Sukces Gnieźnieńskiego Teatru w Sankt Petersburgu

Pełna widownia, słowa uznania i niezwykle entuzjastyczne przyjęcie. Zespół gnieźnieńskiego Teatru z sukcesem wraca z Sankt Petersburga – XXVII Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Bałtycki Dom, jednego z najbardziej prestiżowych rosyjskich festiwali teatralnych, od lat prezentującego, w północnej stolicy Rosji, najważniejsze wydarzenia z życia teatralnego Europy.

Spektakl „Piaskownica" Michała Walczaka w reżyserii Jewgienii Bogińskiej Gnieźnieński ze scenografią Ilszata Wildanowa i muzyką Saszy Raskina, zrealizowany w ubiegłym roku w ramach cyklicznego projektu Międzynarodowe Rezydencje Artystyczne na scenie Teatru im. A. Fredry w Gnieźnie, 5 października został zaprezentowany w Sankt Petersburgu w ramach XXVII Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Bałtycki Dom.

„Zaproszenie do Petersburga – to było naprawdę coś wyjątkowego. Na tegorocznym festiwalu jak zwykle największe nazwiska: Eimuntas Nekrošius, Kornél Mundruczó, Luk Perceval. I wśród tych gwiazd światowego teatru młoda obiecująca reżyserka rosyjska i jej spektakl z dalekiego Gniezna. To było niezwykłe doświadczenie. A dla nas wyraźne potwierdzenie, że warto robić ciekawy, ambitny teatr"- mówi Joanna Nowak – dyrektor Teatru Fredry w Gnieźnie.

W ramach pokazu festiwalowa widownia spotkała się również z autorem dramatu Michałem Walczakiem oraz z Marią Spiss reżyserem i dramaturgiem, konsultantem artystycznym Teatru im. A. Fredry w Gnieźnie. Spotkanie poprowadziła Dziekan Wydziału Dramaturgii tamtejszej Akademii Teatralnej, Natalia Skorokhod. Występ Teatru im. A. Fredry w Sankt-Petersburgu nie ograniczył się więc jedynie do zaprezentowania na scenie polskiego współczesnego dramatu, ale również mial na celu zainteresowanie rosyjskich scen twórczością Michała Walczaka oraz innymi najciekawszymi polskimi tekstami dramaturgicznymi.

Organizatorzy: Polska Fundacja Artystów Scenicznych Plac Teatralny, Teatr-Festiwal Bałtycki Dom.
Partnerzy: Polsko-Rosyjska Izba Handlowo Przemysłowa, IAM, ZASP.



(-) (-)
Materiał Teatru
18 października 2017