W XX-tym roku swojej działalności, bądźcie z nami!

Sopocki Teatr Tańca

Sopocki Teatr Tańca został założony w 1998 roku przez parę dyplomowanych tancerzy i choreografów Joannę Czajkowską i Jacka Krawczyka. Teatr ma w swoim dorobku pięćdziesiąt spektakli m.in. „Alchemik Halucynacji", „D-KOD-R", „DALI", które prezentował na wielu festiwalach tańca współczesnego i teatrów alternatywnych w Polsce i za granicą.

Z STT pracuje stały zespół tancerzy, a przy teatrze działa Grupa Projektowa, która stanowi swego rodzaju „preludium" do zespołu głównego.

MAJ
17 maja (czwartek) i 18 maja 2018 (piątek)
MISTRZOWSKIE WARSZTATY TAŃCA
Z Dariuszem Lewandowskim (Kompania Primavera, Warszawa)
w godzinach 11.00 – 14.00, Sala Prób w Teatrze na Plaży, drugie piętro
w programie: technika tańca współczesnego dla tancerzy profesjonalnych i zaawansowanych amatorów
Koszt: 120 zł - dwa dni / 60 zł - jeden dzień
Dla stałych uczestników Mistrzowskich Warsztatów Tańca zniżka 100 zł - dwa dni / 50 zł - jeden dzień (o zniżce decyduje zarząd Dance [SIC!] Association)
Zapisy na: sopot.dance.theatre@gmail.com

19 maja (sobota) i 20 maja 2018 (niedziela)
PREMIERA Grupy Projektowej Sopockiego Teatr Tańca
PUNKT KONTRA PUNKT
Teatr na Plaży, godz. 19.00
Bilety: 20 zł normalny, 15 zł ulgowy
https://teatrnaplazy.interticket.pl/program/punkt-kontra-punkt-3805/11304

19 maja (sobota)
ART CAFE
Muzeum Sopotu, 20.00

26 maja 2018 (sobota)
MELENCOLIA
Zaproś Mamę na Dzień Mamy!
Bilety on line: https://teatrnaplazy.interticket.pl/program/melencolia-3654/11104
lub rezerwacje.stt@gmail.com
Bilety: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy

CZERWIEC
10 czerwca 2018 (niedziela)
PUNKT KONTRA PUNKT
Spektakl Grupy Projektowej STT

Informacje o wydarzeniach:
Mistrzowskie Warsztaty Tańca
w programie: technika tańca współczesnego dla tancerzy profesjonalnych i zaawansowanych amatorów

O prowadzącym:
Dariusz Lewandowski – reżyser, choreograf, aktor i tancerz. Szef grupy artystycznej Kompania Primavera. Autor tekstów piosenek, scenariuszy filmowych i teatralnych. Pedagog w dziedzinie teatru muzycznego, ruchu scenicznego oraz tańca współczesnego.
Tańczył w takich spektaklach jak m.in: „Metro", „Grease", „Miss Saigon", „OPENtaniec"

Kompania Primavera to idea artystyczna powołana do życia przez Dariusza Lewandowskiegow 2004 roku, w ramach której tworzone są liczne inicjatywy sceniczne w postaci spektakli teatralnych, etiud, koncertów, widowisk, festiwali oraz warsztatów artystycznych. Do realizacji zadań Kompanii zapraszani są różnoracy artyści, od tancerzy współczesnych począwszy, przez performerów, freelancerów, aktorów, muzyków, kompozytorów, wokalistów, a także kostiumologów, scenografów oraz realizatorów technicznych. Z Kompanią Primavera zrealizował m.in. „Madryt 03", „Poczekalnia", „Short Story".
Szerokiej widowni znany, jako Darek, mąż Czesi, w telenoweli „KLAN".
My cenimy go także za teksty, które pisze na swoim facebookowym oficjalnym profilu „Darek z Klanu". Jest co czytać.

