„Królowa" – reż. Piotr Sieklucki – Teatr Nowy Proxima w Krakowie
Mimo tego, że od śmierci Freddiego Mercurego minęły już lata, legenda zespołu Queen jest wciąż żywa. Cały czas rodzą się nowi fani zespołu, którzy odkrywają go dla siebie. Na deskach Teatru Nowego Proxima w Krakowie powstał nawet spektakl o artystach, którzy bezkompromisowo zapisali się w historii muzyki. „Królowa" w reżyserii Piotra Siekluckiego jest nie tylko uhonorowaniem twórczości zespołu, ale też umieszcza samego Freddiego w kontekście czasów, czyniąc jednocześnie tę refleksję przerażająco uniwersalną.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 26.04.2024 PIĄTEK
Aktualności
7.4.2018
7.04.2018, sobota (... dlaczego tak ...
Dziennik z niełatwych czasów
Film Piotra Domalewskiego „Cicha noc" otrzymał Złote Lwy na ostatnim (42) Festiwalu Polskich Filmów ...
Mysz teatralna
Ingmar Villqist - Pod wiatr
Po sztankiecie drepce mysz. Powoli, ostrożnie, bo noc, ciemno na dużej scenie. Zatrzymuje się. Podnosi łebek. ...
Kim jesteś, Isabel Archer?
„Portret damy" – reż. Ewelina Marciniak – Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Henry James uchodzi za jednego z pionierów tradycyjnej narracji, a jego ...
Marionetki operowe
„Uprowadzenie z Seraju", Lindau (Niemcy), lipiec 2017
Klasyczne marionetki są zachwycające, choć coraz rzadziej można je spotkać. Częściej ...
Kapelusz cnotliwej Eleonory
„Słomkowy Kapelusz" - reż. Paweł Aigner - Białostocki Teatr Lalek
„Słomkowy Kapelusz" to pełna dowcipnych dialogów farsa, której akcja ...
O twórcach
"Piaskowy Wilk" - reż. Zuzanna Mukoid - Śląski Teatr Ateneum
Najnowszy spektakl i zarazem ostatnia w tym sezonie premiera Śląskiego Teatru ...
Pieśń nośnikiem tożsamości
"Do DNA" - reż. Ewa Kaim - Teatr PWST w Krakowie
Spod blaszanej imitacji wiejskiej chaty wydobywa się symultaniczny szept aktorów. Na sali ...
Stanowisko ws. „Notatnika Teatralnego"
Teatr Powszechny w Warszawie
Z niepokojem obserwujemy zapowiedzi dotyczące przyszłego funkcjonowania „Notatnika Teatralnego", a konkretnie ...
Ze Śląska na Śląsk
Czyli aktorska droga Grażyny Bułki
Bułce do efektownego zbudowania postaci nie jest potrzebna ani muzyka, ani scenografia. Czerpie przede ...