Natalia Babińska

Reżyser teatralny, kompozytor, teoretyk muzyki, scenarzysta, pedagog.
Zrealizowała kilkadziesiąt przedstawień teatralnych, muzycznych, studenckich, autorskich, operowych, eksperymentalnych, m.in. „Noce Szeherezady" (premiera: październik 2004, Akademia Teatralna w Warszawie), „Lady Day Billie Holiday" Lanie Robertson (premiera: wrzesień 2008, Teatr Rozrywki w Chorzowie),
„Farinella&Chopin" – International Project do muzyki Fryderyka Chopina (premiera: wrzesień 2009, Teatr "Collegium Nobilium" w Warszawie), „Służąca Panią" Giovanniego Battisty Pergolesiego (premiera: styczeń 2010, Teatr Wielki w Poznaniu), „Halka (Wileńska)" Stanisława Moniuszki (premiera: kwiecień 2010, Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie), „Demetrio" Johanna Simona Mayra (premiera: marzec 2012, Teatr Wielki w Poznaniu), „Czarodziejski flet" W.A. Mozarta (premiera: kwiecień 2012, Teatr Polski w Poznaniu), „Halka" Stanisława Moniuszki (premiera: kwiecień 2013, Opera Nova w Bydgoszczy), „Balladyna" Fryderyka Babińskiego (premiera: listopad 2013, Teatr Polski w Bielsku-Białej), „Cyrulik sewilski" Gioacchina Rossiniego (premiera: styczeń 2014, Teatr Wielki w Łodzi), „Hrabina Marica" Imre Kálmána (premiera: czerwiec 2014, Opera na Zamku w Szczecinie), RIGOLETTO (premiera: październik 2014, Opera Nova w Bydgoszczy), „Historia najmniej prawdopodobna" Jerzego Kornowicza (premiera: grudzień 2015, Opera na Zamku w Szczecinie), „Dokręcanie śruby" Benjamina Brittena (premiera: maj 2016, Opera na Zamku w Szczecinie), metaopera „Audycja V" Andrzeja Krzanowskiego (premiera NOSPR 2018), „Straszny dwór" Stanisława Moniuszki (premiera: kwiecień 2019, Opera Nova w Bydgoszczy). Jest autorką muzyki do spektakli teatralnych, teatru TV, słuchowisk oraz seriali TV.
Napisała 10 scenariuszy do teatru, teatru dla dzieci i filmu.
Za swoją pracę artystyczną otrzymała szereg nagród, m.in. Złotą Maskę za spektakl „Cyrulik sewilski" (2014) oraz Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla najlepszego reżysera za „Dokręcanie śruby" (2017).
Od wielu lat Natalia Babińska zajmuje się także pracą pedagogiczną, współpracując z uczelniami w całej Polsce (m.in. Akademia Muzyczna w Poznaniu, UMFC w Warszawie, Akademia Teatralna w Warszawie, Akademia Muzyczna w Łodzi), a także prowadząc regularne zajęcia w ZPSM nr 1 w Warszawie.

powiązane artykuły:
Kochać i żyć 26.02.2024 Symbolika, a estetyka - rozpoczęcie sezonu Opery na Zamku - Rozmowa Ewą Olszewską13.09.2023 Wznowienie spektaklu familijnego - "Historia najmniej prawdopodobna" – aut. Jerzy Kornowicz - reż. Natalia Babińska – dyr. Jerzy Wołosiuk - Opera na Zamku w Szczecinie27.02.2023 Operetkowe arcydzieło 17.01.2023 Urodzinowe powitanie Nowego Roku - „Kraina uśmiechu" Franza Lehára - w reż. Natalii Babińskiej w Operze na Zamku28.12.2021 Przepis na szczęście 13.05.2021 I ty mu wierzysz biedna dziewczyno... 05.10.2020 Halka okiem telewidza - "Halka" - reż. Natalia Babińska - Opera Nova w Bydgoszczy12.06.2020 Niebiański głos Jolanty Wagner 07.05.2020 Ferie w Operze na Zamku - "Historia najmniej prawdopodobna" – reż. Natalia Babińska Opera na Zamku20.02.2020 Wznowienie Cyrulika w Łodzi 27.01.2020 Graj, Cyganie - "Hrabina Marica" - reż. Natalia Babińska - Opera na Zamku w Szczecinie17.10.2019 „Dokręcanie śruby" w Theater Vorpommern w Stralsundzie - „Dokręcanie śruby" - reż. Natalia Babińska - Opera na Zamku w Szczecinie25.09.2019 Mazur ze śmiercią 25.06.2019 Ciężar narodowych schematów 22.05.2019 Strasznie nowoczesny dwór 02.05.2019 Dwór straszny, ale pyszny! 02.05.2019 We wspólnym modrzewiowym domu 29.04.2019 Śluby kawalerskie - "Straszny dwór" - reż. Natalia Babińska - Opera Nova w Bydgoszczy27.04.2019 "Dokręcanie..." zaproszone do Petersburga 05.10.2018 Dobry wieczór. Jesteśmy najlepsi24.06.2017 Peterze Quint! Ty diable! 06.05.2017 Opera dokręcona 25.05.2016 Zatopione misteria niewinności - "Dokręcanie śruby" - reż. Natalia Babińska - Opera na Zamku w Szczecinie25.05.2016 Na malinowym tronie 22.11.2013 Billie i Judy 21.05.2009

Książka tygodnia

Białość
Wydawnictwo ArtRage
Jon Fosse

Trailer tygodnia