Spektakl w dwóch wersjach

Krystian Lupa to od lat jedno z najgorętszych nazwisk polskiego i światowego teatru. Jego „Wycinka” została okrzyknięta najważniejszą premierą ostatniego sezonu. Po sukcesach w Chinach – w lipcu otworzy prestiżowy Festiwal Awinioński. Kolejnym spektaklem Krystiana Lupy jest „Maciej Korbowa i Bellatrix” Witkacego, którego warszawska premiera odbędzie się w Teatrze IMKA 8 czerwca br.

„Maciej Korbowa i Bellatrix" to niespotykany wcześniej projekt. Krystian Lupa powrócił do sztuki zrealizowanej w 1993 roku ze studentami krakowskiej PWST. Po ponad dwudziestu latach z pełną mocą na scenie brzmią te frazy, które były wówczas niedostępne rozgorączkowanym studentom – dziś podszyte ironią, goryczą, doświadczeniem. Dawni studenci, dziś dojrzali aktorzy, powrócili pod okiem Krystiana Lupy do swoich ról. Konfrontują własne doświadczenia z odległymi marzeniami. Korbowa wciąż chce odkrywać nowe i iść dalej, ale czy każdy artysta pozostał tak wierny sobie jak Krystian Lupa?

„Uparliśmy się, żeby przeprowadzić dość szalony pomysł – spektaklu w dwóch wersjach. Żadnej z nich – w naszych zamiarach – nie miała być przyznana racja, prawda miała rozwijać się pomiędzy nimi. Kryterium rozróżniające zasady istnienia tych wersji zmieniało się, ewoluowało. Trudno je było uchwycić – trudno nawet w rozmowach, a co dopiero w konkretnej pracy. Rzeczywistość pierwsza miała być widziana z zewnątrz, miała dążyć do obiektywności, miała się interesować faktycznym? Pierwotnym? Wyglądem i gestami tych ludzi... miała zmierzać do przypuszczalnego pierwowzoru, do genezy wydarzeń... itd, druga wersja miała penetrować świat wewnętrzny, treść przeżyć, narkotycznych wizji, pragnień, dążeń, idei... pomyłek... miała wniknąć w naturę duchowego tworu... tworu z łona wspólnoty, a również odpowiedzieć na pytanie o sens i los tego tworu w kontekście wielkiej duchowej przemiany... (...)" / (fragment programu do spektaklu z 1993 roku).

Czas trwania spektaklu: 185 minut (w tym dwie przerwy)
Spektakl dla widzów pełnoletnich.



(-)
Materiał Teatru
19 maja 2015