów, które tworzyliśmy i tworzymy – przede wszystkim, choć nie tylko – na ten niełatwy czas, pamiętaliśmy, że naczelnym naszym zadaniem jest utrzymywanie „gotowości artystycznej", która sprawi, że w chwili, gdy tylko będzie to możliwe, zaprosimy Państwa znów do teatru, na spektakle i wydarzenia na najwyższym poziomie.

Cały czas, w zakresie umożliwionym przez okoliczności i przestrzegając wszystkich norm bezpieczeństwa, realizujemy próby, pracują chór i orkiestra, przygotowujemy się do przedstawień repertuarowych i nowych produkcji. Wszystkie te działania przybliżają nas do wspólnego celu, jakim jest ponowne spotkanie w gmachu na placu Teatralnym. Istotą bowiem teatru, a tym samym i opery, jest współuczestnictwo, wymiana energii pomiędzy sceną i widownią, możliwość dzielenia emocji, przeżycia, które potem zabiera się do domu, które niesie nas potem nierzadko przez długi czas...

Repertuar, który chcemy zaprezentować uległ pewnym zmianom, ale nie mamy jednak wątpliwości, że zadowoli on zarówno miłośników opery jak i baletu.

Jeszcze w tym miesiącu na naszej scenie wystawimy najsłynniejszy miłosny melodramat z muzyką Siergieja Prokofiewa i w choreografii Krzysztofa Pastora – Romeo i Julia. Spektakle odbędą się w dniach 25, 26, 27 i 28 lutego i pojawią się w repertuarze TW-ON ponownie w czerwcu.

Na początku marca zaś widzowie, którzy nie mieli jeszcze okazji doświadczyć na żywo talentu wokalnego Aleksandry Kurzak, będą mogli usłyszeć artystkę wykonującą partię Cio-cio-san w znakomitej tragedii japońskiej Giacomo Pucciniego Madame Butterfly w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

Wybitnej sopranistce partnerował będzie doskonale znany warszawskiej widowni tenor – Rafał Bartmiński. (Spektakle: 5 i 7 marca).

W dalszej kolejności na scenie Opery Narodowej rozegra się dramat paryskiej kurtyzany do muzyki Fryderyka Chopina. Dama kameliowa zachwyci naszych widzów choreografią niepowtarzalnego Johna Neumeiera. Będzie to ostatnia szansa na obejrzenie tego tytułu na scenie TW-ON. To nie koniec występów wybitnych osobistości świata opery i baletu w tym sezonie. Już 17 marca odbędzie się przeniesiony z 10-go lutego koncert wybitnego tenora światowej sławy – Piotra Beczały.

W marcu TW-ON zaprasza na spektakularne widowisko, jakim jest Czarodziejski flet. Opera Wolfganga Amadeusa Mozarta w reżyserii dyrektora Komische Oper Berlin nieustannie zachwyca animacjami oraz popisową arią Królowej Nocy. (Spektakle: 26, 27 i 30 marca)
28 marca zaprosimy na koncert poświęconemu życiu i twórczości znakomitego polskiego kompozytora – Krzysztofa Pendereckiego, podczas wieczornego In Memoriam.

Liczymy na to, że również w kwietniu nasz teatr będą mógł pozostać otwarty dla publiczności. Planujemy wystawić długo oczekiwaną premierę opery Cardillac Paula Hindemitha, jedną z najciekawszych oper XX wieku, dreszczowiec na podstawie opowiadania mistrza romantycznej grozy E.T.A. Hoffmanna – Panna de Scudéry. Spektakl ten z pewnością zaskoczy zupełnie nową estetyką wynikającą z połączenia kina noir z ideą cyberpunku – pomysłu reżysera, Mariusza Trelińskiego i scenografa Borisa Kudlički. Koprodukcję TW-ON, Oper Köln oraz Teatro Real w Madrycie warszawska publiczność obejrzy jako pierwsza – premiera tego bezprecedensowego wydarzenia na scenie operowej już 23 kwietnia, a kolejne spektakle 25, 27 i 29 kwietnia. Partnerem spektaklu jest Grupa Tubądzin.

Również w kwietniu będzie możliwość wysłuchania najdłużej oklaskiwanej arii w ostatnim dziesięcioleciu TW-ON – Pourquoi me réveiller – w mistrzowskim wykonaniu Piotra Beczały, który wcieli się w postać tytułowego bohatera w Wertherze Masseneta. Spektakle odbędą się w dniach 9 i 11 kwietnia.

Na Scenie Kameralnej zaś przypomnimy cieszącą się popularnością Halkę (wileńską) Stanisława Moniuszki w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Z powodu pandemii terminy spektaklu uległy zmianie na dni: 10 i 18 kwietnia oraz 26 czerwca. Miłośników klasyki z pewnością ucieszy fakt, że zaplanowane na marzec a odwołane spektakle Aidy odbędą się na naszej scenie jeszcze w tym sezonie. Ten znakomity dramat operowy Giuseppe Verdiego ze słynną dwuoktawową arią, w bajecznej scenografii, wystawimy bowiem w maju tego roku. (Spektakle: 6,7,8 i 9 maja)

21 maja pragniemy zaprosić naszych widzów na premierę spektaklu Mayerling z muzyką Ferenca Liszta i choreografią Kennetha MacMillana pod batutą Patricka Fournilliera. W maju zapraszamy również na kantatę sceniczną Carla Orffa Carmina Burana (Mgnienie Oka). To wydarzenie realizowane w ramach drugiej edycji projektu „BMW Art Club. Przyszłość do sztuka", którego mecenasem jest BMW.
23 czerwca zaś planujemy premierowe wystawienie jedynej opery Ludwiga van Beethovena – Fidelio. (Spektakle: 25, 27 i 30 czerwca)

Zaplanowana również na czerwiec premiera Cyganerii Giacomo Pucciniego w reżyserii Barbary Wysockiej została przeniesiona na sezon 2021/22.

Mamy nadzieję, że nasz repertuar spełni Państwa oczekiwania. Sprzedaż biletów na marcowe wydarzenia rozpoczniemy 15 lutego br. (o godz.11.00), początkowo udostępniając 25% widowni. Po upływie okresu warunkowego do sprzedaży zostanie włączona kolejna pula miejsc. Bilety na spektakle w okresie kwiecień-czerwiec 2021, będą dostępne z miesięcznym wyprzedzeniem.

Wstęp na teren teatru odbywa się zgodnie z obowiązującymi procedurami w reżimie sanitarnym.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na ten temat dostępnymi w zakładce związanej z bezpieczeństwem.

Adam Kozal
Materiał Opery
12 lutego 2021
Wątki
Kontrawirus

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...