Werdykt pierwszego etapu

Na konkurs „The Best OFF" wpłynęły łącznie 224 zgłoszenia. Liczba ta znacznie przekroczyła oczekiwania organizatorów i jurorów, którzy stanęli wobec niezwykle trudnego zadania obejrzenia rejestracji zgłoszonych spektakli i dokonania wyboru spośród nich 21 przedstawień zakwalifikowanych do finału.

Była to prawdziwa kwadratura koła i misja (niemal) niemożliwa. Ostatecznie po wielu dyskusjach i przy rozlicznych wątpliwościach jury w składzie: Piotr Cieplak, Marcin Kęszycki, Katarzyna Knychalska, Dariusz Kosiński i Piotr Olkusz wskazało następujących finalistów:

Album Karla Hockera, Teatr Trans-Atlantyk
Baby, Fundacja Szafa Gra – reż. Iwona Woźniak
Całe życie w dresach, Teatr Ba-Q
Come True, Michał Stankiewicz
Curko moja ogłoś to – rytmizowany biuletyn z wystawy Marii Wnęk, Magdalena Drab
Gęstość zaludnienia. Historia wybuchu, Teatr Kana
Ghost Dance, Teatr Brama
Gwoli jakiejś tajemnicy, Teatr Tetraedr
Huljet, huljet, Teatr Figur Kraków
Kaj dzias, Living Space Theatre
Kamica79, Marta Grygier & Arti Grabowski & Tomasz Grygier
Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3, Teatr 21
KRYM, Sztuka Nowa
Matryca [Prześwit], Paweł Grala
MY|WY, Krakowski Teatr Tańca
Miasto którego nie było / Nevertown, Kolektyw KEJOS
Nie mów nikomu, Adam Ziajski
Trololo – Przesłania Najjaśniejsze, Maciej Zakrzewski & Małgorzata Wojciechowska
Wesele, Teatr pod Fontanną
Witaj w moim domu. Medytacja o kobiecie z wydm, Fundacja Zarzewie
Wściekły człowiek. Wariacje w obronie gniewu, Studio Matejka

Jury pozostaje pod ogromnym wrażeniem rozległości, różnorodności i bogactwa tego, co w efekcie konkursu ujawniło się jako teatr offowy. Będziemy jeszcze wielokrotnie wracać do prób zrozumienia tego fenomenu i jego uporządkowania. Już teraz jednak chcemy wyrazić swój podziw dla większości twórców i zespołów za wspaniała pracę, jaką wykonują. Ogromnie żałujemy, że nie mogliśmy nagrodzić większej liczby przedstawień. Mamy poczucie, że propozycje niezwykle wartościowe, z różnych powodów, znalazły się poza finałem. Z konieczności w naszych wyborach kierowaliśmy się nie tylko osobistym gustem i przekonaniami, ale także świadomością, że wybierając konkretne przedstawienia, tworzymy pewien proponowany wzorzec offu. Chcieliśmy, by w miarę możliwości oddawał wielość i różnorodność tego zjawiska. Wszystkim uczestnikom dziękujemy.

Jury konkursu „The Best Off"



(-) (-)
Materiał organizatora
26 czerwca 2018