Wieczór premier Solo Projekt 2013

prace Koriny Kordovy, Baśki Gwóźdź i Agaty Siniarskiej

5 października Stary Browar zaprasza do Studio Słodownia+3 na kolejny wieczór Solo Projektu w trakcie którego obejrzymy prace Koriny Kordovy, Baśki Gwóźdź i Agaty Siniarskiej.

Podstawową ideą powołanego przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w 2006 roku projektu SOLO PROJEKT jest wspieranie polskich twórców tańca w poszukiwaniach własnego, indywidualnego języka artystycznego. Program przeznaczony jest dla tancerzy i choreografów, których zainteresowania wychodzą poza tradycyjnie rozumiany "teatr tańca". Szczególny nacisk, zgodnie z ideą całego programu, postawiony jest tutaj na proces twórczy i artystyczny eksperyment z nadzieją na podjęcie próby refleksji nad sztuką tańca i być może zredefiniowania samego jego pojęcia lub poszukiwania nowych środków cielesnej ekspresji. Mottem programu są słowa angielskiego choreografa Jonathana Burrowsa: "do stworzenia tańca potrzebne są dwie nogi, dwie ręce i przede wszystkim głowa" zachęcające młodych artystów do odrzucenia teatralnego sztafażu na rzecz skupienia się na poszukiwaniach cielesnych i formalnych. W tych poszukiwaniach choreografowie prowadzeni są przez profesjonalistów i autorytety z dziedziny tańca z całego świata.

Do tej pory spektakle w ramach SOLO PROJEKT stworzyli: Anita Wach, Janusz Orlik, Domnika Knapik, Konrad Szymański, Renata Piotrowska, Barbara Bujakowska & Marcin Janus, Tomasz Bazan, Karol Tymiński, Małgorzata Haduch, Ramona Nagabczyńska, Magdalena Przybysz, Aleksandra Borys, Anna Nowicka, Rafał Urbacki, Irena Lipińska, Iza Szostak, Aleksandra Ścibor, Marzena Krzemińska, Marysia Zimpel, Magdalena Ptasznik - nazywani dziś "Pokoleniem solo". (Witold Mrozek, Pokolenie Solo, NowyTaniec.pl, 29.09.2008, ˆFundacja Performa).

5 października do grupy tej dołączą Agata Siniarska, Korina Kordova i Baśka Gwóźdź, których opiekunem artystycznym programu był dyrektor artystyczny Dansehallerne w Kopenhadze, kurator tańca, dramaturg i performer Bush Harstorn.

Spektakl Agaty Siniarskiej "Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie - choreografia spowolniona w rozdziałach" traktował będzie idealnych kobietach, wizerunkach, filmowych wizerunkach, miłości, śmierci i stosunkach płciowych. Artystka bada różnice między choreografią, a filmem - socjalne i genderowe konstrukcje stereotypów i próby ich kwestionowania, ruch i bezruch zarówno w kinie jak i w choreografii, kadrowość filmowego obrazu wiecznej kobiecości.

Spektakl "Destiny's Child" Baśki Gwóźdź dotyczy tematu przeznaczenia, który jest dla niej intrygujący, nawet nie tyle co w życiu jako takim, ale w kontekście jej uczestnictwa w świecie sztuki. W swoim tekście programowym choreografka pisze : "Taniec to nie jest coś co chcę robić. Taniec to jest coś co muszę robić".

W solo on 8th boulevard. right after sinuous curves Korina Kordova mówić będzie o ciele jako o potencjale, którego różnorodność sięga od biegunu erotyki, odporności, wrażliwości, aż po katastrofę.

(-)
Materiał Organizatora
2 października 2013

Książka tygodnia

Teatr, który nadchodzi
Wydawnictwo słowo/obraz terytoria Sp. z o.o.
Dariusz Kosiński

Trailer tygodnia

La Phazz
Julieta Gascón i Jose Antonio Puchades
W "La Phazz" udało się twórcom z "La ...