"Twórcza zdrada w teatrze" – aut. Katarzyna Gołos-Dąbrowska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego
W czym ujawnia się potencjał kreacyjny prozy powieściowej? Czy medium, jakim jest teatr posiada szczególną predyspozycję do ujawniania walorów scenicznych prozy powieściowej? Katarzyna Gołos-Dąbrowska nie tylko odpowiada na te pytania w sposób przejrzysty, lecz w każdym aspekcie zagadnień związanych z problemem przeniesienia powieści do teatru, wykazuje niezwykle wysoki poziom merytoryczny.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 22.05.2024 ŚRODA
Aktualności
29.6.2020
Teatr to wspólny proces...
Z Katarzyną Minkowską - reżyserką i scenografką teatralną - rozmawia Katarzyna Flader-Rzeszowska.
Czasami bardzo trudno jest coś mówić w ...
Gliwicki spektakl oglądany w Afryce i ...
"Pod kolor/Under colour" - reż. Daniel Arbaczewski - Teatr Miejski w Gliwicach
Właśnie otrzymaliśmy informacje, że nasz spektakl „Pod ...
No i stało się! Honorowo!
Uczciliśmy 11 urodziny Teatru Małego w Łodzi.
Wręczyliśmy Maskę Ludwika dla najlepszej aktorki sezonu.
Pierwsza premiera Banialuki podczas ...
"TUTU" - reż. Roksana Miner - Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej
Premierę spektaklu "Tutu" Katarzyny Mazur-Lejman zaprezentował w ...
Rosyjska szpilka
"Miłość na Krymie" - reż. Jerzy Jarocki - Teatr Telewizji
„-Tułów biega po salach na Kremlu, szuka głowy. A głowa lata w powietrzu, szuka ...
W sprawie tlenu dla dramaturgii
Odpowiedź na list otwarty Elżbiety Manthey
Współczesna dramaturgia jest różnoimienna i w rozmaity sposób się rodzi. Nie ma jednej sztancy ...
Wielcy nieobecni - Bohdan Drozdowski
Bohdan Drozdowski - poeta, prozaik, dziennikarz, publicysta, tłumacz, autor sztuk scenicznych.
Zapowiadało się na nowe słowo w polskiej ...