Marketing Placówki Kulturalnej 2013

Zapraszamy na konferencję poświęconą rozwiązaniom przede wszystkim dla muzeów i galerii 8 maja 2013

W programie między innymi:

Budowa strategii marketingowej placówki kultury typu muzealnego
...określenie celów marketingowych, grupy docelowej, kanałów dotarcia, argumentacji dialogu (komunikatu) marketingowego...
Wykorzystanie reklamy wizualnej (billboardy, bannery, akcje plakatowe)
...powrót do podstaw sztuki promocji...
Jak się promują słynne muzea i galerie?
...warto spojrzeć na funkcjonowanie naszych przedsięwzięć kulturalnych przez pryzmat zagranicy...
Forum marketingowców muzeów i galerii
...osoby odpowiedzialne za marketing i promocję wreszcie mają pole wymiany doświadczeń i dyskusji...
Kim jest uczestnik, widz, zwiedzający?
...za każdym razem jest to specyficzny widz; warto wiedzieć na czym ta specyficzność polega...
Badania marketingowe publiczności instytucji muzealnych
...co mówią o publiczności muzeów badania marketingowe, co z nich wynika dla menedżera zajmującego się
promocją...
Strona internetowa oglądana... pod światło!
...krytyczny przegląd 20 stron internetowych wiodących muzeów i galerii; jak wyglądają strony takich instytucji w świecie?
Ranking witryn internetowych i ich analiza wg kryteriów "usability"
...po raz pierwszy w historii nasz specjalista- analityk, bierze pod lupę strony www przykłada do nich wzorcowe kryteria...
Newsletter - narządzie marketingowca instytucji kultury
...radzimy jak go redagować w warunkach muzeum, galerii...
Newsletter internetowy jako jedna z metod podtrzymania kontaktu z publicznością
...krytyczna analiza biuletynów internetowych czołowych placówek muzealnych kraju i zagranicy...
Analiza rozwiązań organizacyjnych muzeum wg kryteriów obsługi klienta
...a są to, między innymi - przyjazność, kompletność, dobra organizacja, aktualność, atrakcyjność...
Jak profesjonalnie pozyskiwać sponsorów i partnerów biznesowych w kulturze?
...sponsoring kultury jest jedną z podstawowych form jej finansowania... jak budować relacje ze sponsorami - od początku po zaawansowany, spektakularny finał?
Muzeum scenerią filmu - Mona Lisa w Kodzie Leonarda da Vinci. Czy formuła product placement jest w nich do wykorzystania?
...przypatrzmy się bliżej tej formule i zastanówmy nad jej wykorzystaniem w świecie krajowych muzeów i galerii...
Jak zorganizować masową imprezę popularyzującą, np. noc muzeów, drzwi otwarte, etc...

...a ponadto:

Ekspozycja muzealna jako produkt marketingowy
Nowoczesne metody promocji wideo z wykorzystaniem kanału na You Tube
Inscenizacje historyczne jako sposób na wyjście z sal muzealnych na zewnatrz
Niekonwencjonalne metody promocji muzeów - flashmob, performance, reklama ambientowa...
Organizacja pracy działu marketingu placówki muzealnej
Zarządzanie profilem placówki na portalu Facebook



(–)
Informacja nadesłana
15 kwietnia 2013