"Czekając na Godota" - aut. Samuel Beckett - reż. Paweł Łysak - Teatr Aleksandra Fredry w Gnieźnie
Gnieźnieński Godot, pierwsze zresztą wystawienie jakiegokolwiek tekstu Becketta w tym mieście, to przedstawienie wybitne. Paweł Łysak podjął intrygującą, zakończoną spektakularnym sukcesem, próbę nadania kanonicznemu, niezmiennemu co do każdej litery i znaku przestankowego dramatu, nowych, jakże współczesnych znaczeń poprzez odważną, dynamiczną, graniczną, w pełnym tego słowa znaczeniu inscenizację, wprowadzającą jeden z najbardziej znaczących teatralnych tekstów wszechczasów w rewolucyjną w tym kontekście estetykę.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 21.05.2024 WTOREK
Aktualności
7.4.2018
7.04.2018, sobota (... dlaczego tak ...
Dziennik z niełatwych czasów
Film Piotra Domalewskiego „Cicha noc" otrzymał Złote Lwy na ostatnim (42) Festiwalu Polskich Filmów ...
Mysz teatralna
Ingmar Villqist - Pod wiatr
Po sztankiecie drepce mysz. Powoli, ostrożnie, bo noc, ciemno na dużej scenie. Zatrzymuje się. Podnosi łebek. ...
Kim jesteś, Isabel Archer?
„Portret damy" – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Henry James uchodzi za jednego z pionierów tradycyjnej narracji, a jego ...
Marionetki operowe
„Uprowadzenie z Seraju", Lindau (Niemcy), lipiec 2017
Klasyczne marionetki są zachwycające, choć coraz rzadziej można je spotkać. Częściej ...
Kapelusz cnotliwej Eleonory
„Słomkowy Kapelusz" - reż. Paweł Aigner - Białostocki Teatr Lalek
„Słomkowy Kapelusz" to pełna dowcipnych dialogów farsa, której akcja ...
O twórcach
"Piaskowy Wilk" - reż. Zuzanna Mukoid - Śląski Teatr Ateneum
Najnowszy spektakl i zarazem ostatnia w tym sezonie premiera Śląskiego Teatru ...
Pieśń nośnikiem tożsamości
"Do DNA" - reż. Ewa Kaim - Teatr PWST w Krakowie
Spod blaszanej imitacji wiejskiej chaty wydobywa się symultaniczny szept aktorów. Na sali ...
Stanowisko ws. „Notatnika Teatralnego"
Teatr Powszechny w Warszawie
Z niepokojem obserwujemy zapowiedzi dotyczące przyszłego funkcjonowania „Notatnika Teatralnego", a konkretnie ...
Ze Śląska na Śląsk
Czyli aktorska droga Grażyny Bułki
Bułce do efektownego zbudowania postaci nie jest potrzebna ani muzyka, ani scenografia. Czerpie przede ...