"Twórcza zdrada w teatrze" – aut. Katarzyna Gołos-Dąbrowska - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego
W czym ujawnia się potencjał kreacyjny prozy powieściowej? Czy medium, jakim jest teatr posiada szczególną predyspozycję do ujawniania walorów scenicznych prozy powieściowej? Katarzyna Gołos-Dąbrowska nie tylko odpowiada na te pytania w sposób przejrzysty, lecz w każdym aspekcie zagadnień związanych z problemem przeniesienia powieści do teatru, wykazuje niezwykle wysoki poziom merytoryczny.
(czytaj więcej)
Artykuł dnia: 22.05.2024 ŚRODA
Aktualności
22.6.2019
Jaren vs Dom nad jeziorem
Lalki Marka Waszkiela
Z wielkim opóźnieniem dotarłem na białostocki festiwal teatru lalek dla dorosłych Metamorfozy Lalek. Właśnie ...
Klasyka w wysmakowanym wydaniu
"Wesele" reż. Igor Gorzkowski - Teatr Polski w Bielsku-Białej
„Wesele" Stanisława Wyspiańskiego jest dramatem wpisującym się w kanon ...
Czarujący flet
"Czarodziejski flet" - reż. Giovanny Castellanos - Warszawska Opera Kameralna
Najbardziej ukochana przez melomanów opera Mozarta wraca na ...
Człowiek, który się zmaga
"Tylko koniec świata" – reż. Ewa Rucińska – Teatr Ludowy w Krakowie
Jak powiedzieć bliskim, że umierasz? Bliskim, z którymi widziałeś się ...
Dydaktyczny prezent
"Pinokio" - reż. Paweł Szkotak - Teatr Miniatura w Gdańsku
Ostatnia premiera za dyrekcji Romualda Wiczy-Pokojskiego w Teatrze Miniatura w ...
Dzień pierwszy
29. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu
Francuskie diwy i akrobaci na ulicach Poznania, dyskusje o edukacji na placu ...
Dziś początek
1. Festiwal Rozbark in motion w Bytomiu
Za nami pierwszy spektakl w ramach rozpoczynającego się dziś /21 czerwca/ Międzynarodowego ...
Z rodziną najlepiej wychodzi się na ...
"Tylko koniec świata" – reż. Ewa Rucińska – Teatr Ludowy w Krakowie
Kiedy idylliczny obraz ożywa dają się słyszeć kłótnie, wzajemne ...