Komedie na lato
W warszawskich teatrach trwa sezon urlopowy. Ale najbardziej spragnieni kontaktu ze sztuką teatromani znajdą coś dla siebie. Tym bardziej że po trzytygodniowej przerwie otwiera swoje podwoje Syrena.Komedie, farsy i spektakle muzyczne to specjalność sceny przy Litewskiej. Taki repertuar świetnie sprawdza się latem.
W tym tygodniu można się będzie zrelaksować, oglądając „Pajęczą sieć” Agathy Christie w reżyserii Wojciecha Malajkata – kryminał pełen czarnego humoru. Akcja rozgrywa się w wytwornym dworku Copllestone pod Londynem, gdzie rodzina Henry’ego Browna, szanowanego urzędnika Ministerstwa Spraw Zagranicznych, wiedzie sielskie życie.
Wszystko zmienia się pewnego wieczora, gdy żona Henry’ego Klarysa znajduje w salonie zwłoki mężczyzny. Postanawia ukryć zbrodnię z pomocą trojga przyjaciół. Sprawa wychodzi jednak na jaw i rozpoczyna się polowanie na mordercę... Główne role grają: Magdalena Wójcik, Piotr Szwedes, Włodzimierz Press oraz Piotr Polk.
Na komedię zaprasza także Teatr Ochoty. Tu na afiszu „Sztuka” Yasminy Rezy, czyli historia o przyjaźni wystawionej na próbę za sprawą pewnego obrazu.
„Goło i wesoło” będzie w Bajce. Komedia o bezrobotnych, którzy postanawiają założyć zespół striptizerów, zyskała światową sławę dzięki filmowi Petera Cattaneo. Polską wersję wyreżyserował Arkadiusz Jakubik, a na scenie rozbierają się m.in. Henryk Gołębiewski, Paweł Królikowski, Radosław Pazura i Tomasz Sapryk.
Znanych nazwisk nie zabraknie także w Studiu Buffo, gdzie poza muzycznymi spektaklami w najbliższym czasie zobaczymy sympatyczną komedię „Boeing, Boeing” o uczuciowych perypetiach Maksa, który program swoich randek układa według rozkładu lotów samolotów. Mężczyzna ma słabość do stewardes – umawia się z trzema naraz. W obsadzie: Rafał Królikowski, Szymon Bobrowski, Magdalena Boczarska oraz rewelacyjny Cezary Kosiński.
Ci, którzy marzą o kontakcie z poważniejszymi tytułami, powinni się wybrać do Ursusa. Tam w Studiu Rekording w piątek i sobotę grany będzie dramat „Anioły w Ameryce” Tony’ego Kushnera w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego.
Julia Rzemek
Rzeczpospolita
13 lipca 2009