PUNKT KONTRA PUNKT
Grupa Projektowa Sopockiego Teatru Tańca
choreografia, koncept: Joanna Nadrowska, Grażyna Słaboń
taniec, współpraca choreograficzna: Monika Bobrowska, Laura Bromboszcz, Dominika Budźko, Adrianna Dorociak, Katarzyna Gilgenast, Artur Gołdys, Karolina Jurkiewicz, Magdalena Kaczan, Paulina Koszykowska, Dobrosława Malec, Julia Radziszewska, Malwina Rumowska, Joanna Siek-Chamerska, Dagna Wójciak, Marta Żukowska
reżyseria świateł: Mateusz Gierc, Antoni Siemiński

muzyka: kolaż, Pan Mruk
Spektakl „Punkt Kontra Punkt" to współistniejące dwie różne rzeczywistości. Oba światy mimo tego, że istnieją w różnych wymiarach, napierają na siebie nawzajem, nakładają się jeden na drugi, przenikają. Zespolenie czy wypieranie, wycofanie czy ekspansja, jedyne co jest pewne to to, że zbliżenie dwóch światów otwiera nowe przestrzenie, wprowadza nową jakość.

Art Cafe
Choreografia i wykonanie: Joanna Czajowska i Jacek Krawczyk
Kostiumy: Eliza Śliwa
Scenografia: Jacek Krawczyk, Piotr Czajkowski
Muzyka: Josephine Baker, Goldfrapp
Premiera: listopad 2001, Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie

W pewnej kawiarni w Paryżu, a może w Warszawie... nad ranem, a może bardzo późnym wieczorem, w opustoszałej sali kelnerka niosąc nad swoja głową jak tacę ebonitową płytę długogrającą, nastawia stary patefon, po chwili zjawia się ON... Wielbiciel kawy, a może wielbiciel kelnerki... Ona spłoszona, nieśmiała, w uniżonej pozycji usługującego, spogląda z boku na wyśnionego, pewnego siebie, dobrze ubranego gentlemana. On patrzy spokojnie, chociaż nie ulega wątpliwości, że serce ma gorące. Sopocki Teatr Tańca przenosi nas w "Art Cafe", do zapomnianej epoki paryskiego szyku, wystylizowanych ruchów, bon tonu, do świata, w którym rytm wyznacza szum starej, zdartej płyty i piosenek Josephine Baker.
"Art Cafe" jest spektaklem, który najdłużej spośród wszystkich innych, pozostaje w repertuarze teatru. W ciągu wielu lat był prezentowany na bardzo licznych scenach w Polsce, a także na Litwie, w Portugalii i w Niemczech, wszędzie ciesząc się uznaniem publiczności.

MELENCOLIA
scenariusz, reżyseria – Jacek Krawczyk
choreografia – Jacek Krawczyk
współpraca choreograficzna i wykonanie: Joanna Czajkowska, Aleksandra Foltman, Artur Gołdys, Jacek Krawczyk, Magdalena Laudańska, Kamila Maik
muzyka – Mariusz Noskowiak
wizualizacje – Łukasz Boros
scenografia – Artur Gołdys, Jacek Krawczyk
kostiumy: projekt - Joanna Czajkowska, wykonanie - Agnieszka Puławska
światła – Rico

„Spektakl Sopockiego Teatru Tańca urzeka i wciąga w fascynujący świat. [...] To inscenizacja perełka. Mała Kwintesencja sztuki"
Ł. Rudziński, trójmiasto.pl

Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu „Melencolia" jest wizjonerskie dzieło renesansowego artysty Albrechta Durera „MELANCHOLIA I" (1514). Zagadkowość miedziorytu, bogactwo jego symboli i ukrytych znaczeń, metafor oraz alegorii intryguje i inspiruje humanistów do podążania za niezwykłym, żywym intelektem twórcy. Ponadczasowa, uniwersalna symbolika tego dzieła jest punktem wyjścia do rozważań na temat osobliwego stanu ducha, jakim jest melancholia. Z mrocznego miedziorytu Durera wyłania się przede wszystkim obraz intrygującej uskrzydlonej postaci, Kobiety-Anioła, istoty wyższej w emocjonalnym stanie niemocy, rozpaczy rozumu. Postać jest niewątpliwie alegorią artysty, mającego dekadencką, katastroficzną wizję świata. I tylko leżące na kolanach Anioła księga i cyrkiel – symbole Twórcy-Architekta Świata – dają nadzieję na przetrwanie sztuki, osiągnięcie harmonijnego, świetlistego stanu duszy.
„I jest potęga wasza ciemne usta
We wnętrzu, z chmur jesiennych
Sformowana postać (...)
Nad zgruchotanym stosem męskich kości
Ta cicha mniszka. „
Georg Trakl - „Melancholia"

(-)
Materiał Teatru
9 lipca 2018

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...